Kan ik zelf bepalen op welke plaatsen ik kom te zitten bij een theatervoorstelling?
Voor enkele theatervoorstellingen is het mogelijk om zelf te kiezen op welke stoelen je komt te zitten. Dat is zichtbaar in het bestelproces.
Als je op 'Bestel tickets' klikt en in de kalender een datum hebt gekozen, krijg je de optie ‘met plattegrond’ te zien als er stoelkeuze mogelijk is. Door hier op te klikken komt er een plattegrond in beeld waarop je kunt zien welke stoelen er beschikbaar zijn. Als er geen stoelkeuze mogelijk is voor de voorstelling, komt deze optie niet in beeld. Je krijgt dan de best beschikbare plekken toegewezen die via de ANWB in de verkoop zijn. Het is niet mogelijk om vooraf aan te geven welke stoelen dit zijn.
Bevinden mijn stoelen zich wel naast elkaar?
Sommige theaterzalen, zoals het AFAS Circustheater en het Beatrix Theater, zijn opgedeeld in een even deel en een oneven deel. Dit betekent dat er in het ene deel van het theater alleen maar stoelen met even nummers zijn en in het andere deel de stoelen met oneven nummers. Heb je bijvoorbeeld tickets met stoelnummers 2, 4, 6 en 8, dan zit je dus wel naast elkaar.
Ik heb een theaterticket, maar ik kan de voorstelling niet bezoeken op de gekozen datum. Wat is er mogelijk?
Je kunt, onder bepaalde voorwaarden, het theaterticket omboeken naar een andere datum. Zo kunnen de tickets alleen omgeboekt worden als de voorstellingsdatum waar je nu tickets voor hebt, nog in de verkoop is via de ANWB. Stuur een e-mail naar tickets@anwb.nl o.v.v. je ordernummer indien je hier gebruik van wil maken. Je ontvangt dan per mail de verdere informatie.
Theatertickets koop je altijd inclusief een annuleringsverzekering. Onder bepaalde voorwaarden, zoals ziekte of een sterfgeval, kan de bestelling geannuleerd worden. Stuur een e-mail naar tickets@anwb.nl om de polisvoorwaarden en het aangifteformulier aan te vragen. Lees altijd goed de polisvoorwaarden om na te gaan of je in aanmerking komt voor de annuleringsverzekering. Het aangifteformulier mag gestuurd worden naar tickets@anwb.nl, waarna het wordt doorgestuurd naar Unigarant. Deze partij beoordeelt de aangifte.
Heb ik een annuleringsverzekering voor mijn theaterticket?
Theatertickets koop je altijd inclusief een annuleringsverzekering. Onder bepaalde voorwaarden, zoals ziekte of een sterfgeval, kan de bestelling geannuleerd worden. Stuur een e-mail naar tickets@anwb.nl om de polisvoorwaarden en het aangifteformulier aan te vragen. Lees altijd goed de polisvoorwaarden om na te gaan of je in aanmerking komt voor de annuleringsverzekering. Het aangifteformulier mag gestuurd worden naar tickets@anwb.nl, waarna het wordt doorgestuurd naar Unigarant. Deze partij beoordeelt de aangifte.
Ik wil een theatervoorstelling bezoeken, maar ik zit in een rolstoel of ben mindervalide. Hoe kom ik aan tickets?
Voor bijna elke theatervoorstelling waar de ANWB tickets voor verkoopt, is het mogelijk om rolstoelplekken te boeken. Klik hier om het aanvraagformulier in te vullen. Let op: plaats zelf géén bestelling indien je gebruik maakt van het aanvraagformulier! Na het versturen van het aanvraagformulier, wordt er door ons contact opgenomen met het theater om na te vragen of zij nog geschikte plekken beschikbaar hebben. Hier kunnen enkele dagen overheen gaan, er wordt contact met je opgenomen zodra er meer informatie beschikbaar is. Deze afhandeling vindt grotendeels via e-mail plaats.
Het theater bij mij in de buurt staat niet in de speellijst van de voorstelling die ik wil bezoeken. Waarom?
Theaters bepalen zelf of zij met een kortingsactie via de ANWB mee willen doen. Als een theater niet tussen de locatiemogelijkheden staat, nemen zij geen deel aan deze kortingsactie.
Tickets voor een bepaalde voorstelling/locatie/rang zijn uitverkocht. Komen deze nog beschikbaar?
Als er theatertickets zijn uitverkocht vragen wij bij het theater na of zij nog extra stoelen beschikbaar willen stellen voor de ANWB verkoop. Deze keus is aan hen. Wij kunnen van tevoren nooit zeggen of er nog extra stoelen beschikbaar komen. Ons advies is om de website in de gaten te houden.
Waarom moet ik servicekosten betalen?
Servicekosten zijn kosten die gemaakt worden voor het inrichten en draaiende houden van een ticketingsysteem.
De servicekosten variëren per aanbieding. De servicekosten staan altijd op de pagina van de betreffende aanbieding vermeld. Als er niks over vermeld staat, worden er geen servicekosten gerekend.