advertentie

Meest gestelde vragen rondom het bestellen van ANWB toegangstickets



Over ANWB Ticket verkoop service


> Welke tickets verkoopt de ANWB?
De ANWB verkoopt ANWB Tickets op het gebied van attractieparken, bezienswaardigheden, musea, dierentuinen, sauna´s, evenementen, beurzen, sportactiviteiten en theaters.

> Wat is een digitaal ANWB Ticket?
Een ANWB Ticket dat uitgeprint kan worden, wordt ook wel digitaal ANWB Ticket genoemd. De meeste ANWB Tickets worden uitgegeven in de vorm van e-tickets (elektronische tickets) welke men direct kan uitprinten en dat een unieke barcode heeft. Voor uitgaansgelegenheden die geen digitale ANWB Tickets accepteren, worden er ANWB Tickets aangemaakt die per post worden toegestuurd (binnen 3 werkdagen).

> Wat zijn de voordelen van een digitaal ANWB Ticket?
Met een ANWB Ticket heeft u veelal korting ten opzichte van de kassaprijs. U kunt uw ANWB Ticket van tevoren kopen, deze ontvangt u direct in uw mailbox, u hoeft niet in de rij voor de kassa te staan. Uw ANWB Ticket is het hele seizoen geldig, tenzij anders aangegeven. En: hoe langer u ANWB-lid bent, hoe meer voordeel of extra's u in bepaalde gevallen krijgt.

> Is het ANWB Ticket ook in de ANWB winkel te koop?
Ja, het ANWB Ticket kunt u ook in de ANWB winkel kopen. Een groot scala aan tickets kunt u thuis uitprinten. Er zijn een aantal aanbieders die geen digitale ANWB Tickets verkopen. Voor deze aanbieders kunt u weliswaar via anwb.nl tickets kopen, maar dan dient u rekening te houden met een verzendtermijn van 3 werkdagen. Wilt u direct gebruik kunnen maken van deze tickets, ga dan naar één van de ANWB Winkels bij u in de buurt. Vrijwel alle ANWB Tickets die via internet verkocht worden, zijn ook in de winkel te koop (behalve tickets voor theatervoorstellingen).

> Krijg ik bij mijn ANWB Ticket ook een (gratis) parkeerkaart?
Helaas verkopen wij geen parkeerkaarten van onze aanbieders. Het kan voorkomen dat een aanbieder ook korting of vouchers aanbiedt voor (gratis) parkeren. Mocht een aanbieder parkeerkaarten aanbieden, dan wordt dit op de website aangegeven.

> Wat moet ik doen als ik het ANWB Ticket niet heb ontvangen per post?
Mocht u uw fysieke ticket na 3 werkdagen niet hebben ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice van ANWB, tel: 088-269 22 22

> Kan ik het ANWB Ticket cadeau geven?
Het uitgeprinte ANWB Ticket is niet persoonsgebonden. U kunt het inderdaad cadeau geven. Wij raden u wel aan uw eigen e-mailadres op te geven, en- indien het een digitaal ANWB Ticket betreft zelf het ANWB Ticket uit te printen, zodat u zeker weet dat de email goed aankomt.

> Hoe lang is mijn ANWB Ticket geldig?
Uw ANWB Ticket is in principe het hele seizoen geldig, mits anders aangegeven. De exacte geldigheidsduur staat vermeld op het ANWB Ticket. Mocht u door ziekte, regen of om andere redenen niet op uw voorkeursdag naar het park kunnen gaan, dan kunt u met hetzelfde ANWB Ticket op een ander moment in het seizoen gaan (binnen de geldigheidsduur van het aangeschafte ANWB Ticket).

> Kan ik direct gebruik maken van een ANWB Ticket?
Zodra u het ANWB Ticket heeft ontvangen – per mail of per post – kunt u, mits de gebruiksgeldigheid al is ingegaan, direct gebruik maken van het ticket.

> Ik heb mijn ANWB Ticket niet gebruikt? Kan ik mijn geld terug krijgen?
Een aangeschaft ANWB Ticket kan niet worden teruggegeven. De ANWB Tickets zijn over het algemeen een heel seizoen geldig en zijn niet in te wisselen voor geld of andere seizoenen. Men kan het ANWB Ticket op een ander moment in het seizoen alsnog gebruiken (binnen de geldigheidsduur van het aangeschafte ANWB Ticket).


