Contact & service ANWB voor de Zaak

Hier vind je informatie over de meest voorkomende servicevragen. En wist je dat je via Mijn ANWB voor de Zaak ook zelf aanpassingen kunt doen? Zoals bedrijfsgegevens aanpassen of Wegenwacht services wijzigen. Ook kan je daar je bedrijfsgegevens inzien en de pechhistorie bekijken.

 

Veelgestelde vragen

Het lidmaatschap van ANWB voor de Zaak is een lidmaatschap dat speciaal is afgestemd op bedrijven (ZZP en MKB). Het wordt geregistreerd op naam bedrijf/KvK-nummer. Je Wegenwacht Services worden op kenteken geregistreerd. Je bent verzekerd van pechhulp ongeacht het doel van de reis (zowel zakelijk als privé) en ongeacht wie er in het voertuig rijdt. Tevens biedt het lidmaatschap diverse voordelen.

Als lid profiteer je van vele voordelen. Denk hierbij aan kentekenvoordeel op pechhulp (hoe meer kentekens je aanmeldt, hoe meer korting je ontvangt), ANWB Parkeren, ANWB Tankpas, korting op diverse producten in de ANWB-winkels (nog niet in onze webwinkel), gratis ANWB-routekaarten en ledenwijzers, gratis nieuwsbrief, het verenigingsblad de Kampioen, en recht op juridisch advies op gebied van verkeer. Het is helaas nog niet mogelijk om gebruik te maken van de aanbiedingen in de Kampioen.

Je kunt ANWB voor de Zaak heel eenvoudig online aanvragen.

 

Voor het lidmaatschap van ANWB voor de Zaak betaal je per bedrijf voor je lidmaatschap. Aanvullend kies je per kenteken het gewenste Wegenwachtpakket. Je ontvangt kentekenvoordeel als je meerdere kentekens aanmeldt. Afhankelijk van het aantal kentekens ontvang je een jaarlijks terugkerende korting. Je kunt je services eenvoudig uitbreiden met ANWB Parkeren en de ANWB Tankpas.

Bekijk de tarieven

Ja, je kunt beide lidmaatschappen behouden. Als je recht wil blijven houden op de persoonsgebonden producten en diensten van de ANWB, zoals bijvoorbeeld de ANWB Visa Card, is het noodzakelijk om het persoonlijke lidmaatschap te behouden.

Mocht je je persoonlijke lidmaatschap willen beëindigen, dan bestaat de mogelijkheid om ook je privéauto bij ANWB voor de Zaak onder te brengen. Wil je je persoonlijke lidmaatschap  beëindigen bij het aangaan van een lidmaatschap ANWB voor de Zaak, neem dan contact op met Customer Services via 088 269 - 7373 (ma - vr: 09.00 - 17.00 uur).

Uw lidmaatschap van ANWB voor de Zaak is geldig vanaf twee kantoordagen na inschrijving. Na 1 jaar is uw lidmaatschap dagelijks opzegbaar met een opzegtermijn van 4 weken.

Het lidmaatschap dient bij voorkeur telefonisch te worden opgezegd bij Customer Services via 088 - 269 7373 (ma - vr 09.00 – 17.00 uur).

In Nederland kun je heel eenvoudig online pech melden bij de ANWB Alarmcentrale.

Direct online pechmelden

Telefonisch

De ANWB Alarmcentrale is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar voor hulp.

Pech in Nederland: 088 – 269 21 00
Pech in het buitenland: 0031 88 269 14 64 

Informatie over onze Wegenwacht pakketten.

Tevens vind je informatie in onze Algemene Voorwaarden.

 

In Nederland zal altijd gezocht worden naar zo gelijkwaardig mogelijk vervoer. In Europa is dit afhankelijk van het pakket:

  • Europa standaard, meestal gewone personenauto. Maximale cataloguswaarde 25.000 euro.
  • Europa compleet, zo gelijkwaardig mogelijk.

