Categorieën

Verzending en bezorging
Hieronder hebben wij alle informatie over verzending en bezorging gebundeld. Klik op een van de onderstaande tabbladen om meer te lezen over het onderwerp. Staat je vraag er niet tussen? Bekijk dan de veelgestelde vragen pagina of neem contact op met de klantenservice.
Een product bestellen
Heb je een artikel gevonden wat je graag wil bestellen? Klik dan op de button “plaats in winkelmand”, het product wordt nu in je winkelmand geplaatst. Gaat het om kleding, schoenen of een fietshelm? Klik dan eerst de gewenste maat aan en plaats deze vervolgens zoals hiervoor beschreven in de winkelmand. Herhaal dit voor alle artikelen die je wilt bestellen en klik vervolgens bovenin het scherm op het icoontje van de winkelmand. Je krijgt nu alle artikelen te zien die je in de winkelmand hebt geplaatst. Check vervolgens je bestelling en pas aan waar nodig. Heb je een kortingscode? Dan kun je die in dit scherm invullen. Klik vervolgens op de button “Doorgaan naar bestellen”. In het volgende scherm vul je je gegevens in, kies je de verzendmethode en geef je aan hoe je wilt betalen. Op deze plek kun je ook gebruik maken van een ANWB Cadeaukaart, mocht je deze in bezit hebben. Je kunt hier nogmaals je bestelling controleren en afrekenen. Je ontvangt een bevestiging van de bestelling in de inbox van het door jou opgeven e-mailadres.
Let op! Heb je geen bevestiging ontvangen? Dan kan het zo zijn dat deze wordt tegengehouden door de spamfilter van je e-mail programma. Controleer dan voor de zekerheid je spam inbox.
Wij hanteren de Algemene Voorwaarden voor de verkoop op afstand en per post die door de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie in overleg met de Consumentenbond zijn opgesteld. Klik hier voor de bestel- en leveringsvoorwaarden.
Bezorgopties
We bezorgen je pakket met PostNL of Budbee. Je kunt je bestelling alleen in Nederland laten bezorgen, buiten Nederland is dit helaas niet mogelijk. Wanneer een bestelling boven een bepaalde waarde komt, is het mogelijk dat de bezorger vraagt om een handtekening voor ontvangst. In enkele gevallen kan alleen de geadresseerde tekenen voor ontvangst.
We doen ons uiterste best om je bestelling op het afgesproken moment te leveren, maar we kunnen dit niet altijd garanderen. Via de link in de bevestigingsmail of in de app van de desbetreffende vervoerder kun je de status van je pakket volgen en eventueel je bezorging wijzigen.
Het is op dit moment nog niet mogelijk om zelf te kiezen met welke vervoerder je het pakket wil laten komen.
Bezorgen op adres
We bezorgen je pakket van maandag t/m zaterdag. Ben je niet thuis? Dan wordt het pakket (indien mogelijk) afgeleverd bij de buren of bij een PostNL-punt in de buurt. Het pakketje wordt een week bij het PostNL-punt bewaard, daarna wordt het pakketje teruggestuurd naar de afzender.
Let op! Vanaf 1 juli 2022 laat PostNL geen ‘niet-thuisbriefje’ meer achter, maar informeren ze je via je e-mail en in de PostNL-app. Goed voor het milieu, maar wel even wennen. Met de track & trace code kun je het pakketje ook volgen op de website van PostNL. Wordt jouw pakketje via Budbee bezorgd en ben je niet thuis? Dan neemt de bezorger jouw pakketje weer mee en kun je via de Budbee app of de link die je per e-mail ontvangt na het plaatsen van je bestelling een nieuw bezorgmoment inplannen.
