Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Klachten over een verzekeraar

Bij de afwikkeling van de schade krijg je te maken met de verzekering van de tegenpartij. En als je een allriskverzekering hebt ook met je eigen verzekeraar. Heb je een geschil met de verzekeraar, dan is een klachtenprocedure mogelijk.

Klachtbrief

De verzekeraar behandelt de schade en beoordeelt eventuele aansprakelijkheid. Wanneer je het niet een bent met de verzekeraar dan kun je een klacht indienen. Stuur hiervoor een klachtenbrief aan de verzekeringsmaatschappij.  Dit kun je eventueel ook door je rechtsbijstandverzekering laten doen.

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening(Kifid)

Kom je er na de briefwisseling met de verzekeraar niet uit en gaat je klacht over de behandeling van de zaak door de verzekeraar dan kun je de klacht ook indienen bij het Kifid. Het Kifid behandelt geen geschillen over de aansprakelijkheid. Klachten worden vertrouwelijk behandeld. Ook klachten over assurantietussenpersonen, banken en andere financiële dienstverleners kunnen worden voorgelegd aan het Kifid.

Binnen het Kifid heb je de Ombudsman Financiële Dienstverlening en de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening. Zij hanteren elk een eigen reglement.
Klachteninstituut financiële dienstverlening (Kifid)

Meer informatie: