Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Nominaties voor de Camping van het Jaar 2024 bekend

10 juli 2023

De ANWB maakt vandaag de genomineerde campings bekend. Er zijn dit jaar drie categorieën: de fijnste familiecamping, de beste kleine camping en de meest bijzondere huuraccommodatie. Het is nu aan de kampeerliefhebbers om hun stem uit te brengen op hun favoriete camping. Stemmen kan tot en met 31 oktober. De winnaars worden in januari 2024 bekendgemaakt.

Een vakjury selecteerde in totaal 60 campings in drie verschillende categorieën met elk tien campings in binnen- en buitenland.

• Fijnste familiecamping met zwembad en waterpret
    Op deze campings kunnen kinderen naar hartenlust zwemmen en spelen met water. Er zijn waterglijbanen en de kwaliteit en uitvoering van de waterpret is van hoog niveau. De door de jury geselecteerde campings hebben minimaal 4,5 ANWB-sterren.
  • Beste kleine camping
    Deze campings liggen vaak in de natuur en hebben maximaal zestig staanplaatsen. De kampeerplaatsen zijn ruim. Er is geen animatie en faciliteiten (zoals een zwembad of supermarkt) zijn beperkt of niet aanwezig; hier kom je vooral voor de rust. Wel hebben de door de jury geselecteerde campings minimaal 4,5 ANWB-sterren.
  • Meest bijzondere huuraccommodatie
    Een verblijf huren op de camping wordt steeds populairder. Campings spelen daar op in met steeds fraaiere en duurzame huuraccommodaties. In deze categorie hebben we campingeigenaren uitgenodigd om zelf hun meest bijzondere huurverblijf in te sturen. De jury heeft er de mooiste parels uitgehaald,

De internationale vakjury bestaat uit: voorzitter Bert Gorissen (KampeerKampioen), Josipa Cvelić Bonifačić (campingmanager in Kroatië), Martin Juhos (Zweedse belangenorganisatie voor campings, SCR), Eicke Schüürmann (journalist campingbranche), Goof Lukken (docent Breda University of Applied Sciences), Rob Vrolijks (consultant camping- en watersportbranche) en Jan van Zelst (ANWB-campinginspecteur).

Breng nu je stem uit

Ga naar anwbcamping.nl/stemmen en stem op de genomineerde campings. Stemmen kan tot en met dinsdag 31 oktober. Met het uitbrengen van je stem maak je kans op een mini-vakantie ter waarde van 400 euro voor vier personen in een verzorgde accommodatie op een van de genomineerde campings in Nederland.

Sinds 1987 organiseert de ANWB de verkiezing Camping van het Jaar. De verkiezing van de ANWB Camping van het Jaar wordt jaarlijks georganiseerd door de KampeerKampioen. Met de verkiezing wil de ANWB haar leden aanmoedigen om de favoriete kampeerterreinen in binnen- en buitenland met elkaar te delen.