Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Veilig rijden offline

Je hebt de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering afgesloten. Normaal gesproken krijg je van ons je eerste feedback na 10 dagen waarin er minimaal 65 kilometer is gereden en geregistreerd in Nederland. Krijg je geen feedback? Dan kan een aantal dingen niet goed staan ingesteld. Wij helpen je verder.

Snel naar 
Problemen met de app en beacon | Problemen met de dongel  | Contact  | Minder ritten

Problemen met de app en je beacon

Gebruik je de app op je smartphone en een beacon? Dan kan het zijn dat de instellingen van jouw smartphone niet goed staan voor de app, en dat deze daarom niet goed werkt. Controleer jouw instellingen en de verbinding tussen de app en de beacon in je auto. Kies eerst welk type smartphone je hebt, en volg het stappenplan.

Welk type smartphone gebruik je?

Gebruik de app op één smartphone

Let op: De Veilig Rijden app kan niet op twee verschillende smartphones gebruikt worden. Installeer de Veilig Rijden daarom alleen op de smartphone van de hoofdgebruiker van de verzekering. Gebruik je de app op twee smartphones? Log dan uit van je account binnen de app op allebei de smartphones. Verwijder de app vervolgens ook van beide smartphones. Download en installeer de app daarna op één smartphone.

Problemen met je dongel

Heb je een dongel en ontvang je geen feedback? Dan is de dongel misschien los getrild tijdens het rijden. We hebben dan geen gegevens ontvangen voor een feedback. Volg de volgende stappen:

  • Verwijder de dongel en plaats deze weer terug.
  • Druk de dongel stevig aan.
  • Ga een stukje rijden met de auto.
  • Controleer of de lampjes van de dongel knipperen.

Heb je na 10 dagen meer dan 65km gereden? Dan ontvang je weer feedback.

Krijg je nog steeds geen feedback?

Heb je alle stappen doorlopen en meer dan 65 kilometer gereden, maar ontvang je na 10 dagen nog steeds geen feedback? Of heb je andere vragen over je installatie? Neem dan contact met ons op.

Minder rijden, vakantie of garagebezoek

Wanneer er te weinig ritten worden geregistreerd voor jouw auto, versturen wij serviceberichten. Hiermee willen we voorkomen dat jij korting misloopt wanneer er iets mis is met je dongel, app of beacon. Maar soms rijd je gewoon een tijdje wat minder. Bijvoorbeeld wanneer je auto bij de garage staat of als je op vakantie bent. Wij begrijpen dat er dan ook geen ritten geregistreerd worden. Helaas kunnen wij de serviceberichten niet tegenhouden, omdat ze automatisch verzonden worden.

Ben je met vakantie, staat je auto bij de garage of rijd je op het moment minder? En heb je verder geen problemen met je app, beacon of dongel? Dan hoef je niets te doen met ons servicebericht.

Contact & Service

Vragen? Neem contact op

Nog niet gevonden wat je zoekt? Neem contact op met een van onze collega’s. Via onderstaande link vind je alle contact gegevens voor verzekeren.