Connected services

Connected services

De ANWB Alarmcentrale biedt uitkomst voor autofabrikanten en importeurs bij de uitvoer en verwerking van connected services.

Meer informatie

Connected services

Een connected voertuig (connected car) brengt veel mogelijkheden en oplossingen met zich mee die eraan bijdragen dat berijders zorgeloos en veilig onderweg zijn. Connected voertuigen voegen real-time informatie aan een hulpvraag toe, waardoor de Wegenwacht berijders nog beter kan helpen. Zo wordt onderweg zijn niet alleen makkelijker, maar ook veiliger.

Wat zijn de voordelen van connected services?

Met een connector kunnen je berijders in veel gevallen pech voorkomen. Automobilisten weten hoe het ervoor staat met hun auto, nog voordat de lampjes in de auto gaan branden. Berijders krijgen een automatisch bericht op hun telefoon. Ook neemt de ANWB proactief contact op als er iets mis is of iets mis dreigt te gaan. Dit bericht komt van de connector die in de connected car is aangesloten. Als autofabrikant, importeur, leasemaatschappij, fleetowner of verhuurbedrijf ontzorg je zo je klanten.

Door connected services is er beter inzicht in de gezondheid van de auto en blijft de restwaarde van auto’s hoger. Mede doordat de berijder eerder naar de garage gaat voor reparatie of voorspelbaar onderhoud. Naast de connector zit er in de nieuwe modellen auto’s ook andere connected services, zoals mogelijkheden tot een bCall (breakdown call), iCall (information call) en eCall (emergency call). Met deze services kunnen berijders snel om hulp vragen bij noodsituaties.

De rol van ANWB in Connected Services

ANWB Zakelijk biedt naast de traditionele hulpverlening speciaal voor autofabrikanten en importeurs ook oplossingen voor connected services. Bij een breakdown call krijgen hulpverleners direct informatie over de locatie van een berijder en wat de reden van de bCall is. Dankzij de locatiebepaling kan ANWB Zakelijk ook de helpende hand bieden bij het lokaliseren van voertuigen, bijvoorbeeld bij diefstal.

Is er in het voertuig een mogelijkheid aanwezig om een informatie aanvraag (iCall) te doen, bijvoorbeeld een locatie of openingstijden? Ook dan bieden de hulpverleners van ANWB Zakelijk de helpende hand voor je berijders.

De ANWB Alarmcentrale biedt uitkomst voor autofabrikanten en importeurs bij de uitvoer en verwerking van eCall, de automatische noodoproep bij auto-ongelukken en noodsituaties. Bij een eCall kunnen ANWB-hulpverleners bij een ongeluk of een noodsituatie direct autogegevens en locatie identificeren en zo de juiste hulpdiensten informeren en inschakelen.

In alle gevallen kan de ANWB een passend advies bieden. Door data uit de auto te analyseren en deze te koppelen aan de historische data, kan ANWB Zakelijk pech voorspellen en zo pech voorkomen in de toekomst.

Meer weten over connected services? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.