Gebruik van ANWB Tickets
Vind hier het antwoord op jouw vraag met betrekking tot het gebruik van ANWB Tickets.
Jouw bestelde ticket(s) kun je direct downloaden na het afronden van jouw betaling. Ook wordt jouw bestelling binnen 5 minuten verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. De tickets kunnen in de spambox, junkmail of ongewenste e-mail terecht komen. Controleer deze map dus altijd goed na je bestelling. Heb je de tickets na 5 minuten nog niet ontvangen en heb je de ongewenste e-mail gecheckt? Neem dan contact op met het Leden Service Center via 088 269 22 22 (ma t/m vr van 8.30 tot 18.00, za van 10.00 tot 16.00, op zondag gesloten).
Het is per aanbieding verschillend hoe lang de tickets geldig zijn. De geldigheid staat altijd aangegeven op de pagina van de betreffende aanbieding, in het bestelproces en op de tickets zelf.
Het is niet mogelijk om tickets te ruilen voor tickets geldig in een andere periode.
Om tickets te openen heb je een PDF reader nodig. Indien je dit niet hebt kun je deze gratis downloaden via Acrobat Reader.
Dit is afhankelijk van welk uitje je bezoekt. Op de pagina van het betreffende uitje staat onderaan de pagina aangegeven of je de tickets moet printen of dat de tickets vanaf een mobiele telefoon gescand kunnen worden. Ook staat dit aangegeven in de ticketmail die je ontvangt na je bestelling.
Zorg er bij geprinte tickets voor dat de streepjescode of QR-code duidelijk geprint is en niet gevouwen wordt. Als de tickets te scannen zijn vanaf een mobiele telefoon, dien je de helderheid van je telefoon hoog te zetten. Als je scherm gebarsten is, kan de barcode niet gescand worden en moet je de tickets geprint meenemen.
ANWB Tickets kunnen vanuit de ticketmail direct geprint worden. Als het printen niet lukt, ligt dit aan de instellingen van de printer. Controleer deze of stuur de ticketmail door naar een bekende, zodat je de tickets daar uit kunt printen.
Het ANWB Ticket is niet persoonsgebonden. Je kunt dus tickets bestellen voor iemand anders. Wij raden je wel aan je eigen e-mailadres op te geven in het bestelproces, zodat je zeker weet dat de e-mail met de tickets goed aankomt.
Op het ticket dat je van ANWB Eropuit per e-mail ontvangt, staat in een stappenplan aangegeven hoe je de reservering kunt plaatsen. Reserveringen moeten vaak geplaatst worden op de website van het betreffende uitje. ANWB Eropuit heeft geen inzicht in het reserveringssysteem van het betreffende uitje. Als er zich problemen voordoen in het reserveringsproces, raden wij dan ook aan om rechtstreeks contact op te nemen met het uitje. Vermeld hierbij duidelijk dat je je ticket hebt aangeschaft via de ANWB en dat je hiermee een reservering probeert te plaatsen.
ANWB Eropuit is bestemd voor de particuliere markt. Om deze reden is het niet mogelijk om een factuur te ontvangen.