Contact & service ANWB voor de Zaak

Hier vind je informatie over de meest voorkomende servicevragen. En wist je dat je via Mijn ANWB voor de Zaak ook zelf aanpassingen kunt doen? Zoals bedrijfsgegevens aanpassen of Wegenwacht services wijzigen. Ook kan je daar je bedrijfsgegevens inzien en de pechhistorie bekijken.

 

Veelgestelde vragen

Het lidmaatschap van ANWB voor de Zaak is een lidmaatschap dat speciaal is afgestemd op bedrijven (ZZP en MKB). Het wordt geregistreerd op naam bedrijf/KvK-nummer. Je Wegenwacht Services worden op kenteken geregistreerd. Je bent verzekerd van pechhulp ongeacht het doel van de reis (zowel zakelijk als privé) en ongeacht wie er in het voertuig rijdt. Tevens biedt het lidmaatschap diverse voordelen.

Als lid profiteer je van vele voordelen. Denk hierbij aan kentekenvoordeel op pechhulp (hoe meer kentekens je aanmeldt, hoe meer korting je ontvangt), ANWB Parkeren, ANWB Tankpas, korting op diverse producten in de ANWB-winkels (nog niet in onze webwinkel), gratis ANWB-routekaarten en ledenwijzers, gratis nieuwsbrief, het verenigingsblad de Kampioen, en recht op juridisch advies op gebied van verkeer. Het is helaas nog niet mogelijk om gebruik te maken van de aanbiedingen in de Kampioen.

Je kunt ANWB voor de Zaak heel eenvoudig online aanvragen.

Voor het lidmaatschap van ANWB voor de Zaak betaal je per bedrijf voor je lidmaatschap. Aanvullend kies je per kenteken het gewenste Wegenwachtpakket. Je ontvangt kentekenvoordeel als je meerdere kentekens aanmeldt. Afhankelijk van het aantal kentekens ontvang je een jaarlijks terugkerende korting. Je kunt je services eenvoudig uitbreiden met de ANWB Mobiliteitskaart.

Bekijk de tarieven

Ja, je kunt beide lidmaatschappen behouden. Als je recht wil blijven houden op de persoonsgebonden producten en diensten van de ANWB, zoals bijvoorbeeld de ANWB Visa Card, is het noodzakelijk om het persoonlijke lidmaatschap te behouden.

Mocht je je persoonlijke lidmaatschap willen beëindigen, dan bestaat de mogelijkheid om ook je privéauto bij ANWB voor de Zaak onder te brengen. Wil je je persoonlijke lidmaatschap  beëindigen bij het aangaan van een lidmaatschap ANWB voor de Zaak, neem dan contact op met Customer Services via 088 269 - 7373 (ma - vr: 09.00 - 17.00 uur).

Uw lidmaatschap van ANWB voor de Zaak is geldig vanaf twee kantoordagen na inschrijving. Na 1 jaar is uw lidmaatschap dagelijks opzegbaar met een opzegtermijn van 4 weken.

Het lidmaatschap dient bij voorkeur telefonisch te worden opgezegd bij Customer Services via 088 - 269 7373 (ma - vr 09.00 – 17.00 uur).

Voor het uitvoeren van onze diensten, zoals bijvoorbeeld pechhulpverlening ontkomen wij er niet aan dat wij persoonsgegevens vast moeten leggen. Je kunt erop vertrouwen dat wij hier zeer zorgvuldig mee omgaan. Wil je meer weten over de omgang van de ANWB met jouw persoonsgegevens dan kun je het privacy-statement lezen.
Je kunt jouw gegevens inzien Mijn ANWB voor de Zaak. Verzoeken hierover kun je via ons contactformulier indienen. Kies de optie “overige vragen” en geef in de toelichting aan welke gegevens je nodig hebt. Voor verstrekking van gegevens zullen we je vragen om je identiteitsbewijs

In Nederland kun je heel eenvoudig online pech melden bij de ANWB Alarmcentrale.

Direct online pechmelden

Telefonisch

De ANWB Alarmcentrale is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar voor hulp.

Pech in Nederland: 088 – 269 21 00
Pech in het buitenland: 0031 70 314 14 64

Informatie over onze Wegenwacht pakketten.

Tevens vind je informatie in onze Algemene Voorwaarden.

 

In Nederland zal altijd gezocht worden naar zo gelijkwaardig mogelijk vervoer. In Europa is dit afhankelijk van het pakket:

  • Europa standaard, meestal gewone personenauto. Maximale cataloguswaarde 25.000 euro.
  • Europa compleet, zo gelijkwaardig mogelijk.

