Facturen en betalen

Facturen en betalen

Voor alle antwoorden op vragen over facturen en betalen.

Facturen en betalen

Soms roept een nieuwe factuur vragen op. Hier vind je alles over je factuur, de betaalmogelijkheden en het incassotraject. Als je pas een wijziging hebt gedaan, kan de video uitleg behulpzaam zijn. En als je denkt dat de factuur niet klopt, vraag het dan aan de virtuele assistent Iris.  Je facturen kun je altijd terug vinden in Mijn ANWB. 

Wijziging gedaan? Bekijk uitleg video

Of bekijk direct de video met uitleg over een factuur na uitbreiding van abonnement, na wijziging naar goedkoper abonnement of na een opzegging

Antwoord op veelgestelde vragen

Heb je van ons een ingebrekestelling ontvangen? Dan staat er nog een factuur open en zijn eerdere betalingsherinneringen hierover niet betaald. Op Mijn ANWB betaal je openstaande bedragen gemakkelijk en snel via iDEAL. Zie je hier geen onbetaalde facturen staan? Dan mag je de ingebrekestelling als niet verzonden beschouwen.

Denk je dat je betaling niet correct is verwerkt? Controleer dan bij de bank wanneer het bedrag is afgeschreven en stuur een kopie van dit betalingsbewijs naar ons op. Dat kan via het contactformulier of per post naar het volgende adres:

ANWB Leden Service Center t.a.v. ledenadministratie, Postzone H1C
Postbus 93200, 2509 BA Den Haag

Heb je een herinnering of aanmaning gehad, terwijl het openstaande bedrag gewoon is betaald of afgeschreven? Contoleer voor de zekerheid je openstaande bedragen op Mijn ANWB.

Zijn er geen openstaande  bedragen? Dan kun je de herinnering of aanmaning als niet verzonden beschouwen.

Zijn er wel openstaande bedragen? Controleer dan bij de bank wanneer het is afgeschreven en of het is overgemaakt naar de ANWB reknr: NL73 RABO 0333 0033 30. Is dit juist? stuur zo snel mogelijk een kopie van het betalingsbewijs op. Dit mag via het contactformulier op anwb.nl of naar ons postadres:

ANWB Leden Service Center
t.a.v. ledenadministratie
Postzone H1C
Postbus 93200
2509 BA Den Haag

Heb je onlangs iets opgezegd of gewijzigd? Dan ontvang je binnen twee weken een bevestiging en nieuwe factuur met jouw wijzigingen. In Mijn ANWB  vind je binnen 24 uur al de nieuwe factuur en het eventueel nog openstaande bedrag. Deze kun je meteen met iDEAL betalen. 

Heb je onlangs iets opgezegd of gewijzigd? Dan ontvang je binnen twee weken een bevestiging en nieuwe factuur met jouw wijzigingen. In  Mijn ANWB  vind je binnen 24 uur al de nieuwe factuur en het eventueel nog openstaande bedrag. Deze kun je meteen met iDEAL betalen. 

Handig ! bekijk de uitleg video's over facturen na wijziging.

Heb je een factuur gekregen anders dan voor je lidmaatschap of  Wegenwacht?  Neem dan contact op met het telefoonnummer op de factuur. Deze staat meestal rechts boven vermeld.

Heb je een factuur, terwijl het openstaande bedrag in de winkel is betaald? Contoleer voor de zekerheid je openstaande bedragen op Mijn ANWB.

Zijn er geen openstaande  bedragen? Dan kun je de factuur als niet verzonden beschouwen.

Staat je vraag er niet bij? Bekijk de informatie hieronder of de veelgestelde vragen.

Wil je meer weten?

Hoe kan ik betalen?

Tarieven en Voorwaarden

Betalingsherinnering

Denk je dat je al betaald hebt? Bekijk of er nog (andere) openstaande bedragen zijn. 

Phishing?

Vertrouw je de mail niet? Controleer dan voor de zekerheid de pagina over phishing en nepacties.