Informatie over het coronavirus

Heb je vragen over de ANWB Reisverzekering of ANWB Annuleringsverzekering in relatie tot het coronavirus? De belangrijkste vragen en antwoorden zijn hier voor je op een rij gezet.

Service & Contact

Heb je schade of een vraag over je verzekering? Wij helpen je graag verder. Wegens grote drukte op onze schadeafdeling duurt het minimaal 8 werkdagen voor je schademelding wordt verwerkt. Onze excuses voor dit ongemak.


Wil je meer weten over het Coronavirus en wat dat betekent voor jouw geboekte reis en ANWB verzekering? Hier vind je meer informatie: Coronavirus

Je verzekering inzien of wijzigen? Dit kan via Mijn ANWB.

Hier vind je onder andere informatie over je verzekeringen, schades en facturen. Ook kan je hier al je verzekeringen wijzigen, bijvoorbeeld een wintersportdekking toevoegen op je reisverzekering of je auto wijzigen als je een nieuwe hebt gekocht.

Inloggen & wijzigen          Inloggen & inzien 

Of maak een inlogaccount aan.

Ik heb schade, wat moet ik doen?

Bekijk eerst per verzekering en type schade welke dekking je nodig hebt en wat je vervolgens moet doen.

Schade, wat nu?

Weet je al wat je moet doen, dan kan je via Mijn ANWB direct je schade bij ons melden. Je kan ook schade melden zonder inlogaccount, gebruik hiervoor je polisnummer. 

Het is soms voordeliger om de schade zelf te betalen

Voor de Auto-, Bromfiets-, Motor-, Scootmobiel-, Oldtimer-, of Camperverzekering, kan het op basis van je schadevrije jaren verstandig zijn om je schade niet te melden, maar deze zelf te betalen. Via onze handige tool kan je direct zien tot welk bedrag het beter is om de schade zelf te betalen.

Wil je je verzekering opzeggen? Dat vinden wij jammer om te horen.

Maar dit kan natuurlijk ook online. Je opzegging wordt direct verwerkt en als je je correspondentie per e-mail ontvangt, krijg je ook direct je bevestiging.

Verzekering opzeggen

 

Veelgestelde vragen

Op onze site kun je gemakkelijk en snel zelf jouw premie berekenen en de verzekering van jouw keuze direct afsluiten. Maak een keus uit onze verzekeringen.

Via Mijn ANWB regel je eenvoudig al je verzekeringszaken online. Je kunt hier schade melden en wijzigingen voor jouw verzekeringen doorgeven. Je kunt je wijziging ook telefonisch 088 269 22 22 of  via het contactformulier doorgeven.

Let op! Bij het wijzigen van je verzekering kan het zijn dat er kosten in rekening worden gebracht.

Bekijk de polisvoorwaarden van alle ANWB verzekeringen.

Om je ANWB verzekeringen in te zien via je ANWB-inlogaccount, halen we jouw verzekeringsgegevens op bij ons dochterbedrijf ANWB Verzekeren. Omdat wij voorzichtig omgaan met persoonsgegevens, vragen wij je de eerste keer je polisnummer in te voeren. Daarna zijn je verzekeringen altijd in te zien via Mijn ANWB.

Bij de ANWB kun je de meeste verzekeringen dagelijks online opzeggen, je hebt geen opzegtermijn. Behalve bij de reisverzekering, de doorlopende  fietsverzekering en de bootverzekering. Deze kun je na 1 jaar dagelijks opzeggen. Teveel betaalde premie storten we uiteraard terug op je rekening. Meer informatie over opzeggen vind je ook op onze site.

Je wilt jouw bestaande verzekering naar ons oversluiten?
Dat regelen wij graag voor je. Je kunt contact met ons opnemen via 088 - 269 22 22 of zelf online een verzekering afsluiten.

Bekijk alle veelgestelde vragen