Het bevestigen van een digitale bankmachtiging lijkt erg veel op het betalen met iDEAL. Zo werkt het:
- Je ontvangt een e-mail met een link om de doorlopende incasso te bevestigen.
- De link leidt je naar je eigen online bankomgeving.
- Nadat je bevestigd hebt, zie je meteen of de machtiging gelukt is.
- De afgegeven machtiging kun je inzien in Mijn ANWB.
Je kunt de machtiging ook via Mijn ANWB bevestigen.
Onze e-mails worden verstuurd vanuit correspondentie@anwb.nl
Bij het inloggen op je bankomgeving kom je de naam Twikey tegen.
Dit is de leverancier met wie de ANWB samenwerkt voor het digitaal machtigen.
Op de factuur staat de datum waarop we het bedrag van je rekening afschrijven. Is dat niet gebeurd, dan is er misschien iets veranderd aan je bankgegevens. In Mijn ANWB kun je deze gegevens checken en eventueel aanpassen.
We proberen geen tweede keer om het bedrag van je rekening af te schrijven. Betaal de openstaande factuur daarom zelf via Mijn ANWB: daar vind je een overzicht van al je facturen en openstaande bedragen, en kun je deze eenvoudig en snel betalen via iDEAL. Doe je dit niet, dan krijg je een herinnering van ons.
Dan is er misschien iets niet goed gegaan in de keuze van de betaalwijze. In Mijn ANWB vind je de betaalwijze die wij bij jouw gegevens hebben staan. Staat hier automatische incasso en is dat niet gewenst, kun je betaalwijze eenvoudig wijzigen in ‘zelf betalen’. Je kan de e-mail dan als niet verzonden beschouwen. Uiteraard kun je ook contact met ons Leden Service Center opnemen. Zij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur.
Als je het niet eens bent met de incasso dan kun je, tot 8 weken nadat het bedrag is afgeschreven, deze terugdraaien. Dit doe je via je eigen bank. Je blijft dus altijd baas over je eigen geld.
Let op: ondanks dat je het bedrag storneert, blijf je dit bedrag over het algemeen wel aan ons verschuldigd. Liever hebben we dan ook dat je contact met ons opneemt, zodat we samen de zaken kunnen rechtzetten.