Als je lid bent van ANWB voor de Zaak en het pakket Europa standaard of Europa compleet hebt afgesloten, heb je ook in het buitenland (Europa) recht op pechhulpverlening. Onze buitenlandse zusterclubs bieden je soortgelijke hulp als de Wegenwacht dat in Nederland doet.

Na aanmelden heb je na twee werkdagen recht op pechhulp.

Elk ANWB voor de Zaak lid heeft toegang tot een persoonlijke omgeving op 'Mijn ANWB voor de Zaak'. Je kunt inloggen met je lidmaatschapsnummer en wachtwoord dat je middels een brief of e-mail hebt ontvangen.

Als je je wachtwoord kwijt bent, kun je een nieuw wachtwoord aanvragen via de optie “wachtwoord vergeten” op het inlogscherm. Gebruik hier het e-mailadres dat bij ons bekend is.

Inloggen op Mijn ANWB voor de Zaak

Je voegt nieuwe kentekens eenvoudig zelf toe via Mijn ANWB voor de Zaak.

Je kunt inloggen met je lidmaatschapsnummer en wachtwoord dat je middels een brief of e-mail hebt ontvangen. Als je je wachtwoord kwijt bent, kun je een nieuw wachtwoord aanvragen via de optie “wachtwoord vergeten” op het inlogscherm. Gebruik hier het e-mailadres dat bij ons bekend is.

Je dient zelf een kenteken af te melden via Mijn ANWB voor de Zaak. Bij afmelding binnen het jaar krijg je geen restitutie.

Op dit moment ontvang je de factuur van je Wegenwacht Services per post. Binnenkort zul je deze digitaal ontvangen en kunnen inzien in Mijn ANWB voor de Zaak.

Gebruik ons contactformulier en vermeld dat je een kopie factuur wilt ontvangen, en tevens je lidmaatschapsnummer en naam bedrijf. Je ontvangt de kopie factuur per e-mail.

Het wijzigen (aan- of afmelden) van kentekens heeft geen invloed op de jaarfactuur. Wanneer je 4 weken voor de contractvernieuwing wijzigingen doorvoert in uw wagenparkgegevens dan zie je de wijzigingen wel terug op je jaarfactuur.

Ga naar Mijn ANWB voor de Zaak en controleer je wagenpark. Staat er iets niet goed, dan kun je dit eenvoudig zelf aanpassen.

  • Afmelding van wegenwachtproducten gedurende de loop van je contractjaar geven geen recht op premie teruggave. Dus je ontvangt ook geen nieuwe factuur. Je kunt deze producten, die actief blijven tot het einde van je contractperiode, wel aan andere of nieuwe voertuigen koppelen.
  • Na het wisselen van kentekens ontvangt je geen nieuwe factuur.
  • Aanmelding van wegenwachtproducten zorgt wel voor een aanvullende factuur.

  • Als je nieuwe producten of voertuigen heeft toegevoegd aan je contract, zult je binnen 3 weken een factuur ontvangen.
  • 2 weken na de datum van contractvernieuwing ontvangt je een nieuwe jaarfactuur.
  • Tip: controleer regelmatig in Mijn ANWB voor de Zaak of je wagenpark, adresgegevens en betalingsgegevens nog kloppen in je contract.

28 dagen na de datum die staat vermeld op de factuur

  • Is je kvk nummer niet gewijzigd
    Betaal de factuur en geef per mail (anwbvoordezaak@anwb.nl) de juiste bedrijfsnaam door. Vermeld hierbij je lidmaatschapsnummer.
  •  Is je kvk nummer gewijzigd
    - Gebruik ons contactformulier en vermeld je oude en de nieuwe bedrijfsnaam en KvK nummer.
    - Vermeld je lidmaatschapsnummer en alle gegevens die aangepast moeten worden
    - Indien je een gewijzigd factuur wenst te ontvangen, verzoeken wij dit duidelijk aan te geven.
     

Wijzigingen in je financiële gegevens, zoals het rekeningnummer, kun je doorgeven via ons contactformulier. Vermeld ook je lidmaatschapsnummer.

  • Financiële gegevens kun je eenvoudig inzien in Mijn ANWB voor de Zaak.
    Direct inloggen op Mijn ANWB voor de Zaak.  

    Je kunt inloggen met je lidmaatschapsnummer en wachtwoord dat je middels een brief of e-mail hebt ontvangen. Als je je wachtwoord kwijt bent, kun je een nieuw wachtwoord aanvragen via de optie “wachtwoord vergeten” op het inlogscherm. Gebruik hier het e-mailadres dat bij ons bekend is.

