Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Pechhulp voor je boot

Hulp van de alarmcentrale bij pech

Met de aanvullende dekking pechhulp bij je ANWB Bootverzekering kan je rekenen op de ANWB Alarmcentrale als je pech krijgt op het water. Bijvoorbeeld bij een technische storing, waardoor je plotseling niet verder kunt varen. Wij helpen jou het probleem op te lossen of we komen langs om je verder te helpen.

Snel naar 
Wat valt onder de dekking | Waar geldt de dekking | Wat te doen bij pech | Contact

Wat valt onder de dekking pechhulp? 

Als je pech krijgt met jouw boot, kan je om hulp bellen naar de ANWB Alarmcentrale. We helpen je om je boot weer op gang te krijgen met telefonische reparatiehulp. Lukt het via de telefoon niet om het probleem op te lossen? Dan sturen we iemand langs voor een noodreparatie. Je boot moet dan wel met de auto bereikbaar zijn en de pech moet aan boord kunnen worden verholpen. Als een noodreparatie niet mogelijk is of veilig is, dan vergoeden we de sleepkosten. ​​​​​​

Wat valt binnen de dekking?

  • Telefonische reparatiehulp.
  • Vergoeding van de noodreparatie tot 1 uur.
  • Jaarlijks maximaal 5 keer gebruik van pechhulp.
  • Vergoeding voor sleepkosten tot € 1.000,- per keer, maximaal 3 keer per vaarseizoen. 

Eigen risico 

Er geldt geen eigen risico bij de dekking pechhulp. 

Wat is niet verzekerd? 

De pechhulp betaalt niet voor onderdelen, brandstof of olie. Heb je pech in je eigen haven of ligplaats? Dan is dat niet verzekerd. Bekijk jouw polisblad voor meer informatie via Mijn ANWB.

Waar geldt deze dekking? 

Met deze dekking ben je verzekerd op de Nederlandse binnenwateren, de Zeeuwse Delta, het IJsselmeer en de zeehavens. Je hebt geen recht op pechhulp op de Waddenzee, de Waddeneilanden, gemeenten Saba, Bonaire en Sint Eustacius (Statia).

Wat moet ik doen bij pech? 

  1. Neem tijdens het vaarseizoen contact op met de ANWB Alarmcentrale Watersport. Zij zijn op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur via 0592 - 39 08 90.
  2. Volg de instructies van de Alarmcentrale en hulpverlener op.  
  3. Lukt het niet om met telefonisch advies zelf jouw boot te repareren? Dan sturen we een hulpverlener voor een noodreparatie.
    Let op: jouw boot moet met de auto bereikbaar zijn. 
  4. Is een noodreparatie niet mogelijk of veilig, en moet je boot gesleept worden? Dan vergoeden wij de sleepkosten tot € 1.000,-. Het slepen van jouw boot moet je zelf regelen, eventueel in overleg met de hulpverlener van de Alarmcentrale. 

Contact & Service

Vragen? Neem contact op

Nog niet gevonden wat je zoekt? Neem contact op met een van onze collega’s. Via onderstaande link vind je alle contact gegevens voor verzekeren.