Mijn ANWB Parkeren
Met Mijn ANWB Parkeren beheer je eenvoudig je account:
- Persoonlijke gegevens inzien en wijzigen
- Je kenteken wijzigen
- Extra kentekens toevoegen
- Parkeertransacties en facturen inzien
Log in met je e-mailadres en je eerder zelfgekozen wachtwoord dat hoort bij je ANWB-parkeeraccount. Is je account voor 2023 geactiveerd? Log dan in met het klantnummer dat je bij aanmelding van Yelllowbrick hebt ontvangen.
Veelgestelde vragen
Ga naar Mijn ANWB Parkeren en klik op Wachtwoord vergeten? Vul je e-mailadres of klantnummer* in en klik op Bevestigen. Je ontvangt een e-mail op het e-mailadres dat bij ons bekend is, met daarin een link om je wachtwoord aan te passen.
*Het gebruik van je klantnummer is alleen mogelijk als je je ANWB Parkeren account vóór 2023 hebt aangemaakt. Dit klantnummer vind je terug op een factuur van 2022 of eerder. Met een account vanaf 2023 gebruik je je e-mailadres.
Let op
ANWB Parkeren bieden we aan in samenwerking met Yellowbrick. Daarom heb je hiervoor aparte inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord). Deze hoeven dus niet hetzelfde te zijn als de inloggegevens voor Mijn ANWB in de Onderweg app.
Ben je je wachtwoord voor je Mijn ANWB-account vergeten?
Maak dan via deze link een nieuw wachtwoord aan.
Ben je je inloggegevens vergeten? Vraag deze dan opnieuw aan via het inlogscherm in de ANWB Onderweg app of Mijn ANWB Parkeren.
Krijg je de foutmelding dat je e-mailadres wordt gebruikt voor meerdere accounts?
Log dan in met het 6- of 7-cijferig klantnummer van Yellowbrick. Dat klantnummer kan je vinden op facturen van ANWB Parkeren uit 2022 of eerder.
Lukt het nog steeds niet om in te loggen? Neem dan contact op met de Customer Service van Yellowbrick.
ANWB Parkeren is een samenwerking met Yellowbrick waarbij we gebruik maken van de systemen van Yellowbrick. Yellowbrick gebruikt hiervoor eigen inloggegevens waarmee de ANWB geen koppeling kan maken. Je hoeft maar 1 keer in te loggen in de Onderweg app en ANWB Parkeren. De app onthoudt je inloggegevens.
Wil je binnen de ANWB Parkeren omgeving in de app naar de Mijn ANWB Parkeren omgeving gaan? Dan moet je wel opnieuw inloggen. Dit komt doordat je dan verbinding maakt met het systeem van Yellowbrick.
Contactgegevens wijzigen
Ga naar Mijn ANWB Parkeren, log in, ga naar Mijn account en ga naar Mijn Gegevens. Hier kun je je inloggegevens en het contact- en factuuradres wijzigen.
Betaalgegevens wijzigen
Ga naar Mijn ANWB Parkeren, log in, ga naar Mijn account en ga naar Betaalgegevens en facturen. Hier kun je de betaalmethode wijzigen.
Kenteken wijzigen
Je kunt een kenteken wijzigen in je Mijn ANWB Parkeren account of via de ANWB Onderweg app:
- In je Mijn ANWB Parkeren account
Ga naar Mijn ANWB Parkeren, log in, ga naar Mijn account, Voertuigen en wijzig je kenteken. -
In de Onderweg app
Ga in de Onderweg app naar naar de tab Parkeren, klik op de drie puntjes rechtsboven. Klik op Mijn ANWB Parkeren en daarna op Wijzig (naast het huidige kenteken).
Als je een parkeertransactie start via de ANWB Onderweg app of internet kun je bij het starten van de transactie direct het kenteken aanpassen. Dit doe je door te klikken op 'ander kenteken'.
Let op! Wijzigingen in Mijn ANWB Parkeren staan los van je Mijn ANWB-account en andersom. Deze gegevens worden niet onderling uitgewisseld.
Je kunt een kenteken toevoegen in Mijn ANWB Parkeren of via de ANWB Onderweg app:
- In de Mijn ANWB Parkeren omgeving
Ga naar Mijn ANWB Parkeren, log in en ga naar Mijn Account. Ga dan naar Voertuigen en voeg een kenteken toe.
- In de Onderweg app
Ga in de Onderweg app naar naar de tab Parkeren, klik op de drie puntjes rechtsboven. Klik op Mijn ANWB Parkeren en daarna op Kenteken toevoegen.
Je kunt zoveel kentekens toevoegen als je wilt.
Dit kan door een parkeerrecht te kopen. Een parkeerrecht kopen is gratis. Met een parkeerrecht kunnen meerdere gebruikers tegelijkertijd parkeertransacties starten voor hun eigen voertuig op één account. De extra gebruiker heeft een eigen account met logingegevens, maar de betaling en facturatie verloopt voor alle onderliggende gebruikers via het hoofdaccount.
Ga hiervoor naar Mijn ANWB Parkeren, log in, ga naar Producten en tarieven en klik op Parkeerrecht kopen. Nadat je een parkeerrecht gekocht hebt, kun je een extra account (profiel) aanmaken. Per gebruiker heb je een uniek telefoonnummer en e-mailadres nodig.
Eén keer per jaar zal je opnieuw moeten inloggen voor ANWB Parkeren. Dit is ter bescherming van je gegevens. Na het inloggen kan je direct weer een parkeeractie starten.
Ben je je inloggegevens vergeten? Vraag deze dan opnieuw aan via het inlogscherm in de ANWB Onderweg app of Mijn ANWB Parkeren.
Lukt het niet om in te loggen? Neem dan contact op met de Customer Service van Yellowbrick.
Deel deze pagina