De ANWB Mobiliteitskaart is een zakelijke kaart met diverse mobiliteitsdiensten voor jou en jouw medewerkers: tanken in Nederland en Europa, gebruik maken van alle openbaar vervoer in Nederland, een OV-fiets huren, EV laden in Nederland en Europa, parkeren op straat en in garages, een deelauto huren via Greenwheels, een taxi en Uber betalen en de wasstraat of vloeistoffen bij tankstations afrekenen.

Alle zakelijke reiskosten worden verzameld op één factuur met BTW. Je betaalt maandelijks achteraf. Geen bonnetjes en voorschieten van bedragen. Alle facturen en reistransacties staan in je persoonlijke Mijn ANWB Mobiliteitskaart omgeving. Handig voor je boekhouding! De kaart is maandelijks opzegbaar.

De ANWB Mobiliteitskaart is een product speciaal voor zakelijke leden. Voorlopig kun je dit alleen in combinatie met een zakelijk ANWB lidmaatschap met Wegenwacht voor de Zaak aanschaffen. Je kunt uiteraard meerdere kaarten bestellen naast één Wegenwacht voor de Zaak product.

Je kunt de ANWB Mobiliteitskaart zowel voor jezelf, als voor je medewerkers aanschaffen. Je moet minimaal één kenteken verzekerd hebben met Wegenwacht voor de Zaak. Je kunt meerdere kaarten bestellen als je één Wegenwacht voor de Zaak pakket hebt afgesloten.

De ANWB Mobiliteitskaart is een persoonsgebonden kaart. Ook voor je medewerkers kun je een ANWB Mobiliteitskaart aanschaffen. Als werkgever kun je alle transactie- en reiskosten per kaart online inzien.

De maandelijkse kaartkosten bedragen € 4,99 exclusief BTW (per kaart). Tevens betaal je, afhankelijk van gebruik, per gebruikte dienst de reguliere gebruikskosten en bij sommige producten transactiekosten (bijvoorbeeld bij parkeren). Als je of je medewerkers de kaart niet gebruiken, betaal je alleen de maandelijkse kaartkosten.

Toch liever contact opnemen?

Meld pech

Pech melden in Nederland kan eenvoudig digitaal

Direct online pechmelden

Je pechmelding wordt direct behandeld door onze ANWB Alarmcentrale. We zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar voor hulp.

Wil je liever bellen?

Pech melden in Nederland: 088 269 21 00
Pech melden in het buitenland: 0031 70 314 14 64
 

Wegenwacht voor de Zaak

Je kunt Wegenwacht voor de Zaak eenvoudig online aanvragen.

Voor vragen of hulp bij het bestellen van ANWB voor de Zaak kun je ons contactformulier gebruiken. Je kunt ook bellen met de afdeling Customer Services: 088 269 7373 (lokaal tarief). Openingstijden: ma t/m vr: 09:00 - 17:00 uur.

 

Mobiliteitskaart

Vragen over de Mobiliteitskaart?

Mail naar anwbmobiliteitskaart@radiuz.nl
Of bel op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur naar +31 (0)30 304 06 44

Zelf een wijziging doorvoeren?
Dat kan makkelijk en snel via Mijn ANWB Mobiliteitskaart.

Vraag stellen

We helpen je graag. Voor zakelijke vragen kan je contact met ons opnemen via ons contactformulier. Je ontvangt binnen 5 werkdagen antwoord.

Voor vragen of hulp bij bestellen kan je ook bellen met de afdeling Customer Services.

Telefoon: 088 269 7373 (lokaal tarief)

Openingstijden: ma t/m vr: 09:00 - 17:00 uur.

 

 

Klacht indienen

ANWB voor de Zaak wil haar leden naar alle tevredenheid van dienst zijn. Mocht je toch niet tevreden zijn, dan vernemen wij dat graag.

Heb je een klacht over de hulpverlening van de Wegenwacht stuur dan een bericht naar klachtenzakelijkemarkt@anwb.nl. Vermeld daarbij je lidmaatschapsnummer en het betreffende kenteken. Vul voor alle overige klachten het contactformulier in. 

Opzegging doorgeven

Het lidmaatschap dient bij voorkeur telefonisch te worden opgezegd bij Customer Services.

Direct opzeggen? Bel ons: 088 269 73 73
Openingstijden: ma t/m vr: 09:00 - 17:00 uur.