Meest gestelde vragen Land van ANWB

Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen met antwoord over ANWB Tickets. Kijk of jouw vraag in de top 10 meest gestelde vragen hieronder staat of zoek jouw vraag op via het keuzemenu hiernaast.

Top 10 meest gestelde vragen

Klik op de volgende link voor alle vragen en antwoorden over ANWB Tickets in relatie tot het coronavirus: beleid ANWB Tickets omtrent coronavirus

Jouw bestelde ticket(s) kun je direct downloaden na het afronden van jouw betaling. Ook wordt jouw bestelling binnen 5 minuten verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. De tickets kunnen in de spambox, junkmail of ongewenste e-mail terecht komen. Controleer deze map dus altijd goed na je bestelling. Heb je de tickets na 5 minuten nog niet ontvangen en heb je de ongewenste e-mail gecheckt? Neem dan contact op met het Leden Service Center via 088 269 22 22 (ma t/m vr van 8.30 tot 18.00, za van 10.00 tot 16.00, op zondag gesloten).

Let op: tickets voor Disneyland Paris worden altijd per post verzonden. De tickets worden binnen 5 werkdagen verzonden.

Dit is afhankelijk van welk uitje je bezoekt. Op de pagina van het betreffende uitje staat onderaan de pagina aangegeven of je de tickets moet printen of dat de tickets vanaf een mobiele telefoon gescand kunnen worden. Ook staat dit aangegeven in de ticketmail die je ontvangt na je bestelling.

Zorg er bij geprinte tickets voor dat de streepjescode of QR-code duidelijk geprint is en niet gevouwen wordt. Als de tickets te scannen zijn vanaf een mobiele telefoon, dien je de helderheid van je telefoon hoog te zetten. Als je scherm gebarsten is, kan de barcode niet gescand worden en moet je de tickets geprint meenemen.

Je kunt veilig betalen met iDEAL, creditcard en de ANWB Cadeaucard. Betalen met elke andere cadeaukaart, zoals de Podium Cadeaukaart, is niet mogelijk.
Het is niet mogelijk om geld over te boeken of om achteraf te betalen. 

Heb je wel geprobeerd te betalen, maar is het geld niet van je rekening afgeschreven? Controleer dan eerst of jouw bank last heeft van een storing. Is dat niet het geval, neem dan contact op met het Leden Service Center om na te gaan of jouw betaling daadwerkelijk niet gelukt is. Plaats geen nieuwe bestelling voordat je dit zeker weet: bestellingen kunnen niet worden teruggedraaid en/of terugbetaald. 

Als je een ticket hebt aangeschaft zonder vaste bezoekdatum of -tijd, is de wettelijke bedenktijd van 14 dagen van kracht. Je kunt jouw bestelling tot 14 dagen na aankoop annuleren, tenzij je het ticket al hebt gebruikt of al een reservering hebt geplaatst bij het betreffende uitje. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht stuur je een e-mail naar tickets@anwb.nl o.v.v. Herroeping + jouw ordernummer. Wij zullen eerst controleren of jouw ticket al gebruikt is. Indien jouw ticket niet gebruikt is, wordt de barcode/reserveringscode geblokkeerd. Het betaalde bedrag ontvang je binnen 14 dagen na het melden van jouw herroeping.
Het herroepingsrecht is uitgesloten voor tickets waarin een bepaalde datum en of tijd is overeengekomen. Ook reeds gebruikte of gereserveerde tickets zijn van het herroepingsrecht uitgesloten.

Voor theatertickets is het mogelijk om de tickets, onder bepaalde voorwaarden, om te boeken naar een andere datum of je kunt gebruik maken van je annuleringsverzekering. Stuur een mail naar tickets@anwb.nl om de voorwaarden op te vragen.

Op het ticket dat je van Land van ANWB per e-mail ontvangt, staat in een stappenplan aangegeven hoe je de reservering kunt plaatsen. Reserveringen moeten vaak geplaatst worden op de website van het betreffende uitje. Land van ANWB heeft geen inzicht in het reserveringssysteem van het betreffende uitje. Als er zich problemen voordoen in het reserveringsproces, raden wij dan ook aan om rechtstreeks contact op te nemen met het uitje. Vermeld hierbij duidelijk dat je je ticket hebt aangeschaft via Land van ANWB en dat je hiermee een reservering probeert te plaatsen.

Wij gaan altijd uit van de kassaprijzen van het betreffende uitje.
De online toegangsprijzen van het uitje worden bij Land van ANWB niet vermeld. 

Het lidmaatschapsnummer bestaat uit 9 cijfers. Je vindt het lidmaatschapsnummer op je lidmaatschapspas en in de Mijn ANWB omgeving.
Bij het bestellen van tickets moet je jouw lidmaatschapsnummer intypen: je kunt een foutmelding krijgen als je jouw lidmaatschapsnummer kopieert en plakt in het lidmaatschapsnummerveld.

Ben je een zakelijk lid? Neem dan contact op met ANWB Zakelijk om na te vragen hoe jij tickets kunt bestellen.

Land van ANWB is bestemd voor de particuliere markt. Om deze reden is het niet mogelijk om een factuur te ontvangen.