Ik ga op reis, maar mijn vlucht(en) is omgeboekt naar een eerder of later moment. Als ik mijn reis annuleer, vallen deze kosten dan onder de dekking van mijn annuleringsverzekering?
Nee, je bent hiervoor niet verzekerd. De luchtvaartmaatschappij is verplicht jou verder te helpen en een oplossing te bieden.
Afhankelijk van het soort reis dat je geboekt hebt, adviseren wij om contact op te nemen met jouw reisbureau of met de luchtvaartmaatschappij.
- Heb je een pakketreis geboekt (vlucht en accommodatie)?
Wij adviseren om contact op te nemen met jouw reisorganisatie. - Heb je zelf jouw reis samengesteld?
Wij adviseren om contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij.
Ik heb zelf een reis samengesteld. Nu valt er een onderdeel uit waardoor ik niet meer op reis kan.
Dan kun je bij ons terecht. Je kunt de annulerings- of omboekingskosten van de overige reisonderdelen bij ons indienen. Bijvoorbeeld de omboekingskosten voor jouw geboekte accommodatie. In alle gevallen raden wij aan eerst contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij.
Tip: van de reiziger wordt verwacht dat je de annulerings- of omboekingskosten beperkt. Bijvoorbeeld door geen ticket te boeken voor business class als je economy class zou vliegen.
Nee, extra kosten zijn niet verzekerd. Wij vergoeden extra onvoorziene uitgaven alleen als er sprake is van een stakingsactie of extreme weersomstandigheden. Wij raden aan contact op te nemen met jouw luchtvaartmaatschappij of reisbureau.
Tip: van de reiziger wordt verwacht dat je de annulerings- of omboekingskosten beperkt. Bijvoorbeeld door geen ticket te boeken voor business class als je economy class zou vliegen.
Nee, je bent hiervoor niet verzekerd. De luchtvaartmaatschappij is verplicht jou verder te helpen. Waar je moet zijn hangt af van de soort reis die je hebt geboekt:
- Heb je een pakketreis geboekt (vlucht en accommodatie)?
Neem contact op met het reisbureau. - Heb je zelf jouw reis samengesteld?
Neem contact op met de luchtvaartmaatschappij.
Heeft je zelf een reis samengesteld? En mis je een deel van jouw vakantie? Dan vergoeden wij de niet-genoten dagen.
Nee, je bent hiervoor niet verzekerd. De luchtvaartmaatschappij is verplicht jou verder te helpen. Waar je moet zijn hangt af van de soort reis die je hebt geboekt:
- Heb je een pakketreis geboekt (vlucht en accommodatie)?
Neem contact op met het reisbureau. - Heb je zelf jouw reis samengesteld?
Neem contact op met de luchtvaartmaatschappij.
Ik heb zelf een reis samengesteld. Nu valt er een onderdeel uit waardoor ik niet meer op reis kan.
Dan kun je bij ons terecht. Je kunt de annulerings- of omboekingskosten van de overige reisonderdelen bij ons indienen. Bijvoorbeeld de omboekingskosten voor jouw geboekte accommodatie. In alle gevallen raden wij aan eerst contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij.
Tip: van de reiziger wordt verwacht dat je de annulerings- of omboekingskosten beperkt. Bijvoorbeeld door geen ticket te boeken voor business class als je economy class zou vliegen.
Deel deze pagina