Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Garantie na opzeggen creditcard

Vraag gesteld door A. Butter op 16 september 2019

Ik had per 6 juli 2018 een ANWB creditcard aan gevraagd.In november 2018 heb ik een samsung S8 gekocht met mijn creditcard. Per 5 juli 2019 heb ik mijn anwb creditcard opgezegd.Nu is het september 2019, nu kan ik regelmatig met mijn oplader Niet snel opladen! Nu zal die aansluiting vervangen? moeten worden. Nu zegt ICS , je hebt de creditcard op gezegd en dan vervalt je garantie ook.  Mijn vraag is , kan dat zo maar?

Antwoord van Marlijn

Antwoord van Marlijn

ANWB Expert

U heeft in november 2018 met uw ANWB Creditcard een telefoon (Samsung S8) gekocht. U heeft de creditcard per 5 juli 2019 opgezegd. Nu heeft u schade aan (de oplader van) uw telefoon. U heeft de schade gemeld bij ICS en kreeg te horen dat de aankoopverzekering vervalt bij opzegging van uw creditcard.  

De aankoopverzekering die de ANWB creditcard biedt is gekoppeld aan de geldigheid van de creditcard. Als de ANWB creditcard wordt opgezegd, eindigt inderdaad ook de aankoopverzekering. Dit staat in de voorwaarden van de ANWB creditcard verzekeringen (https://www.anwb.nl/creditcard/informatie/zekerheid/aankoopverzekering).  

Dat neemt niet weg dat u mogelijk nog (commerciële) garantie heeft op de (oplader van de) telefoon zelf.  Dit kunt u nagaan in de voorwaarden van de verkoper (Samsung). Daarnaast is er nog de ‘wettelijke’ garantie. Volgens de wet heeft u recht op een deugdelijk product. Ik adviseer u dan ook de problemen met de oplader aan de verkoper voor te leggen.

Meer informatie over klachten na aankoop inclusief een stappenplan vindt u op onze website.