Deze site ondersteunt de browser Internet Explorer niet meer. Wij raden aan om Microsoft Edge of Chrome te gebruiken.

Naar artikel

Alles over een reservering op aanvraag

Wat gebeurt er als je een boeking op aanvraag doet?

Je boeking is op aanvraag. Dit betekent dat de geboekte reis, of enkele onderdelen van de reis, niet direct vanuit onze voorraad beschikbaar zijn. Wat betekent dit nu eigenlijk precies?


1. We gaan direct voor je aan het werk

Voor reizen inclusief vlucht nemen we contact op met de vliegtuigmaatschappij om voor jou beschikbaarheid te controleren en een stoelreservering te maken.

2. We nemen contact op met onze lokale partners

Vervolgens nemen we contact op met onze lokale partners om de beschikbaarheid van de accommodatie(s) en de rest van het reisprogramma te controleren.

3. We informeren jou

We doen ons best je zo snel mogelijk te informeren. Zodra je boeking op aanvraag bij ons is binnen gekomen, proberen we je binnen 12 werkdagen te laten weten of de boeking bevestigd is.

4. We maken de boeking direct voor je in orde

Is de gehele reis beschikbaar, dan maken we de boeking direct voor je in orde. Je boeking is dan direct bevestigd en daarmee definitief geworden. Controleer je gegevens in je Mijn ANWB daarom altijd extra goed. Als de status van je boeking definitief is, ontvang je binnen enkele dagen je boekingsbevestiging.

5. We bespreken mogelijke alternatieven met jou

Soms is de vlucht of een hotel niet beschikbaar en lukt het ons niet om je aanvraag te bevestigen. We nemen in dit geval telefonisch contant met je op om mogelijke alternatieven te bespreken. De korting of toeslag hiervoor wordt aan jou doorberekend. 

6. Kosteloos annuleren bij extra kosten

Het kan ook gebeuren dat een luchtvaartmaatschappij of een hotel wegens beperkte beschikbaarheid een toeslag doorberekent. Ook in dat geval nemen wij meteen contact met je op om dit te bespreken. Je kunt uiteraard kosteloos annuleren, indien je hier niet akkoord mee gaat.

7. Een lopende aanvraag annuleren?

Een aanvraag is altijd bindend. Dat betekent dat wanneer je een lopende aanvraag annuleert, hiervoor kosten in rekening gebracht worden van € 50,- per persoon. Annuleer je een lopende aanvraag binnen 6 weken voor vertrek, dan kunnen bovenop deze kosten van €50,- per persoon nog extra annuleringskosten van toepassing zijn. Deze worden bepaald door de luchtvaartmaatschappij, lokale agentschap of hotel en volgens eventueel geldende speciale voorwaarden.

8. Je gaat op reis!

Als de status van je reis in je Mijn ANWB op definitief staat, je de boekingsbevestiging ontvangen hebt of de factuur ontvangen hebt, dan is de boeking definitief en kunnen de voorbereidingen voor je reis beginnen. Let op: de voorwaarden van de ANWB Reizen Annuleringsverzekering zijn nu van toepassing.

Naar het reisaanbod

Speciaal voor jou geselecteerd

Pechhulp in het buitenland
Nu15%korting

Pechhulp in het buitenland

Met Wegenwacht Europa is de beste hulp altijd dichtbij. Zo kun je, ook bij pech, van je vakantie blijven genieten.
Shop alles voor je vakantie
Shop nu

Shop alles voor je vakantie

Van wandelschoenen tot koffers en van reisgidsen tot milieustickers. Je vindt het in één van onze winkels of webwinkel.
ANWB Reisverzekering
15%korting

ANWB Reisverzekering

Met de doorlopende reisverzekering van de ANWB kun je erop vertrouwen dat alles écht goed geregeld is.
ANWB Fijne Vakantie Check
Meldjeaan

ANWB Fijne Vakantie Check

Vertel ons je vakantieplannen en wij sturen relevante reisvoorbereidingstips. Dag vakantiestress!