Als je lid bent van ANWB voor de Zaak en het pakket Europa standaard of Europa compleet hebt afgesloten, heb je ook in het buitenland (Europa) recht op pechhulpverlening. Onze buitenlandse zusterclubs bieden je soortgelijke hulp als de Wegenwacht dat in Nederland doet.

Ja, iedere bestuurder heeft recht op pechhulpverlening als het kenteken waar hij/zij in rijdt is aangemeld bij Wegenwacht Services van ANWB voor de Zaak. Pechhulp van ANWB voor de Zaak wordt geregistreerd op kenteken en is niet persoonsgebonden.

Na aanmelden heb je na twee werkdagen recht op pechhulp.

Elk ANWB voor de Zaak lid heeft toegang tot een persoonlijke omgeving op 'Mijn ANWB voor de Zaak'. Je kunt inloggen met je lidmaatschapsnummer en wachtwoord dat je middels een brief of e-mail hebt ontvangen.

Als je je wachtwoord kwijt bent, kun je een nieuw wachtwoord aanvragen via de optie “wachtwoord vergeten” op het inlogscherm. Gebruik hier het e-mailadres dat bij ons bekend is.

Inloggen op Mijn ANWB voor de Zaak

Je voegt nieuwe kentekens eenvoudig zelf toe via Mijn ANWB voor de Zaak.

Je kunt inloggen met je lidmaatschapsnummer en wachtwoord dat je middels een brief of e-mail hebt ontvangen. Als je je wachtwoord kwijt bent, kun je een nieuw wachtwoord aanvragen via de optie “wachtwoord vergeten” op het inlogscherm. Gebruik hier het e-mailadres dat bij ons bekend is.

Je dient zelf een kenteken af te melden via Mijn ANWB voor de Zaak. Bij afmelding binnen het jaar krijg je geen restitutie.

Op dit moment ontvang je de factuur van je Wegenwacht Services per post. Binnenkort zul je deze digitaal ontvangen en kunnen inzien in Mijn ANWB voor de Zaak.

Gebruik ons contactformulier en vermeld dat je een kopie factuur wilt ontvangen, en tevens je lidmaatschapsnummer en naam bedrijf. Je ontvangt de kopie factuur per e-mail.

Het wijzigen (aan- of afmelden) van kentekens heeft geen invloed op de jaarfactuur. Wanneer je 4 weken voor de contractvernieuwing wijzigingen doorvoert in uw wagenparkgegevens dan zie je de wijzigingen wel terug op je jaarfactuur.

Ga naar Mijn ANWB voor de Zaak en controleer je wagenpark. Staat er iets niet goed, dan kun je dit eenvoudig zelf aanpassen.

  • Afmelding van wegenwachtproducten gedurende de loop van je contractjaar geven geen recht op premie teruggave. Dus je ontvangt ook geen nieuwe factuur. Je kunt deze producten, die actief blijven tot het einde van je contractperiode, wel aan andere of nieuwe voertuigen koppelen.
  • Na het wisselen van kentekens ontvangt je geen nieuwe factuur.
  • Aanmelding van wegenwachtproducten zorgt wel voor een aanvullende factuur.

  • Als je nieuwe producten of voertuigen heeft toegevoegd aan je contract, zult je binnen 3 weken een factuur ontvangen.
  • 2 weken na de datum van contractvernieuwing ontvangt je een nieuwe jaarfactuur.
  • Tip: controleer regelmatig in Mijn ANWB voor de Zaak of je wagenpark, adresgegevens en betalingsgegevens nog kloppen in je contract.

28 dagen na de datum die staat vermeld op de factuur

  • Is je kvk nummer niet gewijzigd
    Betaal de factuur en geef per mail (anwbvoordezaak@anwb.nl) de juiste bedrijfsnaam door. Vermeld hierbij je lidmaatschapsnummer.
  •  Is je kvk nummer gewijzigd
    - Gebruik ons contactformulier en vermeld je oude en de nieuwe bedrijfsnaam en KvK nummer.
    - Vermeld je lidmaatschapsnummer en alle gegevens die aangepast moeten worden
    - Indien je een gewijzigd factuur wenst te ontvangen, verzoeken wij dit duidelijk aan te geven.
     

