Verzending en bezorging
Bezorging
Je kunt je bestelling op verschillende manieren laten bezorgen in Nederland. De bezorging wordt in het merendeel van de gevallen uitgevoerd door PostNL. In enkele gevallen wordt je pakketje door Budbee of door de bezorgdienst van onze partners bezorgd. Als een bestelling boven een bepaalde waarde komt, is het mogelijk dat de bezorger vraagt om een handtekening voor ontvangst. In enkele gevallen kan alleen de geadresseerde tekenen voor ontvangst. Wij bezorgen alleen op een fysiek adres in Nederland.
Wordt je pakketje via PostNL bezorgd en ben je niet thuis? Dan levert PostNL je pakketje bij de buren of bij een PostNL-punt bij jou in de buurt. Vanaf 1 juli 2022 laat PostNL geen niet-thuisbriefje meer achter, maar informeren ze je via je e-mail en in de PostNL-app. Goed voor het milieu, maar wel even wennen. Met de track & trace code kun je het pakketje ook volgen op de website van PostNL. Je pakketje ophalen bij een PostNL-locatie? Je hebt dan één week de tijd om het pakketje op te halen. Zorg dat je het bericht van de bezorger kunt laten zien via de mail (kan ook uitgeprint) of in de PostNL-app en dat je jouw legitimatiebewijs (rijbewijs/paspoort) mee hebt als je het pakket ophaalt.
Bezorging door partners
Als je bestelling bestaat uit artikelen van een externe leverancier, dan ontvang je deze in een aparte levering die direct vanuit de partner aan jou wordt verstuurd. Dit kan betekenen dat de levertijd van deze artikelen afwijkt van de levertijd van de standaard levertijd.
Afhalen in een ANWB-winkel
In het bestelproces kun je kiezen voor de optie om je bestelling af te halen in de winkel. Het werkt als volgt: plaats jouw producten in het winkelmandje, kies voor “afhalen in de ANWB Winkel” en betaal jouw bestelling. Als jouw pakketje is aangekomen in de winkel ontvang je van ons een e-mail. Tijdens het bestelproces kun je aangeven in welke winkel je jouw bestelling wilt afhalen. Je bestelling blijft twee weken voor je in de winkel liggen. Als het pakket niet binnen deze periode is opgehaald, wordt het pakket teruggestuurd. Let op: wanneer je je bestelling afhaalt, vergeet dan niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen (paspoort, ID-kaart of rijbewijs).
Bekijk hier de dichtbij zijnde ANWB Winkel in je buurt
Afhankelijk van de door jouw bestelde artikelen kan het voorkomen dat niet alle verzendopties worden aangeboden tijdens het bestelproces. Grote en/of zware artikelen zoals fietsdragers, (dak)koffers, bolderkarren, grote stoelen, tafels en kasten, parasols, trampolines en fitnessapparatuur en artikelen van externe partners kunnen niet worden opgehaald in een winkel of afhaalpunt.
Afhalen bij een PostNL-punt
Je kunt ervoor kiezen om je bestelling op een PostNL-punt te laten bezorgen. Tijdens het bestelproces kun je gemakkelijk een afhaalpunt bij jou in de buurt vinden en selecteren. Met de Track & Trace code kun je het pakket volgen en zien wanneer het klaar ligt op het afhaalpunt. Zodra je bestelling in de door jou gekozen afhaalpunt is aangekomen ontvang je een e-mail van PostNL.
Na ontvangst van deze e-mail heb je 7 dagen om je bestelling af te halen. Neem je legitimatiebewijs mee (rijbewijs/paspoort) als je het pakket ophaalt. Mocht je je bestelling niet af kunnen halen in deze periode zal deze teruggestuurd worden naar ANWB. Bekijk de openingstijden en locaties op www.postnl.nl.
Verzending en levertijd
ANWB streeft ernaar om jouw bestelling zo spoedig mogelijk uit te leveren. De exacte levertijd per product vind je terug op de productpagina. Zodra je bestelling is verzonden ontvang je een e-mail met daarin een Track&Trace-link waarmee je het pakket eenvoudig online kunt volgen. Helaas hebben wij geen invloed op de leverancier waardoor de levertijd langer kan zijn dan hierboven aangegeven. Mocht dit het geval zijn, vermelden wij bij de productpagina de afwijkende levertijd. In sommige gevallen wordt je gebeld om een afspraak te maken voor het bezorgen van je bestelling. Ook dit wordt vermeld op de betreffende productpagina.
ANWB hanteert de Algemene Voorwaarden voor de verkoop op afstand en per post die door de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie in overleg met de Consumentenbond zijn opgesteld.
Verzendkosten
Voor het bezorgen van aankopen in de ANWB Webwinkel worden verzendkosten in rekening gebracht. De verzendkosten bedragen vanaf € 1,95 per bestelling, afhankelijk van het bestelde product. Bestellingen v.a. € 40,- worden gratis verzonden. Je bestelling laten bezorgen in één van de ANWB winkels is gratis. Kies je voor de verzendmethode ophalen bij een PostNL-punt, dan betaal je € 4,95 aan verzendkosten.
Afwijkende verzendkosten worden afhankelijk tijdens het bestelproces duidelijk gemaakt. Het product met de hoogste verzendkosten is leidend voor de gehele bestelling, ongeacht het aantal producten in je winkelmand. Retourneren is altijd gratis. Uiteraard worden de verzendkosten bij een eventuele retournering van de gehele bestelling terug betaald.
Een overzicht van de verzendkosten per product(groep):
- Afleveren in een ANWB winkel (mogelijkheid is afhankelijk van grootte artikel)
Gratis - Kaarten, boeken, gidsen, gratis routekaarten, kleine zaklampen, fietslampjes, bagagelabels, kabels
€ 1,95 - Kleding, schoenen, laarzen, tablets, navigatiesystemen, camera's, rollator, sneeuwkettingen, koffers, campingstoelen, bolderkar, auto-accessoires, wereldstekkers
€ 4,95 - Dakkoffers, fietsdragers, laptops
€ 9,95 - Fitnessapparatuur, scootmobielen, trampolines
€ 19,95 / 29,95
Klik hier voor overzicht van ANWB winkels waar je de meeste online bestellingen gratis kunt afhalen
Nieuwsbrief
Ja, ik wil de ANWB Winkel nieuwsbrief ontvangen en geef ANWB toestemming om mij per e-mail te benaderen over de beste acties en kortingen uit de ANWB (web)winkel en ontvang 5.- cadeautegoed.**Alleen voor leden