Veelgestelde vragen:
Top 5 gestelde vragen
Ja, dat kan. Je kan hiervoor de instructies op de Pakbon / Retourformulier van je bestelling volgen. Voor meer informatie over ruilen en retourneren kijk je op deze pagina.
Zodra je de orderbevestiging per mail hebt ontvangen, komt je bestelling bij ons binnen. Zodra we jouw bestelling hebben ingepakt, krijg je van ons een mail met de Track & Trace code. Met deze code kun je jouw zending gemakkelijk online volgen. Er kunnen enkele dagen overheen gaan voordat het verzendbericht van ons ontvangt, dan staat je pakketje nog in ons magazijn om zo snel mogelijk verstuurd te worden.
Geen niet-thuisbriefje ontvangen
Was je niet thuis op het moment van bezorgen? Dan levert PostNL je pakketje bij de buren of bij een PostNL-punt bij jou in de buurt. Vanaf 1 juli 2022 laat PostNL geen niet-thuisbriefje meer achter, maar informeren ze je via je e-mail en in de PostNL-app. Goed voor het milieu, maar wel even wennen. Met de track & trace code kun je het pakketje ook volgen op de website van PostNL.
Bij het retourneren van je artikel krijg je een Track en Trace code, met deze code kun je controleren of je pakketje al bij ons binnen is gekomen. Zodra je retourpakket bij ons binnen is, hebben wij 14 dagen nodig om de retour te controleren en het geld terug te storten.
Dat kan! Je kan bij elke ANWB winkel je bestelling retourneren. Neem je artikelen + factuur mee en in de winkel helpen ze je verder.
Dit moeten we per bestelling controleren, maar dat willen we graag voor je uitzoeken. Stuur ons een bericht via het contactformulier, kies voor een vraag voor de winkels & webwinkel met als onderwerp factuur/betaling/restitutie. Vermeld in je bericht je ordernummer en het artikel met het prijsverschil. Dan pakken we je verzoek op!
Click & collect
Zodra je bestelling in de door jou gekozen ANWB Winkel is binnen gekomen, ontvang je een email en kan je je pakketje komen ophalen.
Ja dit kan, Zodra je je bestelling hebt opgehaald, kan je naar onze paskamers waar onze medewerkers je graag verder helpen.
Ja dit is mogelijk. Vraag een van de winkelmedewerkers om je hierbij te helpen. Houd altijd de bon bij de hand
Ja, in de winkel helpen wij je graag verder.
Nee, dit kan niet vanwege logistieke redenen.
Ja, zorg ervoor dat die persoon het afhaalbewijs kan tonen.
Nee, de verzendmethode kun je niet meer wijzigen. Mocht je niet in staat zijn om naar de winkel te komen, dan bewaren we het pakketje 21 dagen voor je. Daarna gaat het retour naar ons centrale magazijn en storten we het bedrag op je rekening.
Je pakketje blijft gewoon in de winkel, ook als je het niet ophaalt. Na 21 dagen sturen we het retour naar ons centrale magazijn en storten we vervolgens binnen 14 werkdagen het bedrag op je rekening.
Bestellen en bezorgen
Een bestelling plaatsen in de ANWB Webwinkel is heel eenvoudig. Plaats je artikel(en) in je digitale winkelmand. Door op het icoon van het winkelmandje te klikken (rechtsboven in de pagina) kun je verder met het bestelproces. Controleer je bestelling en klik vervolgens op 'Doorgaan naar bestellen’. Vul vervolgens al je gegevens in, houd je ledenpas bij de hand. Het lid-/relatienummer heb je namelijk nodig voor de ledenkorting. Kies vervolgens voor een verzend- en betaalmethode en voltooi de bestelling.
Bij een standaard levering geldt een levertijd van 1-2 werkdagen. Je bestelling wordt in de meeste gevallen geleverd door de PostNL Pakketservice. In enkele gevallen wordt het product door een andere leverancier bezorgd. Met de Track & Trace code die je bij je bestelling ontvangt kun je zien waar je bestelling zich bevindt. Je doet dit via de website van PostNL. Kies je er voor om je bestelling op te halen bij een PostNL Servicepunt of een ANWB winkel, dan ontvang je een e-mail zodra het pakket voor je klaar ligt. Let op: Je dient dan wel een geldig legitimatiebewijs te kunnen tonen.
