Veelgestelde vragen
Onderstaande tips lossen in de meeste gevallen een technisch probleem met een app op:
- Het gedwongen afsluiten van een app is vaak al voldoende.
- Soms kan het nodig zijn om je toestel opnieuw op te starten.
- Installeer de laatste update van de app en het besturingssysteem van je toestel.
Helpen bovenstaande tips niet? Verwijder de app en installeer deze opnieuw. Als je in de Onderweg app gebruik maakt van ANWB Parkeren dan moet je hiervoor opnieuw inloggen. Mogelijk ook met je ANWB account tenzij je nog in één van de andere ANWB apps bent ingelogd.
Meer informatie over onze apps kun je hier vinden.
Nee, de ANWB heeft geen apps meer beschikbaar voor Windows Phone. De ANWB heeft zijn website geschikt gemaakt voor alle mobiele gebruikers, zo kunnen leden met een Windows Phone alle informatie mobiel bekijken. Bekijk hier anwb.nl op je Windows Phone.
Wij ondersteunen smartphones met een besturingssysteem van Android en iOS. Het is belangrijk dat je hier de laatste updates op hebt geïnstalleerd. Wij ondersteunen iOS vanaf versie 12 en Android vanaf Nougat (7).
Het kan zijn dat een toestel model/uitvoering niet ondersteund wordt. Wij kunnen dit voor je controleren. Werkt dit niet, dan is er een dongel beschikbaar.
Onze apps hebben toegang nodig tot verschillende onderdelen van het Android besturingssysteem om te kunnen functioneren. Wij hebben geen toegang tot je persoonlijke data. Meer informatie over ons privacy statement kun je hier vinden.
Het installeren van onze apps is gratis. Krijg je een toch een melding hoe je wilt betalen bij het installeren? De App Store of Play Store vragen regelmatig om je betaalgegevens bij te werken, voor het geval je wel een betaalde app zou willen downloaden. Sommige apps van ANWB bieden overigens wel betaalde functionaliteit of content vanuit de app.
iPhone of iPad: je kunt in de App Store bij ‘updates’ je apps bijwerken.
Android: je kunt in de Play Store bij ‘Mijn apps en games’ je apps bijwerken.
Zorg voor de laatste updates van je smartphone om optimaal gebruik te maken van apps van de ANWB.
iPhone of iPad: Het besturingssysteem van je iPhone of iPad kun je bijwerken via Instellingen / Algemeen / Software-update
Android: Het besturingssysteem kun je op de meeste Android toestellen bijwerken via Instellingen / Over de telefoon / Systeemupdates.
Heb je problemen met een app van de ANWB? Het gedwongen afsluiten van een app is vaak al voldoende om het probleem op te lossen.
iPhone of iPad: Druk tweemaal op de homeknop. Je kunt vervolgens de app afsluiten door deze omhoog te vegen.
Android: Druk op de multitask-toets. Dit is een icoon met een vierkant of twee vierkantjes die elkaar overlappen. Je kunt vervolgens de app afsluiten door deze naar links te vegen.
Wij vinden het fijn dat je meedenkt met ons om de app beter te maken. Mocht je een verbetering hebben voor de app neem dan contact met het App Support team.
Dit is uiteraard vervelend, je kunt contact opnemen met het App Support team.
Mocht je vraag niet in deze lijst voorkomen neem dan contact met het App Support team.
Als het goed is, zijn onze apps veilig en krijg je niet deze melding.
Mocht dit wel zo zijn dan horen we dit graag. Neem alsjeblieft contact met het App Support team.
Heb je een iPhone? Dan kun je de Veilig Rijden app downloaden uit de Apple App Store. Heb je een Android toestel ? Dan is de Veilig Rijden app beschikbaar via de Google Play Store.
Algemene tips
- Sluit de app helemaal af
- Start je toestel opnieuw op
- Installeer de laatste update van de app en het besturingssysteem van je toestel
Helpen bovenstaande tips niet? Verwijder de app en installeer deze opnieuw. Eventuele ingevoerde gegevens ben je dan wel kwijt.
Of bekijk het overzicht actuele storingen.
Contact Veilig Rijden App
Heb je een vraag of wil je een storing melden?
Onze collega's van het ANWB App Support team helpen je graag verder. Je kunt contact opnemen via ons contactformulier of via 088 269 2222.