Hoe werkt het bestelproces?


> Hoe werkt online bestellen precies?

Leden die de beschikking hebben over internet in combinatie met een willekeurige printer kunnen online ANWB Tickets bestellen. Via het eenvoudige betaalsysteem betaalt u met iDEAL (internetbankieren via ABN AMRO, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, ASN Bank, RegioBank, Knab, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers) en ontvangt u een bevestigingsmail. Vervolgens kunt u uw ANWB Ticket zelf uitprinten. Ieder ANWB Ticket heeft een unieke barcode. Bij uw bezoek aan het park wordt bij de ingang uw ANWB Ticket met een scanner elektronisch gecontroleerd. Een ticket kan weliswaar onbeperkt worden uitgeprint, maar kan slechts éénmaal gescand worden.

Let op: Dit geldt alleen voor digitale ANWB Tickets. Voor uitgaansgelegenheden die geen digitale ANWB Tickets accepteren, worden er ANWB Tickets aangemaakt die per post worden toegestuurd (binnen 3 werkdagen). Dit staat aangegeven in de aanbieding.


>Hoeveel ANWB Tickets mag ik gelijktijdig bestellen?
Er is geen restrictie in het aantal gelijktijdig te bestellen ANWB Tickets, mits de aankoop niet bestemd is voor doorverkoop. Wij adviseren u bij bestelling van grote aantallen eerst de website van de uitgaansgelegenheid te raadplegen op speciale groepstarieven.

>Op welke manier worden mijn ANWB Tickets verstuurd?
Indien u een digitaal ANWB Ticket heeft besteld, ontvangt u een email met daarin het ticket dat u zelf kunt uitprinten. Heeft u een ANWB Ticket besteld dat per post moet worden verstuurd, dan duurt het 3 werkdagen voor u uw bestelling in huis heeft. Is de waarde van uw bestelling hoger dan € 189,00, dan wordt uw bestelling AANGETEKEND verzonden. Deze post dient u persoonlijk in ontvangst te nemen. Mocht u onverhoopt niet thuis zijn, als de bestelling wordt aangeboden, kunt u deze middels een briefje van de postbode afhalen op het postkantoor.

>Waarom moet ik boekingskosten betalen?
Boekingskosten zijn kosten die gemaakt worden om een ticketing-systeem te draaien, in te richten, bankkosten, etc. De ANWB kiest voor transparantie en verwerkt deze kosten niet in de ticketprijs.

>Kan ik online tickets kopen als ik geen printer heb?
U wilt een digitaal ANWB Ticket aanschaffen maar u heeft geen printer. Mocht u iemand kennen bij u in de buurt in het bezit van een printer, dan kunt u daar de email met de tickets naar toe sturen en de ANWB Ticket daar printen. Wanneer u geen printer heeft en niemand kent in het bezit van een printer, ga dan naar een ANWB winkel om uw ANWB Ticket naar keuze aan te schaffen

>Kan ik mijn digitale ANWB tickets ook naar mijn mobiele telefoon gestuurd krijgen?
Nee, een digitaal ANWB Ticket kan niet naar uw mobiele telefoon gestuurd worden, Een ANWB Ticket dient uitgeprint te worden op papier. Wellicht dat dit in de nabije toekomst veranderd.

>Kan ik mijn digitale ANWB tickets afhalen in de winkel?
U kunt het digitale ANWB Ticket welke u via anwb.nl heeft besteld direct met behulp van een printer uitprinten uit de email die u in uw mailbox heeft ontvangen. Deze online bestellingen kunt u niet in de ANWB winkel op halen.

>Er is iets misgegaan met de betaling? Wat moet ik doen?
Uw betaling via iDeal wordt gecontroleerd en akkoord gegeven door uw bankinstelling. Het kan voorkomen dat tijdens het controleproces,(de betaling) halverwege wordt afgebroken. Neem in dat geval contact op met 088 - 269 2222. Bestel niet opnieuw om dubbele betaling te voorkomen.

>Ik wil een ANWB Ticket bestellen, maar de website doet het niet?
Het kan zijn dat de website tijdelijk als gevolg van onderhoud of een technische storing niet bereikbaar is. Vergewis u er van dat het juiste webadres heeft opgeroepen. Probeer het later nogmaals. Mocht u het ANWB Ticket direct nodig hebben, dan adviseren wij u naar een ANWB winkel bij u in de buurt te gaan.