Geen niet-thuisbriefje ontvangen
Was je niet thuis op het moment van bezorgen? Dan levert PostNL je pakketje bij de buren of bij een PostNL-punt bij jou in de buurt. Vanaf 1 juli 2022 laat PostNL geen niet-thuisbriefje meer achter, maar informeren ze je via je e-mail en in de PostNL-app. Goed voor het milieu, maar wel even wennen. Met de track & trace code kun je het pakketje ook volgen op de website van PostNL.
Wanneer je bestelling verzonden is ontvang je via e-mail een Track & Trace code. Met deze code kun je via de website van PostNL zien waar je bestelling zich bevindt.
Een aantal artikelen uit de webwinkel wordt door één van onze partnerts geleverd, hierdoor kan het zijn dat je geen Track & Trace ontvangt. In dat geval kun je rekening houden met de levertijd die in de webwinkel bij het bestelde artikel staat vermeld. Artikelen die door één van onze partners worden verzonden herken je aan het logo bij het product.
Als een bestelling niet door de brievenbus past en/of boven een bepaalde waarde komt, wordt de bestelling bezorgd door een Pakketservice. Afhankelijk van de gekozen verzendwijze en het orderbedrag is een handtekening voor ontvangst vereist. In sommige gevallen mag alleen de geadresseerde tekenen voor ontvangst.
Na 2 mislukte aanbiedpogingen op het opgegeven adres word je bestelling naar een postkantoor of PostNL Servicepunt bij jou in de buurt gebracht. Je krijgt dan een kennisgeving in je brievenbus. Neem ter controle een legitimatiebewijs mee (geen kopie).
Wanneer je de bestelling na 1 week niet ophaalt wordt de bestelling retour gezonden aan de ANWB. Je ontvangt dan je geld terug.
Als je bestelling geplaatst is krijg je van ons een e-mail met de bevestiging van je bestelling. In een aparte e-mail ontvang je de factuur van de bestelling. Als je de bevestiging en factuur niet in je postvak kunt vinden, is het mogelijk dat de e-mails tussen je ongewenste e-mail terecht zijn gekomen. Nadat je de betaling heb afgerond, krijg je een afsluitende pagina te zien waarop je bedankt wordt voor de bestelling. Zie je deze pagina niet? Dan is je bestelling niet gelukt. Neem in dat geval contact met ons op via het contactformulier of via 088 269 5445.
De verzendkosten naar een thuisadres binnen Nederland zijn vanaf* € 1,95 per bestelling. Laat jij je pakketje in één van onze ANWB Winkels bezorgen? Dan zijn de verzendkosten gratis. De kosten voor het ophalen van jouw bestelling bij een PostNL afhaalpunt zijn €4,95. Alle bestellingen vanaf €50.- worden gratis verzonden voor ANWB leden binnen Nederland. Voor niet-leden worden alle bestellingen vanaf €60.- gratis verzonden binnen Nederland.
* Let op! Voor sommige artikelen (zoals fietsendragers, fitnessapparatuur en dakkoffers) gelden afwijkende verzendkosten. Deze verzendkosten worden, afhankelijk van de verzendmethode, in het bestelproces duidelijk gemaakt. Het product met de hoogste verzendkosten is leidend voor de gehele bestelling, ongeacht het aantal artikelen in jouw winkelmand. Klik hier (en daarna op verzendkosten) voor een overzicht van de verzendkosten per product(groep).
Afhankelijk van de door jouw bestelde artikelen kan het voorkomen dat niet alle verzendopties worden aangeboden tijdens het bestelproces. Grote en/of zware artikelen zoals fietsdragers, (dak)koffers, bolderkarren, grote stoelen, tafels en kasten, parasols, trampolines en fitnessapparatuur en artikelen van externe partners kunnen niet worden opgehaald in een winkel of afhaalpunt.