Als je lid bent van ANWB dan betaal je bij een bestelling vanaf 50.- geen verzendkosten. Ben je geen lid dan betaal je bij een bestelling vanaf 60.- geen verzendkosten. Onder dit bedrag betaal je afhankelijk van het bestelde artikel wel verzendkosten. Zie hieronder in het tabel de verzenkosten per productgroep. Het product met de hoogste verzendkosten is leidend voor de gehele bestelling, ongeacht het aantal producten in je winkelmand. Voor sommige artikelen gelden afwijkende verzendkosten, dit wordt zowel op de productpagina als tijdens de bestelling duidelijk gemaakt. Retourneren is altijd gratis. Uiteraard worden de verzendkosten bij een eventuele retournering van de gehele bestelling terug betaald.
Afhalen bij PostNL-punt
Je kunt je bestelling ook laten bezorgen bij één van de PostNL servicepunten. Tijdens het bestelproces kun je gemakkelijk een PostNL afhaalpunt bij jou in de buurt vinden en selecteren. Zodra je bestelling op dit punt is aangekomen ontvang je een e-mail van PostNL. Na ontvangst van deze e-mail heb je 7 dagen om je bestelling af te halen. Als je het pakket ophaalt bij het servicepunt moet je een wettelijk legitimatiebewijs (rijbewijs, paspoort of Europese identiteitskaart) meenemen. Soms vraagt de medewerker om een handtekening als je je pakket komt ophalen. Mocht je je bestelling niet af kunnen halen in deze periode zal deze teruggestuurd worden naar ANWB. Wil je je pakket laten ophalen door iemand anders? Degene die jouw pakket komt ophalen moet zich altijd legitimeren. Ook vragen we hem of haar naar je adresgegevens. Bekijk de openingstijden en locaties op www.postnl.nl.
Kies je voor de verzendmethode ophalen bij een PostNL-punt, dan betaal je 4.95 aan verzendkosten. Als je lid bent van ANWB dan betaal je bij een bestelling vanaf 50.- geen verzendkosten. Ben je geen lid dan betaal je bij een bestelling vanaf 60.- geen verzendkosten.
Gratis afhalen in de winkel
Je kunt er ook voor kiezen om je pakketje op te halen in één van onze ANWB Winkels. Het werkt als volgt: plaats jouw producten in het winkelmandje, kies voor “afhalen in de ANWB Winkel” en betaal jouw bestelling. Tijdens het bestelproces kun je aangeven in welke winkel je jouw bestelling wilt afhalen. Je ontvangt een bevestigingsmail zodra je bestelling in de desbetreffende ANWB Winkel is aangekomen. Levering is in dit geval gratis, en je kunt je bestelling gedurende 14 dagen en binnen de openingstijden van deze winkel ophalen. Als het pakket niet binnen deze periode is opgehaald, wordt het pakket teruggestuurd. Vergeet niet om een wettelijk legitimatiebewijs (rijbewijs, paspoort of Europese identiteitskaart) mee te nemen.
Bekijk hier het adres en de openingstijden van de dichtstbijzijnde ANWB Winkel.
Let op! Afhankelijk van de door jouw bestelde artikelen kan het voorkomen dat niet alle verzendopties worden aangeboden tijdens het bestelproces. Grote en/of zware artikelen zoals fietsendragers, (dak)koffers, bolderkarren, grote stoelen, tafels, kasten, parasols, trampolines, fitnessapparatuur en artikelen van partners kunnen niet worden opgehaald in een winkel of afhaalpunt.
Wat is de levertijd?
Wij streven er samen met onze bezorgpartners naar je bestelling zo spoedig mogelijk te leveren. Bij het plaatsen van je bestelling zie je de verwachte levertijd – deze is afhankelijk van het soort artikel en de verzendmethode. Zodra je bestelling is verzonden ontvang je een e-mail met daarin een track & trace link waarmee je het pakket eenvoudig online kunt volgen. Bij een standaard levering geldt: 1-2 werkdagen. Sommige artikelen worden rechtstreeks door onze partners verstuurd. Het kan zijn dat hiervoor afwijkende levertijden gelden. Als dit van toepassing is, vind je dit terug in de bestel- en leveringsvoorwaarden op de productpagina van het desbetreffende artikel.
