Veelgestelde vragen
Hieronder vind je antwoord op de veelgestelde vragen over ANWB Autoverhuur.
Huurauto aanvragen
We werken met vaste tarieven per dag, voor een weekend en voor een week. Deze worden als volgt bepaald:
- Dagtarief: het dagtarief is van toepassing voor elke 24 uur dat je een auto huurt op de volgende dagen: maandag vanaf 09:00 uur tot vrijdag 09:00 uur.
- Weekend: het weekend tarief is van toepassing voor elke 24 uur dat je een auto huurt op de volgende dagen: vrijdag vanaf 09:00 uur tot en met dinsdag 09:00 uur (geldt enkel als de startdatum van de huurovereenkomst start op een vrijdag, zaterdag of zondag en bij een minimum van twee dagen.)
- Weektarief: het weektarief is van toepassing zodra een huurauto vijf dagen van 24 uur achtereen wordt gehuurd.
We hanteren een minimale leeftijdgrens van 21 jaar voor het huren van een auto. De minimum leeftijd van 21 jaar is van toepassing op alle bestuurders. We hanteren deze leeftijd vanwege het oplopen van de verzekeringskosten bij jonge bestuurders. Hierdoor zijn we niet meer in staat dezelfde voordelen te bieden voor een vaste lage prijs.
Bij het ophalen van de auto dien je een creditcard op naam mee te nemen. Er wordt een bedrag op je creditcard gereserveerd. Dit bedrag is gelijk aan de geschatte kosten die in de huurovereenkomst zijn vermeld plus een volle tank benzine. Bij het inleveren worden de huurkosten verrekend met gereserveerde bedrag. Je ontvangt een factuur ter plaatse of via e-mail.
Ja. Via ANWB Autoverhuur plaats je een vrijblijvende reservering die je later voor het ophalen van de huurauto nog kunt aanpassen. Bij Hertz kun je met je reserveringsnummer en adres eenvoudig wijzigingen aanbrengen in je reservering zoals tijd en locatie of het doorgeven van een annulering. Je kunt geen wijzigingen doorgeven in Mijn ANWB.
Er zijn totaal 50 Hertz locaties in Nederland. Bekijk het totaaloverzicht aan Hertz locaties.
Bij schade of diefstal wordt gewerkt met een eigen risico ook al ben je verzekerd. Hierdoor betaal je bij schade bijvoorbeeld zelf het eigen risico die al gauw oploopt tot enkele honderden euro’s. Huur je via de ANWB? Dan is ook dit eigen risico afgedekt. Kijk in de huurvoorwaarden voor meer informatie.
Ja, de huurauto’s met allseasonbanden hebben een winterbandenkeurmerk. Deze banden voldoen aan wettelijke eisen in Duitsland en de Alpenlanden met betrekking tot banden voor winterse omstandigheden. Je leest hier meer over de allseasonbanden. Let op: niet alle huurauto’s hebben allseasonbanden. Selecteer categorie Compact met allseasonbanden.
Je kunt de voorwaarden hier bekijken van ANWB Autoverhuur.
Tijdens het huren
Nee je kunt de auto op een andere Hertz locatie in Nederland inleveren dan de Hertz locatie waar je de auto hebt opgehaald. Dit kun je aangeven bij het reserveren via ANWB Autoverhuur. Bekijk alle locaties.
Als je de huurauto binnen 29 minuten na het afgesproken tijdstip inlevert, dan zijn er geen extra kosten. Mocht je de huurauto later dan 29 minuten na het afgesproken inlevertijdstip inleveren dan brengen we extra kosten in rekening gelijk aan het dan geldende tarief voor één extra dag.
Neem contact op met de desbetreffende Hertz locatie, zodat ze de auto indien mogelijk voor je kunnen vasthouden. Er zullen geen extra kosten in rekening worden gebracht. Kijk voor de contactgegevens van de Hertz locatie op je bevestiging die we hebben toegestuurd via de e-mail of op de website van Hertz.
Ja dat kan. Je kunt alleen geen geld terug krijgen voor het eerder inleveren van de huurauto.
Ja. Je kunt kosteloos een tweede bestuurder of zelfs meerdere bestuurders aanmelden. Deze bestuurders dienen zich bij het ophalen van de huurauto op locatie aan te melden met een geldig rijbewijs.
Je krijgt de huurauto mee met een volle tank en dient hem weer met een volle tank in te leveren om onnodige kosten te voorkomen. Indien je hem niet met een volle tank inlevert, zal Hertz kosten in rekening brengen bestaande uit de dagprijs van de brandstof en € 7,50 aan servicekosten.
Ja je mag met de huurauto naar andere landen binnen Europa rijden en verblijven. De auto dient echter wel weer ingeleverd te worden bij een Hertz locatie in Nederland. Huurauto’s van Hertz Benelux mogen niet rijden of achtergelaten worden buiten het Europese continent en Oost-Europese landen, in:
Albanië, Armenië, Azerbaijan, Belarus, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Estland, Georgië, Griekenland, Hongarije, Kazachstan, Kyrgyzstan, Letland, Litouwen, Macedonië, Moldavië, Montenegro, Oekraïne, Oezbekistan, Roemenië, Rusland, Servië, Tajikistan, Turkije, Turkmenistan, Verenigd Konikrijk.
Onze huurauto's mogen niet meegenomen worden naar de volgende eilanden:
Canarische Eilanden, Cyprus, Groenland, Hebriden, IJsland.
Daarnaast zijn de Spaanse enclaves Ceuta en Melilla verboden gebied. Het ophalen en inleveren van een huurauto in het buitenland is niet mogelijk.
Nee. Als je naar het buitenland gaat, check je zelf of je een vignet en/of milieusticker nodig hebt en bestel je deze online of koop je deze in een van de ANWB-winkels.
Zodra je een huurauto wenst op te halen bij een luchthaven zal er worden gerekend met een luchthavenbelasting. Deze belasting wordt ons opgelegd vanuit de luchthaven/overheid en rekenen we door in de prijs. Het is een vast tarief van € 66,55 inclusief BTW.
De huurauto is standaard voorzien van alle uitrusting die in Nederland verplicht is. Zodra je van plan bent om met de auto af te reizen naar het buitenland raden we je aan om je van tevoren goed in te lezen over de verplichte uitrusting en regelgeving. Bekijk onze pagina omtrent reisvoorbereiding voor meer informatie.
In geval van pech volg je de instructies op het kentekenmapje. Je vindt dit in het handschoenenkastje van je huurauto.
Schade die is ontstaan met de huurauto zal niet ten koste gaan van je schadevrije jaren die je hebt opgebouwd.
Mocht je betrokken raken bij een ongeluk dan moet je het schadeformulier invullen. Dit kun je terugvinden in het dashboardkastje. Neem daarna contact op met de Hertz locatie waar je de huurauto hebt opgehaald. Je bent ook verplicht om mee te werken aan eventuele onderzoeken en juridische procedures.
Opmerkingen, suggesties en/of klachten
Je kunt contact opnemen met het Leden Service Center via 088- 269 2222 of ons contactformulier.
Bekijk de site van Hertz voor meer informatie over bekeuringen en administratiekosten.
Ben je iets vergeten of verloren in een huurauto kijk dan bij Hertz of jouw spullen zijn gevonden.