Wanneer je bestelling defect is aangekomen kun je het artikel retourneren in een ANWB Winkel. Je ontvangt dan een nieuw artikel. Indien het artikel een web-only aanbieding betreft of niet meer op voorraad is in de winkel, dien je het artikel te retourneren. Je volgt hiervoor de instructies die je op de pakbon van je bestelling kunt vinden. Je ontvangt dan je geld terug en kunt het artikel opnieuw bestellen in onze webwinkel.
Het is helaas niet mogelijk om een afgeronde bestelling te wijzigen of annuleren.
Je kunt alleen artikelen bestellen voor een bezorgadres in Nederland.
Zodra het artikel weer leverbaar is zullen wij dit op de productpagina aangeven, houdt dus de betreffende pagina in de gaten. Uiteraard is het in veel gevallen ook mogelijk het artikel in een ANWB Winkel bij jouw in de buurt te kopen. Zoek hier een ANWB Winkel bij jouw in de buurt.
Als je een artikel niet in je winkelmand kunt plaatsen is het artikel tijdelijk of definitief niet leverbaar. Kun je niet de kleur of maat van jouw keuze bestellen? Dan is de door jouw gewenste combinatie van kleur en maat uitverkocht. Houdt onze webwinkel in de gaten om het artikel te bestellen wanneer de voorraad aangevuld is. Je kunt het artikel ook in een ANWB Winkel bij jouw in de buurt aanschaffen, wanneer het artikel daar wel op voorraad is. Wil je weten bij welke ANWB Winkel je het artikel nog kunt aanschaffen, neem dan contact met ons op via 088 269 5445.
Het is helaas niet mogelijk een tijdelijk uitverkocht artikel te reserveren. De meeste artikelen uit onze webwinkel zijn ook verkrijgbaar in onze fysieke winkels. Indien op voorraad kun je het betreffende artikel daar aanschaffen tegen de eventuele actieprijs. Houdt de webwinkel in de gaten om te zien wanneer het product online weer verkrijgbaar is.
Kortingscodes
Je hoeft alleen een kortingscode in te vullen wanneer je in het bezit bent van een kortingscoupon. Mocht je een kortingscode hebben dan kun je dit te allen tijden in je winkelmand invoeren. Klik op ‘Kortingscode’ voer je kortingscode in en klik vervolgens op de knop ‘Code toepassen’. De korting wordt direct verwerkt en is direct zichtbaar in de winkelmand. Als de kortingscode succesvol is toegepast verschijnt er een groene balk. Dit veld is niet bedoeld om een code van een cadeaukaart in te vullen.
Als je ingevoerde kortingscode niet wordt verwerkt, dan kan het komen doordat de code foutief is ingevoerd. Controleer goed of je de kortingscode goed hebt ingevoerd. Zorg ervoor dat je kortingscode nauwkeurig overneemt van de nieuwsbrief of advertentie. Alle kortingscodes hebben een einddatum, let dus goed op tot wanneer de actie geldig is. Indien de einddatum van de actie is verstreken, kan de korting helaas niet meer worden toegepast.
Ben je vergeten om een kortingscode in te vullen tijdens het afrekenen, dan kunnen wij deze helaas niet meer toevoegen aan je bestelling. Het is achteraf niet meer mogelijk om een kortingscode toe te voegen aan je bestelling.
Helaas is dit niet mogelijk. Je kan per bestelling gebruik maken van 1 kortingscode.
Betalen
In de ANWB Webwinkel kun je betalen met iDEAL, creditcard of met een ANWB Cadeaukaart. Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW. Wanneer je kiest voor de betaalmethode creditcard, wordt deze pas belast na levering van de producten.
Wanneer je als betaalmethode voor iDEAL hebt gekozen is jouw bestelling betaald wanneer het geld van je rekening is afgeschreven. Meer informatie hierover vind je bij de betaalmogelijkheden. Wanneer je kiest voor de betaalmethode creditcard, wordt deze pas belast na levering van de producten.
Tijdens het afhandelen van jouw betaling worden je gegevens beveiligd door onze partner Ingenico. Meer informatie over veilig betalen en onze partner Ingenico vind je op de pagina betaalmogelijkheden.
Als je met iDEAL betaalt wordt het geld van je rekening afgeschreven zodra je de betaling bevestigt in de betaalomgeving van jouw bank. Bij betaling door middel van creditcard wordt het bedrag geïncasseerd nadat de bestelling geleverd is.