Let op! Het kan soms ontzettend druk zijn in onze webwinkel. Zowel tijdens de kerstdagen als andere nationale feestdagen moet je daarom rekening houden met afwijkende levertijden.
Wat zijn de verzendkosten?
Als je lid bent van ANWB dan betaal je bij een bestelling vanaf 50.- geen verzendkosten. Ben je geen lid dan betaal je bij een bestelling vanaf 60.- geen verzendkosten. Kies je voor de verzendmethode ophalen bij een PostNL-punt, dan betaal je € 4,95 verzendkosten. Heb je gekozen voor “Afhalen in de winkel”, dan is het bezorgen altijd gratis. Zie hier de verschillende opties in een handige tabel.
Voor sommige artikelen gelden afwijkende verzendkosten, dit wordt zowel op de productpagina als tijdens de bestelling duidelijk gemaakt. Het product met de hoogste verzendkosten is leidend voor de gehele bestelling, ongeacht het aantal producten in je winkelmand. Retourneren is altijd gratis. Uiteraard worden de verzendkosten bij een eventuele retournering van de gehele bestelling terug betaald.
Bezorging met PostNL
PostNL levert je pakketjes aan huis van maandag tot en met zaterdag tussen 8.00 en 21.30. Via de track & trace code in de mail (ook beschikbaar in de PostNL app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Ben je niet thuis op het moment van bezorgen, dan geeft de bezorger het pakketje af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de track & trace code zie je waar je het pakket kunt ophalen. Per 1 juli 2022 laat PostNL geen niet-thuisbriefje meer achter in je brievenbus maar wordt alle informatie over de locatie van het pakket zoveel mogelijk per e-mail of in de PostNL-app gedeeld.
Je kunt je pakket ook laten bezorgen bij één van de PostNL servicepunten. Tijdens je bestelling kun je zelf aangeven bij welk PostNL servicepunt je bestelling geleverd mag worden, je ziet gelijk de openingstijden van het betreffende servicepunt. Als je het pakket ophaalt bij het Servicepunt moet je een wettelijk legitimatiebewijs (rijbewijs, paspoort of Europese identiteitskaart) meenemen.
Bezorging met Budbee
Met Budbee kies je voor 100% fossielvrije bezorging, alle leveringen vinden plaats met hernieuwbare diesel (HVO100) en elektrische voertuigen. Verder zorgen op maat gemaakte algoritmen ervoor dat de voertuigen van Budbee de meest optimale route rijden, zonder onnodige meters te maken. Daarnaast scannen ze alle pakketten in 3D om een maximale vulling van de voertuigen te garanderen, wat het aantal onnodige routes en het brandstofverbruik vermindert.
Budbee thuis
Budbee levert je pakketjes aan huis van maandag tot en met zaterdag tussen 16.00 en 22.30 uur. Via de tracking link in de mail of de Budbee app kun je de laatste status update van je bestelling zien. Ben je onverwachts niet thuis op het uitgekozen bezorgmoment? Dan neemt de bezorger jouw pakket weer mee en kan je via de Budbee app of de link die je per e-mail ontvangt na het plaatsen van je bestelling een nieuwe bezorgopdracht inplannen. Daarnaast houdt Budbee je constant op de hoogte van de laatste informatie over de bezorging en kan je de chauffeur met het pakket via realtime tracking op je smartphone volgen.
Budbee Box
Weet je van te voren al dat je niet thuis bent, dan kun je het pakketje ook laten afleveren bij een Budbee Box naar keuze. Je gebruikt een pincode om de pakketkluis te openen op een tijdstip dat voor jou uitkomt. Wanneer je pakket via Budbee wordt verzonden ontvang je hiervan een bevestigingsmail. In deze mail kun je kiezen om je pakketje naar een Budbee Box te versturen.