Meest gestelde vragen Land van ANWB

Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen met antwoord over ANWB Tickets. Kijk of jouw vraag in de top 10 meest gestelde vragen hieronder staat of zoek jouw vraag op via het keuzemenu hiernaast.

Top 10 meest gestelde vragen

Het ANWB Ticket wordt, na het afronden van je betaling, binnen 5 minuten verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. De tickets kunnen in de spambox, junkmail of ongewenste e-mail terecht komen. Controleer deze map dus altijd goed na je bestelling. Heb je de tickets na 10 minuten nog niet ontvangen en heb je de ongewenste e-mail gecheckt? Neem dan contact op met het Leden Service Center.

Let op: tickets voor Disneyland Paris worden altijd per post verzonden. De tickets worden binnen 5 werkdagen verzonden.

Dit is afhankelijk van welk uitje je bezoekt. Op de pagina van het betreffende uitje staat onderaan de pagina aangegeven of je de tickets moet printen of dat de tickets vanaf een mobiele telefoon gescand kunnen worden. Ook staat dit aangegeven in de ticketmail die je ontvangt na je bestelling.

Zorg er bij geprinte tickets voor dat de streepjescode of QR-code duidelijk geprint is en niet gevouwen wordt. Als de tickets te scannen zijn vanaf een mobiele telefoon, dien je de helderheid van je telefoon hoog te zetten. Als je scherm gebarsten is, kan de barcode niet gescand worden en moet je de tickets geprint meenemen.

Je kunt veilig betalen met iDEAL, creditcard en de ANWB Cadeaucard. Betalen met elke andere cadeaukaart, zoals de Podium Cadeaukaart, is niet mogelijk.
Het is niet mogelijk om geld over te boeken of om achteraf te betalen. 

Heb je wel geprobeerd te betalen, maar is het geld niet van je rekening afgeschreven? Controleer dan eerst of jouw bank last heeft van een storing. Is dat niet het geval, neem dan contact op met het Leden Service Center om na te gaan of jouw betaling daadwerkelijk niet gelukt is. Plaats geen nieuwe bestelling voordat je dit zeker weet: bestellingen kunnen niet worden teruggedraaid en/of terugbetaald. 

Het kan voorkomen dat je met iDEAL wil betalen, maar er geen banken zichtbaar worden. Probeer dan opnieuw je bestelling te plaatsen in de browser Internet Explorer: daar lukt het vaak wel.

De reguliere prijzen die genoemd worden op de website van het Land van ANWB, zijn altijd de kassaprijzen van het betreffende uitje.
De online toegangsprijzen van het uitje worden bij Land van ANWB niet vermeld. 

Het lidmaatschapsnummer bestaat uit 9 cijfers. Je vindt het lidmaatschapsnummer op je lidmaatschapspas en in de Mijn ANWB omgeving.
Bij het bestellen van tickets moet je jouw lidmaatschapsnummer intypen: je kunt een foutmelding krijgen als je jouw lidmaatschapsnummer kopieert en plakt in het lidmaatschapsnummerveld.

Ben je een zakelijk lid? Neem dan contact op met ANWB Zakelijk om na te vragen hoe jij tickets kunt bestellen.

Land van ANWB is bestemd voor de particuliere markt. Om deze reden is het niet mogelijk om een factuur te ontvangen.

Theaters bepalen zelf of zij met een kortingsactie via het Land van ANWB mee willen doen. Als een theater niet tussen de locatiemogelijkheden staat, nemen zij geen deel aan deze kortingsactie. 

Voor enkele theatervoorstellingen is het mogelijk om zelf te kiezen op welke stoelen je komt te zitten. Dat is zichtbaar in het bestelproces.
Als je op 'Bestel tickets' klikt en in de kalender een datum hebt gekozen, krijg je de optie ‘met plattegrond’ te zien als er stoelkeuze mogelijk is. Door hier op te klikken komt er een plattegrond in beeld waarop je kunt zien welke stoelen er beschikbaar zijn. Als er geen stoelkeuze mogelijk is voor de voorstelling, komt deze optie niet in beeld. Je krijgt dan de best beschikbare plekken toegewezen die via Land van ANWB in de verkoop zijn. Het is niet mogelijk om vooraf aan te geven welke stoelen dit zijn.

Je kunt, onder bepaalde voorwaarden, het theaterticket omboeken naar een andere datum. Zo kunnen de tickets alleen omgeboekt worden als de voorstellingsdatum waar je nu tickets voor hebt, nog in de verkoop is via Land van ANWB. De omboekingskosten bedragen € 4,05 per ticket. Stuur een e-mail naar tickets@anwb.nl o.v.v. je ordernummer indien je hier gebruik van wil maken. Je ontvangt dan per mail de verdere informatie.

Theatertickets koop je altijd inclusief een annuleringsverzekering. Onder bepaalde voorwaarden, zoals ziekte of een sterfgeval, kan de bestelling geannuleerd worden. Stuur een e-mail naar tickets@anwb.nl om de polisvoorwaarden en het aangifteformulier aan te vragen. Lees altijd goed de polisvoorwaarden om na te gaan of je in aanmerking komt voor de annuleringsverzekering. Het aangifteformulier mag gestuurd worden naar tickets@anwb.nl, waarna het wordt doorgestuurd naar Unigarant. Deze partij beoordeelt de aangifte.