Je hoeft alleen een couponcode in te vullen wanneer je in het bezit bent van een kortingscoupon. Indien de coupon succesvol gevalideerd is ontvang je een melding en wordt de korting toegepast. Dit veld is niet bedoeld om een code van een cadeaukaart in te vullen.
ANWB Cadeaukaart
Ja, kies voor de optie ANWB Cadeaukaart bij betaalmogelijkheden op het afrekenscherm. Als je hiervoor kiest word gevraagd om het kaartnummer en de veiligheidscode van de cadeaucard in te voeren. Indien het tegoed op de cadeaucard niet voldoende is om je bestelling te betalen, kan het resterende bedrag alleen in combinatie met iDEAL of creditcard worden voldaan.
Afhankelijk van de door jouw bestelde artikelen kan het voorkomen dat niet alle betaalmogelijkheden worden aangeboden tijdens het bestelproces. Je moet dan kiezen voor een optie die wel wordt getoond.
Je kunt op ieder gewenst moment nakijken hoeveel saldo er nog op jouw cadeaukaart staat. Bekijk je saldo
Ja, dit is mogelijk. Je kunt met een cadeaucard een deel van je bestelling betalen en het andere deel met een andere cadeaucard. Het aantal cadeaucards dat je kunt gebruiken is onbeperkt.
Het saldo is tijdens de betaling gereserveerd. Als de bestelling bestelling niet gelukt is, dan wordt na 24 uur het bedrag teruggezet op de cadeaucard. Voordat je opnieuw probeert te bestellen, raden wij je aan om eerst het saldo te checken. Bekijk je saldo
Nee, dit is niet mogelijk. Vignetten kunnen uitsluitend met iDEAL worden afgerekend.
Deze code staat op de achterkant van je cadeaukaart. Je kunt een laagje wegkrassen zodat de veiligheidscode verschijnt.
De digitale ANWB Cadeaukaart is een cadeaukaart die je per e-mail van ons ontvangt. De digitale ANWB cadeaukaart kun je besteden in onze webwinkel, fysieke winkels en bij Eropuit (dagjes uit, theatervoorstellingen en festivals).
Klik in het afrekenscherm op betaalmethode ‘ANWB Cadeaucard’ en vul in het volgende scherm het kaartnummer en de veiligheidscode in.
Liever besteden in de winkels? Overhandig dan de e-mail bij het afrekenen, zodat de medewerker de barcode kan scannen.
Zie je niet gelijk de barcode in je e-mail verschijnen? Klik dan op het icoontje onder de expiratiedatum om de afbeelding te downloaden.
De digitale ANWB Cadeaukaart,
… is te besteden bij alle ANWB Winkels, de ANWB Webwinkel en bij ANWB Eropuit
… is niet inwisselbaar voor contanten;
… kan niet geretourneerd worden;
… is te besteden tot 5 jaar na ontvangst;
… is niet inwisselbaar voor andere cadeaukaarten.
LET OP! Bewaar de e-mail met daarin de digitale ANWB Cadeaukaart zorgvuldig. Bij verlies of diefstal kan er geen vergoeding worden uitgekeerd.
Niet het volledige bedrag besteed? Geen probleem! Het ongebruikte saldo blijft tot 5 jaar na activatie als tegoed op de digitale kaart staan.
Geen probleem. Je kunt de barcode ook laten scannen via je telefoon. Zorg ervoor dat je scherm schoon is, de helderheid hoog staat en dat de barcode zo groot mogelijk zichtbaar is in je scherm (het liefst liggend/horizontaal).
Ruilen & Retourneren
Ja, dat kan. Je kan hiervoor de instructies op de Pakbon / Retourformulier van je bestelling volgen. Voor meer informatie over ruilen en retourneren kijk je op deze pagina.
Heb je per ongeluk de verkeerde maat of kleur besteld? Je kunt het artikel met de Pakbon / Retourformulier van jouw bestelling gratis retourneren via PostNL of een daarvoor aangegeven vervoerder. Ook (mits anders aangegeven op het retourformulier) kan het artikel retour via een ANWB Winkel in de buurt met de factuur (de factuur per mail ontvangen als bijlagen) en Pakbon / Retourformulier. Meer informatie over ruilen en retourneren vind je hier.
