Terugboeken

Laat onterechte afschrijvingen terugboeken

Een belangrijk voordeel van een creditcard is dat betalingen kunnen worden teruggeboekt. Is er bijvoorbeeld een afschrijving gedaan waar je het niet mee eens bent? Dien dan een verzoek tot terugbetaling in bij ICS, die zorgt ervoor dat jij je geld terugkrijgt.    

Wanneer is een creditcard betaling onterecht?

Als jij denkt dat onterecht  er een onterechte afschrijving op jouw creditcard heeft plaatsgevonden, neem dan altijd eerst zelf contact op met de verkoper om tot een oplossing te komen. Lukt dit niet? Dan kun je de betaling betwisten door het formulier "Verklaring betwiste transactie" in te vullen en op te sturen naar ICS. Vergeet niet om alle communicatie met de verkoper zorgvuldig te documenteren, zodat je bewijsstukken kunt aanleveren als ICS daar om vraagt. 

Een onterechte afschrijving kan bijvoorbeeld zijn:

  • abonnementskosten voor een abonnement dat al is beëindigd.
  • annuleringskosten voor een hotelreservering die je volgens de voorwaarden hebt geannuleerd.
  • beschadigde of niet geleverde online aankopen waar je wel voor hebt betaald.

Snelle terugboeking bij tijdig ondernemen van actie

Het is erg belangrijk dat je zo snel mogelijk handelt. Hoe eerder je handelt, hoe groter de kans is dat jouw geld wordt teruggeboekt. Kom je er niet samen met de verkoper uit? Lever dan de Verklaring Betwiste Transactie en alle bewijsstukken bij ICS in, zij onderzoekt het verzoek verder en probeert je geld terug te krijgen.