Geschillencommissie Recreatie

Je hebt een klacht over de camping en je komt met de ondernemer niet tot een passende oplossing. Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Recreatie.

RECRON camping

Bij een geschil met een RECRON-erkende camping kan de Geschillencommissie Recreatie een bindende uitspraak doen. Ook als de camping niet RECRON-aangesloten is maar wel de RECRON- voorwaarden hanteert én is geregistreerd bij de Geschillencommissie, kan je hier terecht.

Controleer of jouw camping geregistreerd is

Welke problemen?

Je kunt met diverse soorten geschillen naar de Geschillencommissie Recreatie. Daarbij kun je denken aan geschillen die te maken hebben met de koop/verkoop van een stacaravan, huur van de grond, herstructurering of de verhoging van het jaargeld.

Termijn

Meld een klacht altijd eerst zo snel mogelijk schriftelijk bij de ondernemer. Kom je er samen niet uit, leg dan het geschil voor aan de Geschillencommissie Recreatie. Na het versturen van de brief aan de ondernemer heb je 12 maanden de tijd om de zaak aan te melden. Aanmelden kan via de website van de Geschillencommissie.

Kosten

Voor het behandelen van een zaak door de Geschillencommissie moet eenmalig klachtengeld van €52,50 worden betaald. Als de commissie je (deels) in het gelijk stelt, wordt het klachtengeld (deels) teruggestort.

Bindende uitspraak

De Geschillencommissie behandelt het geschil op een zitting waarbij beide partijen aanwezig mogen zijn. Hier mag je de situatie toelichten. Het is verstandig dit te doen. Na het onderzoeken van alle gegevens zal de commissie een bindende uitspraak doen. Zowel de ondernemer als de recreant is verplicht zich aan deze uitspraak te houden.

Meer informatie:

Geschillencommissie Recreatie