Facturen en betalen

Facturen en betalen

Voor alle antwoorden op vragen over facturen en betalen.

Facturen en betalen

Soms roept een nieuwe factuur vragen op. Hier vind je alles over je factuur, de betaalmogelijkheden en het incassotraject. Als je pas een wijziging hebt gedaan, kan de video uitleg behulpzaam zijn. En als je denkt dat de factuur niet klopt, vraag het dan aan de virtuele assistent Iris.  Je facturen kun je altijd terug vinden in Mijn ANWB. 

Wijziging gedaan? Bekijk uitleg video

Of bekijk direct de video met uitleg over een factuur na uitbreiding van abonnement, na wijziging naar goedkoper abonnement of na een opzegging

Antwoord op veelgestelde vragen

Heb je een herinnering of aanmaning gehad, terwijl het openstaande bedrag gewoon is betaald of afgeschreven? Contoleer voor de zekerheid je openstaande bedragen op Mijn ANWB.

Zijn er geen openstaande  bedragen? Dan kun je de herinnering of aanmaning als niet verzonden beschouwen.

Zijn er wel openstaande bedragen? Controleer dan bij de bank wanneer het is afgeschreven en of het is overgemaakt naar de ANWB reknr: NL73 RABO 0333 0033 30. Is dit juist? stuur zo snel mogelijk een kopie van het betalingsbewijs op. Dit mag via het contactformulier op anwb.nl of naar ons postadres:

ANWB Leden Service Center
t.a.v. ledenadministratie
Postzone H1C
Postbus 93200
2509 BA Den Haag

Heb je onlangs iets opgezegd of gewijzigd? Dan ontvang je binnen twee weken een bevestiging en nieuwe factuur met jouw wijzigingen. In Mijn ANWB  vind je binnen 24 uur al de nieuwe factuur en het eventueel nog openstaande bedrag. Deze kun je meteen met iDEAL betalen. 

Heb je onlangs iets opgezegd of gewijzigd? Dan ontvang je binnen twee weken een bevestiging en nieuwe factuur met jouw wijzigingen. In  Mijn ANWB  vind je binnen 24 uur al de nieuwe factuur en het eventueel nog openstaande bedrag. Deze kun je meteen met iDEAL betalen. 

Handig ! bekijk de uitleg video's over facturen na wijziging.

Heb je een factuur gekregen anders dan voor je lidmaatschap of  Wegenwacht?  Neem dan contact op met het telefoonnummer op de factuur. Deze staat meestal rechts boven vermeld.

Het is helaas niet mogelijk om aankopen uit de webwinkel, het lidmaatschap of de ANWB Wegenwacht Service maandelijks te betalen. Verzekeringen kunnen daarentegen wel maandelijks betaald worden. Bij het afsluiten van de verzekering kun je jouw voorkeur aangeven.

Komt betalen nu niet uit? Neem dan contact op met ons Leden Service Center om de mogelijkheden voor een eventuele betalingsregeling te bespreken.

Heb je een factuur, terwijl het openstaande bedrag in de winkel is betaald? Contoleer voor de zekerheid je openstaande bedragen op Mijn ANWB.

Zijn er geen openstaande  bedragen? Dan kun je de factuur als niet verzonden beschouwen.

Staat je vraag er niet bij? Bekijk de informatie hieronder of de veelgestelde vragen.

Wil je meer weten?

Hoe kan ik betalen?

Betalingsherinnering

Denk je dat je al betaald hebt? Bekijk of er nog (andere) openstaande bedragen zijn. 

Phishing?

Vertrouw je de mail niet? Controleer dan voor de zekerheid de pagina over phishing en nepacties.