Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

“Rij bewust, rij telefoonvrij en rij MONO”

8 november 2021 International Car Lease Holding stuurt op bewust autorijden

International Car Lease Holding – een onderneming van Van Mossel Automotive Groep – werkt samen met de ANWB mee aan een MONO-campagne. We spraken Kirsten de Vos, Marketing Manager binnen het bedrijf, over de campagne en het belang van veilig en bewust autorijden.

International Car Lease Holding heeft via hun leaselabels veel contact met leaserijders en wagenparkbeheerders. ANWB Zakelijk vroeg ze daarom om mee te doen aan de MONO-campagne. Kirsten: “We werken op verschillende vlakken al jaren samen met de ANWB, en deze samenwerking gaat heel goed. Verkeersveiligheid is een belangrijk thema voor ons en met deze reden sturen we heel bewust op veilig autorijden. De MONO-campagne sluit hier goed op aan en samen met de ANWB geven we nu een mooie invulling aan de campagne”.

Het thema verkeersveiligheid wordt steeds groter

De leaselabels die onderdeel van International Car Lease Holding zijn – waaronder Van Mossel Autolease, J&T Autolease, DirectLease en Kyotolease – doen allemaal mee aan de MONO-campagne. Kirsten: “We nemen ze allemaal mee in onze communicatie-uitingen, zodat we alle leaserijders die we hebben goed bereiken. We waren ook voor de campagne al bewust bezig met het onderwerp verkeersveiligheid. Zo hebben we naast onze proactieve schadeafdeling specifiek iemand in dienst die zich focust op veilig rijden en damage control. Dit thema zal bij ons de komende jaren alleen maar groter worden”.

Pilot onder medewerkers

Ook de medewerkers van International Car Lease Holding worden betrokken bij het thema veiliger en bewust rijden. “Vanuit goed werkgeverschap is de zorg voor het personeel hoog en sturen we met onze leaseregeling op bewuste én veilige deelname aan het verkeer zoals enkel handsfree bellen. Daarnaast hebben onze werknemers op hun beurt een voorbeeldrol uit te dragen. De MONO-campagne triggerde ons om een pilot te draaien onder onze medewerkers, waarbij we gestart zijn met een enquête. We willen graag weten wat het gedrag van onze medewerkers in hun auto is. De uitkomsten daarvan zal ons veel inzicht geven, welke we weer kunnen gebruiken. Niet alleen richting onze eigen medewerkers, maar juist ook richting onze klanten. We willen vervolgens aanbieden om dit ook onder hun leaserijders te toetsen. Zo kunnen we heel gericht kijken waar de uitdagingen liggen en zorgen we ervoor dat er veiliger gereden wordt”, aldus Kirsten.

Kirsten de Vos, Marketing Manager International Car Lease Holding

“We zijn tegenwoordig altijd en overal online, maar in de auto even niet”

De MONO-campagne is bij International Car Lease Holding al begonnen. Kirsten: “We hebben vorige week de eerste video op Instagram gedeeld. Ook gaat er een mailing uit naar onze klanten waarin we MONO vermelden, met een duidelijke boodschap over bewust rijden en de samenwerking met de ANWB hierin. In de komende maanden versturen we nog meer communicatie-uitingen. We gaan zelfs de pakketjes die leaserijders ontvangen bij hun nieuwe auto aanvullen met een MONO-sleutelhanger en flyer. De tekst op de flyer hebben we samen met ANWB Zakelijk opgezet”.

De communicatie richting leaserijders is bewust door de ogen van de leaserijder opgesteld. “We weten niet of iedereen de term MONO al kent. Daarom beginnen we in onze uitingen niet meteen over MONO, maar spreken we in hun eigen taal”, legt Kirsten uit. “We communiceren dat we als geen ander weten dat je als zakelijke leaserijder veel onderweg bent en dat ze dan vaak alleen in hun auto zitten. Ze willen deze tijd goed besteden door bijvoorbeeld te bellen, maar we vragen om hier bewust op te letten, de telefoongesprekken kort te houden én handsfree te bellen. De boodschap is dat we tegenwoordig altijd en overal online zijn, maar in de auto even niet. Rij bewust, rij telefoonvrij en rij MONO”.