ANWB Digikluis

ANWB Digikluis

  • Passen en telefoon met één telefoontje geblokkeerd
  • Belangrijke gegevens overzichtelijk bij elkaar
  • Vergoeding eigen risico

ANWB Digikluis

Digikluis stopt

Jaren geleden is ANWB Digikluis opgezet om belangrijke gegevens in een beveiligde omgeving bij elkaar te bewaren. Het belangrijkste doel was leden ontzorgen in geval van verlies of diefstal van belangrijke passen of telefoons. Door verschillende ontwikkelingen in de markt, zoals apps om je bankpassen te blokkeren en herinneringsmails van gemeenten bij verlopen paspoorten, hebben we gemerkt dat de behoefte aan Digikluis sterk is verminderd. daarom is besloten per 31 december 2018 te stoppen met ANWB Digikluis.

Tot en met 31 december 2018 kun je inloggen in Digikluis en blijven alle functionaliteiten beschikbaar. Daarna wordt de dienst stopgezet en zullen wij je account en daarmee je gegevens definitief verwijderen.

Inloggen in Digikluis

Veelgestelde vragen rondom stopzetten ANWB Digikluis

ANWB Digikluis is jaren geleden opgezet om leden te ontzorgen in het geval van het verlies of bij diefstal van belangrijke passen en telefoons. De reden dat we stoppen is dat het product niet meer relevant is nu banken tegenwoordig hun klanten de mogelijkheid om zelf hun bankpas te blokkeren in hun apps.

Ook sturen veel gemeenten zelf een herinneringsmail uit bij het verlopen van paspoorten en rijbewijzen. Bovendien zien we dat de behoefte aan Digikluis sterk verminderd is.

De ANWB Digikluis stopt met ingang van 31 december waarna de gegevens uit de kluis door ANWB worden verwijderd. Tot die tijd kun je via je persoonlijke omgeving achter Mijn ANWB terecht bij je gegevens.

Per 31 december zullen we gegevens die je in je persoonlijke kluis hebt opgeslagen zullen worden verwijderd.

Je gegevens bevinden zich in je persoonlijke Digikluis welke alleen toegankelijk is voor jpu als Digikluis-gebruiker. Voor het inzien van je gegevens log je in via Mijn ANWB.

Vanuit privacy wetgeving en vanwege de zeer gevoelige informatie zijn alle gegevens opgeborgen in een kluis, waardoor wij de gegevens niet zonder hulpvraag kunnen inzien, maar ook niet kunnen overzetten. ANWB wil deze verantwoording niet dragen.

Mocht je recht hebben op restitutie, dan kun je dit binnen een termijn van maximaal drie weken tegemoet zien.

ANWB stopt niet met het helpen van haar leden. Dat zit in onze genen en dat doen we al jaren. We kunnen op dit moment niet zeggen of we in de toekomst een soortgelijk product aanbieden.

Per 31 december stopt ANWB met Digikluis. Vanaf januari is het dan niet meer mogelijk om je persoonlijke omgeving in te zien en worden de gegevens verwijderd. Wil je zelf je gegevens verwijderen uit je kluis, dan kun je dit tot en met 31 december doen.