Wijzigingen in je financiële gegevens, zoals het rekeningnummer, kun je doorgeven via ons contactformulier. Vermeld ook je lidmaatschapsnummer.

  • Financiële gegevens kun je eenvoudig inzien in Mijn ANWB voor de Zaak.
    Direct inloggen op Mijn ANWB voor de Zaak.  

    Je kunt inloggen met je lidmaatschapsnummer en wachtwoord dat je middels een brief of e-mail hebt ontvangen. Als je je wachtwoord kwijt bent, kun je een nieuw wachtwoord aanvragen via de optie “wachtwoord vergeten” op het inlogscherm. Gebruik hier het e-mailadres dat bij ons bekend is.

De ANWB Tankpas kun je als aanvullend product op je ANWB voor de Zaak lidmaatschap afsluiten. Het is een tankpas die geldig is bij alle tankstations in Nederland. Je ontvangt maandelijks een BTW factuur van alle tankkosten. Jaarlijks ontvang  ejeen factuur voor de paskosten. Je kunt meerdere passen afnemen. Aanvullende services die je kunt kiezen: internationale tankpas, stroomladen voor elektrische en hybride voertuigen.

Meer informatie

Ja, in Nederland wordt de kaart bij vrijwel ieder tankstation geaccepteerd. Je kunt bij alle merktankstations terecht maar ook bij de zogenaamde witte pomp en bij de onbemande tankstations. Je bent dus niet afhankelijk van één merk tankstation je hoeft dus nooit om te rijden!

De internationale Tankpas kun je ook gebruiken buiten Nederland. Door de samenwerking met DKV heb je toegang tot het grootste merkonafhankelijke tanksstation netwerk van Europa.

De internationale Tankpas heeft twee magneetstrips: de ene (Travelcard) zijde gebruik je binnen Nederland, de andere zijde (DKV) zijde gebruik je bij meer dan 30.000 tankstations in het buitenland.

Ja, het gebruik van de ANWB Tankpas heeft in principe geen invloed op het ontvangen van spaarpunten bij bijvoorbeeld Shell of Esso stations, ze zijn het echter niet verplicht! Spaaracties van lokale stations hebben vaak hun eigen voorwaarden over het wel of niet uitgeven van spaarpunten.

Ben  je nog geen lid van ANWB voor de Zaak?

Om de tankpas aan te kunnen vragen, moet je eerst lid worden van ANWB voor de Zaak via ons digitaal aanvraagformulier. Nadat je lid bent geworden, kun je de ANWB Tankpas online aanvragen.

Ben je al lid van ANWB voor de Zaak?

Vraag de ANWB Tankpas eenvoudig online aan

Stuur een brief naar je huidige tankpasleverancier met de boodschap dat je de kaart zo snel mogelijk wilt opzeggen.

In veel gevallen is er geen borg van toepassing voor de ANWB Tankpas. Per aanvraag wordt dit beoordeeld op een aantal aspecten zoals: hoe lang is het bedrijf actief, in welke branche ben je actief, eventuele jaarcijfers die zijn gedeponeerd. Tijdens het bestelproces krijg je direct te zien of een borg van toepassing is. De borg kan direct via Ideal betaald worden. Na het afronden van de bestelling wordt de aangevraagde tankpas binnen twee werkdagen verzonden. 

Om de ANWB Tankpas aan te kunnen vragen, moet je lid zijn/worden van ANWB voor de Zaak.

Het is van belang dat je je ANWB Tankpas direct na verlies of diefstal blokkeert. Je kunt deze 24 uur per dag, 7 dagen per week blokkeren via Mijn ANWB Tankpas. Kies op je persoonlijke pagina's de optie "passen / (de)activeren". Betalingen die tussen het moment van verlies of diefstal en blokkeren zijn gedaan zijn voor eigen risico en kunnen niet worden verhaald op ANWB en Travelcard.

Als jij of je medewerkers de ANWB Tankpas niet zelf hebt geblokkeerd, dan heeft hoogstwaarschijnlijk ANWB / Travelcard de tankpas geblokkeerd in verband met het niet kunnen incasseren van de factuur. Kijk op www.travelcard.nl voor meer informatie.

