De digitale lidmaatschapspas

Je lidmaatschap altijd bij de hand

Wist je dat je lidmaatschapspas digitaal beschikbaar is in de ANWB Eropuit app en Onderweg app? Zo kun je altijd en overal snel je pas laten zien voor pech melden, korting en ledenvoordeel. Je hebt dus geen fysieke, plastic, pas nodig om je te kunnen identificeren. Bovendien heb je met de digitale pas ook altijd je lidmaatschapsnummer bij de hand. 

De komende jaren gaat de ANWB steeds meer over naar de digitale variant van je lidmaatschapsbewijs. Dat scheelt weer plek in je portemonnee en is goed voor het milieu doordat we minder plastic gebruiken! Mocht je liever gebruik maken van de plastic pas? Dan blijft dat uiteraard mogelijk!

De digitale pas vind je onder de 'Mijn ANWB' tab in de volgende apps:

 

Veelgestelde vragen

Je ontvangt niet ieder jaar een nieuw pasje. Alleen als je overgaat naar een andere paskleur of als binnenkort de vervaldatum op je pas verloopt. Je digitale pas is altijd up-to-date en beschikbaar in de Mijn ANWB omgeving en de ANWB apps. Let op! Het uiterlijk van je digitale en plastic pas kan verschillen.

Nee, met de Onderweg app kun je makkelijk pech onderweg melden, in de app zit ook je digitale pas. Het is natuurlijk wel handig als je de app al een keer thuis installeert voordat je onderweg gaat!

Wist je dat je geen plastic lidmaatschapspas nodig hebt om je te kunnen identificeren of ledenvoordeel te ontvangen? Je kunt ook je digitale lidmaatschapspas gebruiken. Zo kun je altijd en overal makkelijk en snel je pas laten zien voor korting, ledenvoordeel en pechmelden bij de Wegenwacht. Bovendien heb je met de digitale pas ook altijd je lidmaatschapsnummer bij de hand! 

Je digitale ANWB lidmaatschapspas vind je in de Onderweg app en de Eropuit app van de ANWB:

Wil je toch liever een nieuwe plastic pas ontvangen? Dan vragen we je om contact op te nemen met het Leden Service Center. Bel 088 – 2692222, we zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 - 16.00 uur.

Vanaf eind 2021 heeft de lidmaatschapspas een nieuw uiterlijk. Op de nieuwe passen staat geen vervaldatum meer. Staat er ‘geldig t/m 02/2022’, dan ontvang je in december 2021 een nieuwe pas zonder vervaldatum. Deze pas blijft geldig en deze heeft geen einddatum meer.

Staat er een andere vervaldatum op je pas? Of ga je naar een andere lidmaatschapskleur? Dan ontvang je voor dat moment nog een nieuwe pas waar ook geen vervaldatum meer op staat. 

Nee, met de digitale pas kun je ook terecht in de winkel. Op de digitale pas staat een barcode. Hiermee kan je pas gescand worden voor korting of ledenvoordeel. De barcode op de fysieke pas en op de digitale pas in de Onderweg app en de Eropuit app zijn hetzelfde. Je hebt de barcode dus altijd bij de hand als je de pas in de app gebruikt. 

Oude passen met een magneetstrip kunnen ook nog steeds in de winkel gebruikt worden. 
 

Alleen als je overgaat naar een nieuwe lidmaatschapskleur ontvang je een nieuwe plastic pas. Als je over bent gegaan van een partner- of jongerenlidmaatschap of terug dan ontvang je geen nieuwe pas. Je digitale pas in de Onderweg app, Eropuit app en op Mijn ANWB is altijd up-to-date.

Ja, dat is mogelijk. Hoewel de ANWB steeds meer digitaal gaat begrijpen we dat dit niet voor iedereen zo vanzelfsprekend of makkelijk is. Je kunt je plastic lidmaatschapspas dan ook gewoon blijven gebruiken, of een nieuwe pas aanvragen. Neem hiervoor contact op met het Leden Service Center. Bel 088 – 2692222. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 - 16.00 uur.