>Ik heb geen kleurenprinter, is zwart/wit ook goed?
Ja, een zwart/wit uitgeprint ANWB Ticket is ook goed. Mits de barcode duidelijk te scannen is.

>Wanneer ontvang ik mijn ANWB Ticket?
Het digitale ANWB Ticket wordt u na betaling direct per email toegestuurd. Enkele aanbieders bieden geen digitale ANWB Tickets aan. De ANWB Tickets van deze aanbieders worden u per post toegestuurd. Het verzendtermijn van het ANWB Ticket per post is 3 werkdagen. Wanneer u echter direct een ANWB Ticket nodig hebt welke niet digitaal verstuurd kan worden, dan adviseren wij u een ANWB winkel bij u in de buurt te bezoeken. In de ANWB winkel kunt u vrijwel alle ANWB Tickets direct kopen en mee krijgen.

>Waarom moet ik mijn gegevens opgeven als ik online een ANWB Ticket wil kopen?
Voor de controle van uw online bestelling hebben we uw naam en adresgegevens nodig. De aan de ANWB verstrekte persoonlijke gegevens worden door de ANWB naar beste vermogen vertrouwelijk behandeld. Deze persoonlijke gegevens worden niet aan derden verstrekt.

>Wat gebeurt er met mijn gegevens?
We vinden het absoluut belangrijk om de door u verstrekte gegevens met alle zorgvuldigheid en vertrouwelijkheid te behandelen. De ANWB gebruikt uitsluitend persoonsgegevens voor andere doeleinden indien u daar zelf toestemming voor heeft gegeven door dit aan te vinken. De ANWB gebruikt, indien u toestemming heeft gegeven, uw persoonsgegevens uitsluitend voor de volgende doeleinden:

  • het verlenen en verbeteren van onze diensten en producten.
  • informeren over producten en diensten van onszelf
  • verstrekking van gegevens aan derden op basis van wettelijke verplichtingen


Problemen na het bestellen


>Wat moet ik doen als ik na het plaatsen van een bestelling geen email heb ontvangen?
De orderbevestiging wordt na ontvangst van betaling verstuurd naar het opgegeven emailadres. Dit duurt tussen de 5 en 60 minuten. Heeft u na 60 minuten geen email ontvangen? Dan kan het zijn dat er een onjuist emailadres is ingevuld, de mail in uw spambox terecht is gekomen of dat er iets is misgegaan met uw bestelling. In beide gevallen kunt u bellen met het 088 269 2222. Er wordt afgeraden om een nieuwe bestelling te plaatsen, aangezien afgeronde betalingen door de ANWB niet kunnen worden teruggedraaid. Let op: Indien een email opnieuw verstuurd dient te worden, dan is dit alleen mogelijk op werkdagen tussen 8.30 en 18.00 uur.

>Wat moet ik doen als ik mijn digitale ANWB Ticket niet kan openen?
Uw digitale ANWB Tickets worden u per email toegezonden zodra de betaling is afgerond. Om de tickets te openen heeft u een PDF reader nodig. Indien u deze niet heeft kunt u deze gratis downloaden via Acrobat Reader.

>Ik heb geen Adobe. Wat nu?
Om de tickets te openen heeft u een PDF reader nodig. Indien u deze niet heeft kunt u deze gratis downloaden via Acrobat Reader.

>Wat moet ik doen als ik mijn digitale ANWB Ticket niet kan openen?
Uw digitale ANWB Ticket is uw toegangsbewijs tot het park. Bij de ingang wordt de unieke barcode met een scanner elektronisch gecontroleerd. Voor deze controle is het van belang dat uw digitale ANWB Ticket compleet is. U dient dan ook uw digitale ANWB Ticket opnieuw te printen, op een andere of herstelde printer (met bv. een nieuwe cartridge). Wellicht kunt u de ticketmail doorsturen naar uw werk, een familielid of kennis waar u het digitale ANWB Ticket kan (laten) printen.

>Wat moet ik doen als ik het ANWB Ticket niet via de post heb ontvangen?
Mocht u het bestelde fysieke ticket ANWB Ticket na 3 werkdagen niet per post hebben ontvangen, neem n contact op met de ANWB Klantenservice 088 269 2222