ANWB Lidmaatschap

ANWB Lidmaatschap

Met je ANWB-lidmaatschap kun je op elk moment, waar je ook bent, rekenen op advies en informatie, ledenvoordeel én belangenbehartiging. Bovendien heb je als lid bij ons een streepje voor. Ga je een dagje uit, boek je een mooie reis of koop je een handig product in onze (web)winkel? Dan profiteer je als ANWB-lid van mooie ledenvoordelen en leuke extra’s. Hierbij geldt: hoe langer je lid bent, hoe meer voordeel. We gebruiken je persoonsgegevens dan ook om te bepalen of je korting krijgt en hoe hoog deze korting is.

Wanneer je lid wordt van de ANWB vragen we om je naam, geslacht, adres, postcode, woonplaats, e-mailadres, telefoonnummer en geboortedatum. Deze persoonsgegevens hebben wij nodig om je als ANWB-lid te registreren en ervoor te zorgen dat je gebruik kunt maken van alle voordelen van het lidmaatschap. We gebruiken deze persoonsgegevens ook om je een ANWB-lidmaatschapspas, de Kampioen en de ANWB (Informatie & Service) nieuwsbrief, die onderdeel zijn van het ANWB-lidmaatschap, toe te kunnen sturen. Mocht je partner lid worden via Partnervoordeel dan leggen we jullie relatie vast.

Klantenservice

Onze Leden Service Center (zo noemen we bij de ANWB onze klantenservice) staat voor je klaar om je van dienst te zijn. Onze klantenservice is via verschillende kanalen te bereiken waaronder de telefoon, live-chat op onze website, e-mailcontactformulier op anwb.nl, social media, Whatsapp en via één van onze medewerkers in de winkel. 

Als je een vraag of klacht hebt, hebben we een aantal persoonsgegevens van je nodig. Denk hierbij aan je naam, geslacht, adresgegevens, telefoonnummer, e-mailadres en eventuele andere informatie die nodig is om je vraag of klacht in behandeling te nemen. We gebruiken deze informatie om je op de hoogte te houden van je vraag of klacht maar ook om inzicht te krijgen in de aard van de vraag of klacht. 

Wanneer je contact opneemt met de ANWB, leggen we de gesprekken vast voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden en ter verificatie van en onderzoek naar overeenkomsten, opdrachten en transacties. Gesprekken die we met je hebben via overige kanalen worden ook gebruikt voor analyses met als doel het verbeteren van onze service.