ANWB Noodherstel Thuis

Voor hulp bij spoedreparaties die buiten de ANWB Opstalverzekering vallen

Je kunt thuis soms met vervelende of zelfs gevaarlijke situaties te maken krijgen. Valt dit buiten de opstalverzekering, maar heb je wel snel hulp nodig? Goed nieuws. Iedereen met een ANWB Opstalverzekering kan gebruik maken van de service ANWB Noodherstel Thuis. Een betrouwbaar netwerk van vakspecialisten, met een duidelijke en eerlijke prijs.

Waarvoor kun je ANWB Noodherstel Thuis inschakelen?

Je kunt gebruik maken van ANWB Noodherstel Thuis als je een spoedreparatie hebt die niet binnen de dekking van je ANWB Opstalverzekering valt.

 
Probleem  Diensten Probleem  Diensten
Lekkage  Het oplossen van een waterlekkage in keuken, badkamer, toilet, etc. Ongedierte  Het bestrijden van ongedierte 
Ramen en deuren  Hulp bij buitensluiting, problemen met hang- en sluitwerk, inbraakrisico, klemmende deuren en ramen  Leidingen  Het verhelpen van lekkages aan water- en gasleidingen 
Elektriciteit  Reparaties bij spanningsuitval en kortsluiting  Daken  Noodmaatregelen nemen aan het dak 
Afvoer en riool  Het ontstoppen en repareren van afvoeren en riolering  Dakgootverstopping Verwijderen van bladeren
Gevaarlijke situaties Het vastzetten van losse trapleuning, traptreden en loskomend sanitair     

 

Hoe werkt het?

1) Melding: Je kunt een incident 24/7 telefonisch melden via 088-2993112. Je wordt dan verbonden met een medewerker van onze vertrouwde partner MainPlus.

2) Eerste hulp: Eerst wordt er gecheckt of er eerste hulp nodig is en er hulpdiensten ingeschakeld moeten worden, bijvoorbeeld bij een gaslek.

3) Gegevens: De medewerker checkt vervolgens een aantal persoonlijke gegevens en bespreekt de details van de gebeurtenis.

4) Voorstel: De medewerker komt met een voorstel voor de oplossing van de reparatie, inclusief inschatting van de kosten.

5) Akkoord: Geef je akkoord voor de werkzaamheden? Dan zet de medewerker van MainPlus alles in gang en zorgt dat er een vakspecialist jouw kant op komt. Bij absolute spoed wordt alles direct in gang gezet.

6) Informatie: Je ontvangt informatie over aankomsttijd, zodat je precies weet wanneer de reparatie plaatsvindt.

7) Uitleg werkzaamheden: Bij aankomst legt de vakspecialist uit wat er gaat gebeuren, maakt foto's en gaat aan de slag.

8) Oplevering: Als de werkzaamheden zijn uitgevoerd, laat de specialist deze zien. Jij kunt daarna tekenen voor akkoord.

9) Vervolg: Is er nog een vervolg nodig? De vakspecialist stelt een offerte op. Deze wordt eerst gecontroleerd door MainPlus en met jou besproken. Bij akkoord wordt een vervolgafspraak gemaakt.

10) Factuur: Na afloop van de werkzaamheden ontvang je een factuur.

 

Wat zijn de voordelen?

Met ANWB Noodherstel Thuis:

  • Profiteer je van het betrouwbare netwerk van vakspecialisten van MainPlus
  • Krijg je vooraf duidelijkheid over kosten en beslis je zelf of je hiermee akkoord gaat
  • Kun je 24/7 in heel Nederland rekenen op hulp

 

Wie zijn onze vakspecialisten?

Voor de uitvoering van de werkzaamheden werken we bij Noodherstel Thuis – net als bij verzekerd schadeherstel binnen de ANWB Opstalverzekering – samen met onze partner MainPlus. Zij zorgen voor een goede oplossing van je probleem, met duidelijkheid vooraf over de kosten.

 

Veelgestelde vragen

De kosten van de werkzaamheden hangen af van verschillende factoren, bijvoorbeeld:

  • Het type werkzaamheden
  • Het tijdstip
  • De dag (doordeweeks, 's weekends of op feestdagen)

Bij ANWB Noodherstel Thuis geef je vooraf akkoord op de werkzaamheden en krijg je een inschatting van de kosten. Als blijkt dat er vervolg nodig is om het probleem definitief op te lossen, dan wordt deze offerte eerst voor akkoord met jou afgestemd.

Alle huiseigenaren met een ANWB Opstalverzekering kunnen gebruik maken van deze dienst.

Onze collega's van Mainplus staan 24/7 in heel Nederland voor je klaar. 

Dat hangt af van het type incident. Als er onmiddellijk herstel nodig is, komen we direct in actie. Is er minder haast? Dan komen we binnen 3 uur tot maximaal 10 dagen bij je langs. Tijdens de telefonische melding stemmen we dit met je af. 

Je kunt ANWB Noodherstel Thuis inschakelen bij (problemen met):

  • Lekkage
  • Ramen en deuren
  • Elektriciteit
  • Afvoer en riool
  • Ongedierte
  • Leidingen
  • Daken
  • Dakgootverstopping
  • Gevaarlijke situaties

En we helpen je met een doorverwijzing naar een andere partij als dit van toepassing is. Denk aan de gemeente, Vereniging van Eigenaaren (VVE) of netwerkbeheerder of een situatie waarbij je mogelijk garantie hebt.

Je kunt geen gebruik maken van ANWB Noodherstel Thuis bij: 

  • (Achterstallig) onderhoud
  • Klussen die al een tijdje liggen
  • Verbouwingen
  • Installaties van apparaten zoals CV en witgoed
  • Situaties met mogelijk juridisch conflict (denk aan aansprakelijkheid bij bijvoorbeeld lekkage van de bovenburen)