Alles over je factuur

Voor je lidmaatschap of abonnement bij ANWB betaal je per periode. Soms is dat een maand, soms een jaar. In beide gevallen sturen we je een factuur. Op je factuur van ANWB staat onder meer waar je precies voor betaalt, voor welke periode en hoeveel dat kost. Belangrijke informatie waar je natuurlijk geen vragen over moet hebben. Daarom zetten wij de meestgestelde vragen inclusief antwoorden hieronder op een rij.

Dit staat er op je factuur

Zeker weten dat je de factuur helemaal begrijpt? Wij leggen de belangrijkste termen en bedragen uit! Meer weten over de opbouw van mijn factuur.

Wil je direct al je facturen inzien, log dan in op Mijn ANWB en vind alle facturen bij elkaar in één overzicht. In Mijn ANWB vind je ook een overzicht van al je abonnementen en verzekeringsproducten.

Zelf regelen in Mijn ANWB

Verschil inboedel en opstal


✓ Facturen bekijken, downloaden en betalen
✓ Persoonlijke gegevens wijzigen
✓ Overzicht bekijken van producten en genoten ledenvoordeel
✓ Toegang hebben tot digitale ledenpas in de ANWB apps
✓ Toegang hebben tot het ANWB Expertplatform

Log direct in op Mijn ANWB 
Nog geen account? Maak ‘m direct aan 

Veelgestelde vragen

Is je vraag nog niet beantwoord? Lees hieronder de veelgestelde vragen over je factuur.
 

De factuur klopt niet

Misschien is het tarief voor je lidmaatschap of abonnement veranderd. Check daarom altijd even onze huidige tarieven. Als je een lidmaatschap of abonnement hebt gewijzigd of opgezegd, krijg je binnen één week een nieuwe factuur – hierop kan het bedrag anders zijn door een andere looptijd. In Mijn ANWB vind je met twee werkdagen de nieuwste versie van je factuur.

Blijft het verkeerde bedrag op je factuur staan? Neem dan contact met ons op via het telefoonnummer dat rechtsboven op de factuur staat.

Als je kortgeleden je lidmaatschap of abonnement hebt gewijzigd of opgezegd, krijg je daar binnen één week een bevestiging van. We sturen je dan gelijk een nieuwe factuur. In Mijn ANWB vind je met twee werkdagen de nieuwste versie van je factuur. Je ziet meteen of er nog een bedrag openstaat, en kunt dit direct betalen via iDEAL.

Heb je een factuur gekregen voor iets anders dan je lidmaatschap of abonnement, en klopt die niet? Neem dan contact met ons op via het telefoonnummer op de factuur.

Je kunt je lidmaatschap of abonnement iedere dag opzeggen, maar er geldt altijd een opzegtermijn van één maand. In deze periode kun je nog gewoon gebruikmaken van onze dienstverlening, en betaal je daar dus ook nog voor.

In Mijn ANWB vind je met twee werkdagen de nieuwste versie van je factuur. Je ziet meteen of er nog een bedrag openstaat, en kunt dit direct betalen via iDEAL.

Wil je in de naam wijzigingen aanbrengen, omdat het niet correct geschreven is, dan kun je het contactformulier gebruiken in Mijn ANWB, onder ‘Persoonlijke gegevens’ bij het onderdeel ‘Mijn privacy’. Wil je persoonsgegevens wijzigen, omdat je het lidmaatschap van je partner over wil nemen, dan vragen we je contact met ons op te nemen. Bel met ons Leden Service Center, dan maken we de naamswijziging in orde.

Je kunt je betalingen aan ANWB ook in een van onze winkels doen. Heb je dat gedaan, maar krijg je toch een factuur? Check dan in Mijn ANWB of er nog bedragen openstaan. Als die er niet zijn, kun je de factuur als niet verzonden beschouwen.


Factuur niet of verkeerd ontvangen

We zetten je factuur ruim voordat de looptijd van je lidmaatschap of abonnement begint klaar in Mijn ANWB. Heb je een nieuw abonnement afgesloten, dan krijg je 4 weken de tijd om te betalen. Wij sturen een bericht, per post of per e-mail. Op de factuur kondigen wij de incassodatum aan.

Hoe en wanneer we je factuur versturen, is afhankelijk van je voorkeuren en betaalwijze. In Mijn ANWB kun je altijd je laatste facturen voor je lidmaatschap of abonnement inzien, downloaden en printen. Openstaande bedragen kun je bovendien gelijk betalen via de iDEAL-link in Mijn ANWB.

  • Betaal je met automatische incasso? Dan zetten we in Mijn ANWB je factuur ruim voor de incassodatum klaar. Als de afschrijving niet lukt, krijg je een mailtje van ons.
  • Als je handmatig betaalt, sturen we je altijd een factuur. Dit doen we minstens één maand voordat de nieuwe looptijd van je lidmaatschap of abonnement ingaat. Als we je e-mailadres hebben, krijg je de factuur in je mailbox – check voor de zekerheid ook even je spam-folder. Anders sturen we ‘m via de post.

Via Mijn ANWB kun je aangeven hoe je de factuur ’t liefst ontvangt: in de mail of in de brievenbus. Heb je deze voorkeur kortgeleden aangepast? Dan is het mogelijk dat we dit niet op tijd hebben verwerkt, waardoor je de laatste factuur verkeerd hebt ontvangen. Controleer voor de zekerheid of je voorkeur goed staat ingesteld in Mijn ANWB. En geef je een nieuw e-mailadres aan ons door?

Vergeet dan niet om dat nog even te bevestigen via de link die je van ons krijgt.

In Mijn ANWB vind je een overzicht van al je facturen van de afgelopen twee jaar. Hier kun je elke factuur inzien, downloaden en printen. En staat er nog een bedrag open? Dan kun je dat gelijk betalen via de iDEAL-link.

Via Mijn ANWB kun je bij ‘Persoonlijke gegevens’ onder ‘Voorkeuren & brieven’ aangeven hoe je de factuur ’t liefst ontvangt: in de mail of in de brievenbus.


Phishing

Het is niet zo eenvoudig om goede en kwaadaardige berichten van elkaar te onderscheiden. Bekijk onze tips.

Internetcriminelen worden steeds beter in websites, e-mails en facturen namaken om gegevens of geld te stelen. Deze vorm van fraude wordt phishing genoemd. Wil je zeker weten dat jouw factuur van ANWB klopt? Bekijk ‘m dan in Mijn ANWB: daar vind je alle berichten en facturen van ANWB.