Je ontvangt het aankoopbedrag binnen 14 dagen na herroeping retour op het rekeningnummer dat je op het retourformulier hebt ingevuld. Wanneer je de volledige bestelling retourneert, worden de verzendkosten ook vergoed. De verzendkosten worden niet vergoed bij gedeeltelijke retournering van een bestelling. Mits anders aangegeven op het Retourformulier kun je met de factuur (de factuur in de mail), ook terecht bij één van onze winkels om een artikel te retourneren. Zoek hier een ANWB Winkel bij jouw in de buurt.
Je ontvangt het aankoopbedrag uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de producten retour op het rekeningnummer dat je op het retourformulier hebt ingevuld. Houd er rekening mee dat als je met een creditcard, cadeaukaart of via pin hebt betaald, de terugbetaling op een lopende rekening wordt teruggestort. Het is dus noodzakelijk het juiste IBAN nummer in te vullen op het retourformulier. Wanneer je de volledige bestelling retourneert, worden de bezorgkosten ook vergoed. De bezorgkosten worden niet vergoed bij gedeeltelijke retournering van een bestelling.
Allereerst onze excuses voor het ongemak. Als je bestelling (gedeeltelijk) door ons is geannuleerd, dan heeft dat te maken met een fout in ons voorraadsysteem. Het artikel of de artikelen waren mogelijk erg populair en het kan voorkomen dat een artikel net voordat je de bestelling plaatste uitverkocht is geraakt. Je ontvangt het aankoopbedrag van de (gedeeltelijk) geannuleerde bestelling binnen 14 dagen retour op een bij ons bekend rekeningnummer. Houd er rekening mee dat als je met een creditcard hebt betaald, de terugbetaling op een lopende rekening wordt teruggestort. Mochten wij niet over een IBAN nummer beschikken, zullen wij via de e-mail contact met je opnemen.
Ja, je kunt alle (ongedragen en ongebruikte) items uit de sale binnen 30 dagen na ontvangst gratis retourneren via de post, of terugbrengen/omruilen in één van onze winkels (mits anders aangegeven op het Retourformulier). Je kan ook binnen 30 dagen na ontvangst eerst laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Vervolgens heb je dan nog eens 30 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Let op: zorg ervoor dat je indien redelijkerwijs mogelijk de prijskaartjes aangehecht laat en indien redelijkerwijs mogelijk de originele verpakking gebruikt. Wij verzoeken je ook om de Pakbonbon / Retourformulier ingevuld mee te sturen."
Voor meer informatie over ruilen en retourneren kijk je op deze pagina.
Garantie
De wettelijke garantie is van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
In de garantiebrief voor koffers staat uitgelegd hoe de garantie op ANWB-koffers werkt en hoe eventuele schade kan worden gedeclareerd. Je vindt de brief hier.
Het aankoopbewijs van je gekochte product of bestelling is ook het garantiebewijs van je product. Als je een product hebt besteld in de webwinkel dient jouw aankoopbewijs (bijvoorbeeld jouw factuur) als garantiebewijs, deze heb je ontvangen per mail of is te vinden in je Mijn ANWB account. Bij een winkelaankoop dient je aankoopbewijs die je ontvangt na het afrekenen van als garantiebewijs.
Overige vragen
De ANWB doet graag iets extra’s voor haar leden. Daarom geven wij op bijna alle artikelen ledenvoordeel; een mooie korting voor onze leden. Je ontvangt de korting direct vanaf jouw lidmaatschap, zowel in de webwinkel als in onze fysieke winkels. Om te profiteren van het ledenvoordeel heb je het lidmaatschapsnummer nodig, dit kun je vinden op jouw lidmaatschapskaart.
Nee, het is niet verplicht om een account aan te maken om te kunnen bestellen in de webwinkel.
Je kunt in het Mijn ANWB account wel bestellingen inzien die je in het verleden hebt geplaatst.
Ja, je ontvangt het ledenvoordeel vanaf het moment dat je lid bent geworden. Je dient wel tijdens het plaatsen van jouw bestelling lid te worden om het ledenvoordeel op de betreffende bestelling te ontvangen.