ANWB Digitaal

anwb.nl

Op de website anwb.nl maken wij gebruik van cookies en andere vergelijkbare technieken. Cookies zijn kleine informatiebestanden die bij een bezoek aan de website worden opgeslagen op het apparaat waarmee je onze website bezoekt, zoals een computer, smartphone of tablet. Hierdoor worden website voorkeuren die je hebt ingesteld bewaard zodat deze ook bij een volgend bezoek beschikbaar zijn. Dat is handig, want dan hoef je bijvoorbeeld niet steeds opnieuw je persoonsgegevens in te voeren of producten opnieuw in je winkelwagen te plaatsen. We kunnen door middel van cookies onze website dus beter laten werken.

Ook kunnen we cookies en vergelijkbare technieken gebruiken om het gebruik van onze website te analyseren en om het online gedrag van gebruikers te volgen, bijvoorbeeld om relevantere aanbiedingen te kunnen doen. Meer informatie over cookies tref je aan in het cookie statement. Hier leggen we ook uit hoe je zelf je cookie-instellingen kunt beheren.

Mijn ANWB

Met behulp van je relatienummer (lidnummer), postcode en geboortedatum maak je heel gemakkelijk een eigen account aan voor de beveiligde omgeving van Mijn ANWB. Hier vind je actuele informatie over je lidmaatschap, je producten en diensten en persoonsgegevens die hieraan gekoppeld zijn. Je kunt in deze omgeving zelf wijzigingen doorgeven, facturen inzien en genoten ledenvoordeel over het afgelopen jaar bekijken. Ook kun je via de Mijn ANWB omgeving een AVG-verzoek bij ons indienen. ANWB Reizen en Verzekeren hebben hiervoor een eigen omgeving.

Social Media

ANWB maakt gebruik van social media om je te inspireren en informeren. Je kunt ons volgen op Facebook, Instagram, Youtube, Linkedin en Twitter. Aan het gebruik van social media zijn geen voorwaarden vanuit de ANWB verbonden. Je gaat akkoord met de voorwaarden van het betreffende social media platform.
 
ANWB gaat op verschillende social mediaplatforms in dialoog met leden, klanten, gebruikers van apps en bezoekers van de website over haar organisatie, producten en/of diensten. We volgen de berichten over de ANWB en onze producten en diensten, die voor iedereen toegankelijk zijn op het internet. Daarnaast beantwoorden we berichten die aan ANWB zijn gericht. Wanneer we een gesprek met je voeren via social media slaan we in sommige gevallen de inhoud van het gesprek op om een doorgegeven wijziging (bijvoorbeeld een adreswijziging) door te voeren.

De ANWB maakt gebruik van advertentiemogelijkheden van social-mediaplatforms. Je krijgt advertenties te zien op basis van de gegevens die het social-mediaplatform verzamelt. De ANWB heeft geen invloed op de gegevens die een social-mediaplatform van jou verzamelt. Wij verwijzen hiervoor naar het privacy statement van de verschillende platforms. Of je wel of geen gepersonaliseerde advertenties van ons op social-mediaplatforms wilt ontvangen, kun je zelf regelen. Wij verwijzen hiervoor naar ons cookie statement.

ANWB App

ANWB biedt de mogelijkheid om gebruik te maken van allerlei handige apps, zoals de ANWB Wegenwacht app, de ANWB ErOpUit app, ANWB Webwinkel app, ANWB Onderweg app, ANWB Ledenvoordeel app, ANWB Connected app en de ANWB Vakantiehulp app. Het verschilt per app welke persoonsgegevens wij verwerken, hoelang we die bewaren en waarvoor we ze gebruiken. 

Voor bepaalde apps kan het noodzakelijk zijn om locatiegegevens (gps-gegevens) te verwerken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een zoekfunctie naar een bestemming bij jou in de buurt, routeinformatie, of het bepalen waar je staat in het geval van pech of parkeren. Is dit het geval, dan informeren wij jou hierover in de app en geven we aan welke keuzes je hierin kunt maken. 

In de ANWB apps maken wij, net als op onze website, ook gebruik van cookies en andere vergelijkbare technieken. Meer informatie over cookies tref je aan in het cookie statement. Hier leggen we ook uit hoe je zelf je cookie-instellingen kunt beheren.

ANWB Experts

Een van de voordelen van het ANWB-lidmaatschap is toegang tot deskundigheid en gratis onafhankelijk advies, zoals bijvoorbeeld het Expert platform. Om daar een vraag te stellen moet je inloggen. Bij het stellen van je vraag kun je zelf kiezen of je je naam wilt toevoegen aan de vraag. Geef je aan dat je naam niet mag worden weergegeven, dan wordt de vraag anoniem geplaatst.

Stel je een vraag op het Expert platform dan wordt deze gepubliceerd. Door het verzamelen en publiceren van gestelde vragen en gegeven antwoorden op het platform kunnen we geïnteresseerden van relevante informatie voorzien op het gebied van auto, motoren, kampeermiddelen en daarmee samenhangende juridische informatie.

Nieuwsbrieven

De ANWB (Informatie & Service) nieuwsbrief is onderdeel van het ANWB lidmaatschap. Als je lid wordt van de ANWB, ontvang je deze daarom automatisch van ons op het e-mailadres dat je bij ons hebt opgegeven. Daarnaast heeft de ANWB de nieuwsbrieven ‘Winkel’, ‘Onderweg’, ‘Vakantie’ en ‘Eropuit’. Neem je een product of dienst van de ANWB af, dan sturen we je in sommige gevallen de nieuwsbrief die hier het best bij past. Het is ook mogelijk om jezelf aan te melden voor deze nieuwsbrieven via de Mijn ANWB-omgeving. 

In de Mijn ANWB-omgeving kun je ook jouw interesses en voorkeuren aangeven. Als je dit gedaan hebt, dan proberen wij de nieuwsbrief waarop je geabonneerd bent zoveel mogelijk hierop toe te spitsen. Wanneer je een bepaalde nieuwsbrief niet langer wenst te ontvangen, kun je je hiervoor altijd uitschrijven. Dit kun je doen door te klikken op de link onderaan de nieuwsbrief of door dit aan te geven in de Mijn ANWB-omgeving. 

Heb je je aangemeld voor een nieuwsbrief van ANWB Reizen en wil je je afmelden, dan kun je dit aangeven via Mijn ANWB. Heb je je aangemeld voor een nieuwsbrief van Pharos Reizen of Fox Reizen, dan kun je dit aangeven via Mijn ANWB Reizen 

Klanttevredenheidsonderzoek

Wanneer je een product of dienst van de ANWB afneemt of bijvoorbeeld onze website bezoekt, vragen wij je regelmatig hoe tevreden je hierover bent. Ook sturen wij soms uitgebreidere klanttevredenheidsonderzoeken. In de meeste gevallen sturen we je hiervoor een uitnodiging per e-mail. Het uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoeken doen we omdat wij een gerechtvaardigd belang hebben om van jou te horen wat je ervaringen zijn met onze organisatie, producten en diensten. Met die informatie kunnen we de kwaliteit van onze producten, diensten en service verbeteren. 

Veel van onze klanttevredenheidsonderzoeken laten wij versturen door onze verwerker Expoints. ANWB is verantwoordelijk voor de verwerkingen die Expoints uitvoert. Wij hebben met deze partij een verwerkersovereenkomst. Wil je van ons geen uitnodigingen per e-mail ontvangen voor klanttevredenheidsonderzoeken, dan kun je je daarvoor altijd afmelden. Dit kan via de knop onderaan de e-mail. Ook kun je je via de Mijn ANWB omgeving uitschrijven.