Iedere week ontvang je per email een factuur met een overzicht van de totale brandstofkosten. Wil je een gedetailleerder overzicht van de verbruikskosten? Ga dan naar Mijn ANWB Tankpas. Hier kun je diverse selecties maken op detail niveau per kaart en op overall niveau van alle kaarten samen.

De ANWB Tankpas wordt altijd rechtstreeks naar je bedrijf gestuurd, vergezeld van een persoonlijke brief. Het is niet mogelijk om de kaart direct naar je werknemers te versturen.

ANWB Parkeren is een speciaal product voor ondernemers, dat je als aanvullend product op je ANWB voor de Zaak lidmaatschap kunt afsluiten. Met ANWB Parkeren kun je eenvoudig en voordelig met je mobiele telefoon in ca 160 steden op straat parkeren en in Q-Park garages . Je betaalt achteraf en ontvangt een BTW-factuur.

Meer informatie

Mobiel parkeren is het starten en stoppen van de parkeertijd. Dit kan op drie manieren;

  • door de ANWB Onderweg app te gebruiken
  • online, via Mijn ANWB Parkeren
  • door te bellen met ons telefoonnummer 088-2742536 en het menu te volgen

Aan je kenteken of transponderkaart ziet de controleur dat je met ons parkeert. Je betaalt achteraf via automatische incasso of creditcard. Voor parkeren bij Q-park gebruik je de zwarte P+ pas

Als klant van ANWB Parkeren heb je een persoonlijke pagina op Mijn ANWB Parkeren. Hier kun je eenvoudig je bedrijfsgegevens wijzigen, kentekens toevoegen of parkeertransacties inzien. Je inloggegevens heb je ter bevestiging van je aanvraag voor ANWB Parkeren ontvangen. Let op: dit zijn andere inloggegevens dan voor Mijn ANWB voor de Zaak.

Ga naar het inlogveld voor Mijn ANWB Parkeren en kies voor de optie “wachtwoord vergeten”. Vul je klantnummer in. Je ontvangt op het bij ons bekende e-mailadres een instructie om je wachtwoord te wijzigen.

Toch liever contact opnemen?

Pech melden

Pech melden in Nederland kan eenvoudig digitaal

Direct online pechmelden

Je pechmelding wordt direct behandeld door onze ANWB Alarmcentrale. We zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar voor hulp.

Wil je liever bellen?

Pech melden in Nederland: 088 269 21 00
Pech melden in het buitenland: 0031 88 269 14 64
 

Hulp bij bestellen

Voor vragen of hulp bij het bestellen van ANWB voor de Zaak kun je ons contactformulier gebruiken.

Je kunt ook bellen met de afdeling Customer Services: 088 269 7373 (lokaal tarief).
Openingstijden: ma t/m vr: 09:00 - 17:00 uur.

 

Vraag stellen

We helpen je graag. Voor zakelijke vragen kan je contact met ons opnemen via ons contactformulier. Je ontvangt binnen 5 werkdagen antwoord.

Voor vragen of hulp bij bestellen kan je ook bellen met de afdeling Customer Services.

Telefoon: 088 269 7373 (lokaal tarief)

Openingstijden: ma t/m vr: 09:00 - 17:00 uur.

 

 

Klacht indienen

ANWB voor de Zaak wil haar leden naar alle tevredenheid van dienst zijn. Mocht je toch niet tevreden zijn, dan vernemen wij dat graag.

Heb je een klacht over de hulpverlening van de Wegenwacht stuur dan een bericht naar klachtenzakelijkemarkt@anwb.nl. Vermeld daarbij je lidmaatschapsnummer en het betreffende kenteken. Vul voor alle overige klachten het contactformulier in. 

Opzegging doorgeven

Het lidmaatschap dient bij voorkeur telefonisch te worden opgezegd bij Customer Services.

Direct opzeggen? Bel ons: 088 269 73 73
Openingstijden: ma t/m vr: 09:00 - 17:00 uur.