Meest gestelde vragen Uitjes en tickets - ANWB Eropuit
Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen met antwoord over ANWB Tickets. Kijk of jouw vraag in de top 10 meest gestelde vragen hieronder staat of zoek jouw vraag op via het keuzemenu hiernaast.
Wanneer ontvang ik mijn ANWB Tickets?
Jouw bestelde ticket(s) kun je direct downloaden na het afronden van jouw betaling. Ook wordt jouw bestelling binnen 5 minuten verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. De tickets kunnen in de spambox, junkmail of ongewenste e-mail terecht komen. Controleer deze map dus altijd goed na je bestelling. Heb je de tickets na 5 minuten nog niet ontvangen en heb je de ongewenste e-mail gecheckt? Neem dan contact op met het Leden Service Center via 088 269 22 22 (ma t/m vr van 8.30 tot 18.00, za van 10.00 tot 16.00, op zondag gesloten).
Let op: tickets voor Disneyland Paris worden altijd per post verzonden. De tickets worden binnen 5 werkdagen verzonden.
Moet ik mijn ANWB Tickets printen?
Dit is afhankelijk van welk uitje je bezoekt. Op de pagina van het betreffende uitje staat onderaan de pagina aangegeven of je de tickets moet printen of dat de tickets vanaf een mobiele telefoon gescand kunnen worden. Ook staat dit aangegeven in de ticketmail die je ontvangt na je bestelling.
Zorg er bij geprinte tickets voor dat de streepjescode of QR-code duidelijk geprint is en niet gevouwen wordt. Als de tickets te scannen zijn vanaf een mobiele telefoon, dien je de helderheid van je telefoon hoog te zetten. Als je scherm gebarsten is, kan de barcode niet gescand worden en moet je de tickets geprint meenemen.
Wat zijn de betalingsmogelijkheden?
Je kunt veilig betalen met iDEAL, creditcard en de ANWB Cadeaucard. Betalen met elke andere cadeaukaart, zoals de Podium Cadeaukaart, is niet mogelijk.
Het is niet mogelijk om geld over te boeken of om achteraf te betalen.
Er is iets mis gegaan met de betaling. Wat moet ik doen?
Heb je wel geprobeerd te betalen, maar is het geld niet van je rekening afgeschreven? Controleer dan eerst of jouw bank last heeft van een storing. Is dat niet het geval, neem dan contact op met het Leden Service Center om na te gaan of jouw betaling daadwerkelijk niet gelukt is. Plaats geen nieuwe bestelling voordat je dit zeker weet: bestellingen kunnen niet worden teruggedraaid en/of terugbetaald.
Mijn ticket bevat een reserveringscode, maar het lukt mij niet om te reserveren. Wat moet ik doen?
Op het ticket dat je van ANWB Eropuit per e-mail ontvangt, staat in een stappenplan aangegeven hoe je de reservering kunt plaatsen. Reserveringen moeten vaak geplaatst worden op de website van het betreffende uitje. ANWB Eropuit heeft geen inzicht in het reserveringssysteem van het betreffende uitje. Als er zich problemen voordoen in het reserveringsproces, raden wij dan ook aan om rechtstreeks contact op te nemen met het uitje. Vermeld hierbij duidelijk dat je je ticket hebt aangeschaft via de ANWB en dat je hiermee een reservering probeert te plaatsen.
De prijs klopt niet. Hoe kan dit?
Wij gaan altijd uit van de kassaprijzen van het betreffende uitje.
De online toegangsprijzen van het uitje worden bij ANWB Eropuit niet vermeld.
Mijn ingevoerde lidmaatschapsnummer wordt niet herkend. Hoe kan dit?
Het lidmaatschapsnummer bestaat uit 9 cijfers. Je vindt het lidmaatschapsnummer op je lidmaatschapspas en in de Mijn ANWB omgeving.
Bij het bestellen van tickets moet je jouw lidmaatschapsnummer intypen: je kunt een foutmelding krijgen als je jouw lidmaatschapsnummer kopieert en plakt in het lidmaatschapsnummerveld.
Ben je een zakelijk lid? Neem dan contact op met ANWB Zakelijk om na te vragen hoe jij tickets kunt bestellen.
Kan ik een factuur ontvangen van mijn bestelde ANWB Tickets?
ANWB Eropuit is bestemd voor de particuliere markt. Om deze reden is het niet mogelijk om een factuur te ontvangen.