Phishing

Laatste update: 6 oktober 2022

Steeds meer post ontvang je digitaal. Ook van ons. Ook kun je een Whatsapp of sms van ons ontvangen. Helaas worden er steeds meer nepberichten uit naam van de ANWB verzonden. Hoe kun je controleren of het bericht van ons afkomstig is? En wat te doen als je een nepbericht ontvangen hebt?

Hoe herken ik phishing berichten?

Het is niet zo eenvoudig om goede en kwaadaardige berichten van elkaar te onderscheiden. Bekijk onze tips.

Actuele phishing berichten

Bekijk het overzicht van recente nepberichten die uit naam van de ANWB zijn verstuurd.

Wat te doen bij phishing?

Heb je het vermoeden dat je een phishing bericht hebt ontvangen? Bekijk wat je kunt doen en help ons de schade van phishing te beperken.

Vertrouw je het (nog) niet?

Log dan via de website in op je persoonlijke en beveiligde omgeving van Mijn ANWB. Hier vind je al onze aan jou verstuurde post. Je kunt hier via iDEAL de facturen betalen.

ANWB creditcard – ICS berichten

Ben je benaderd over je creditcard en vertrouw je het niet? Op deze pagina vind je meer informatie over valse e-mails en phishing van ICS.

Kom je er niet uit?

Neem dan contact op met ANWB Leden Service Center

  • Via het contactformulier
  • Of telefonisch 088 269 22 22
    (ma t/m vr van 08.30 tot 18.00 uur, za van 10.00 tot 16.00 uur, zon- en feestdagen gesloten)