Veelgestelde vragen over het ANWB Inlogaccount

Heeft u problemen met het ANWB inlogaccount of heeft u een vraag? Bekijk hieronder de veelgestelde vragen.

ANWB Inlogaccount aanmaken

Met het ANWB inlogaccount kun je je persoonlijke gegevens inzien en wijzigen in Mijn ANWB. Je ziet welke producten je hebt en hoeveel ledenvoordeel je hebt opgebouwd. Met het inlogaccount geef je ook gemakkelijk reviews of reacties op artikelen.

Je maakt hiervoor eenmalig een inlogaccount aan. Dat kan via onderstaande link. Houd bij het aanmaken jouw relatienummer bij de hand.
Inlogaccount aanmaken

Bent u lid van ANWB, dan maakt u een inlogaccount aan dat is gekoppeld aan uw relatienummer. Zo krijgt u toegang tot Mijn ANWB, uw persoonlijke omgeving waar u uw eigen gegevens en producten kunt inzien en wijzigen. U ziet ook hoeveel ledenvoordeel u heeft opgebouwd.

Inlogaccount aanmaken

Mogelijk is deze inlognaam al in gebruik. Voeg dan bijvoorbeeld een of meerdere cijfers aan uw inlognaam toe. U mag wel een e-mailadres als inlognaam gebruiken, maar geen leestekens of diakritische tekens. Een goede inlognaam kan zijn een combinatie van uw voorletters en achternaam.

 

Als u zakelijk lid bent (ANWB voor de Zaak) logt u mogelijk op de verkeerde plek in. U kunt hier inloggen voor Mijn ANWB voor de Zaak . In Mijn ANWB voor de Zaak kunt u inloggen met uw lidmaatschapsnummer en wachtwoord dat u middels een brief of e-mail heeft ontvangen. Als u uw wachtwoord kwijt bent, kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen via de optie “wachtwoord vergeten” op het inlogscherm. Gebruik hier het e-mailadres dat bij ons bekend is.

Kies een wachtwoord dat u goed kunt onthouden. Uw wachtwoord moet bestaan uit zes tot 32 karakters. Gebruik tenminste één letter en één cijfer. De sterkte van uw wachtwoord moet minimaal 'redelijk' zijn.

Waarom moet mijn wachtwoord voldoen aan de strenge eisen?
De ANWB heeft gekozen voor een van de hoogst mogelijke beveiligingsniveaus, die past bij de gevoeligheid van de te beschermen gegevens.

Ja dat kan. Bent u lid van ANWB, dan vult u bij stap één uw relatienummer en de werkelijke postcode van uw buitenlands adres in.
Inlogaccount aanmaken

Als u wordt gevraagd uw voorletters in te vullen, is het mogelijk dat deze nog niet goed bij ons zijn geregistreerd. Geef dit svp door aan het Leden Service Center via het contactformulier of via tel. 088 269 22 22 en het wordt snel hersteld.

Hebt u vandaag uw relatienummer gekregen, dan kunt u daarmee na 24 uur een ANWB inlogaccount aanmaken en uw gegevens bekijken in Mijn ANWB. Uw lidmaatschap gaat wel direct in.

Inloggen op Mijn ANWB

Via Mijn ANWB kun je je gegevens inzien en wijzigen wanneer je maar wilt. Ben je nog niet ingelogd en wil je een pagina bezoeken waarvoor dit wel vereist is, dan verschijnt er automatisch een inlogscherm. Je kunt ook inloggen via het menu Mijn ANWB dat altijd rechts bovenaan de pagina staat of direct via onderstaande link.

Inloggen op Mijn ANWB

Inloggen Mijn ANWB voor de Zaak  

U logt in op Mijn ANWB via een beveiligde verbinding. Uw gegevens worden onherkenbaar, via een onomkeerbare methode, in een database opgeslagen. Daardoor blijft uw wachtwoord geheim en kan deze ook niet door medewerkers worden opgevraagd.
Inloggen op Mijn ANWB

Als u misbruik van uw persoonlijke gegevens vermoedt, kunt u dat melden via het contactformulier.
Contactformulier

U wordt automatisch uitgelogd als u uw webbrowser sluit. U kunt ook uitloggen via het menu dat rechts bovenaan de pagina staat.

Als u niet kunt inloggen, dan kan dat verschillende oorzaken hebben:

U heeft nog geen ANWB inlogaccount aangemaakt
Om in te loggen op Mijn ANWB maakt u eenmalig een inlogaccount aan. U kunt zelf een inlognaam en wachtwoord kiezen.
Inlogaccount aanmaken

U heeft uw inlogaccount nog niet bevestigd
Tijdens de registratie wordt een e-mail gestuurd naar uw e-mailadres met daarin een bevestigingslink. Deze link dient u binnen 48 uur aan te klikken, anders is de registratie niet gelukt. Als u op de link klikt, opent zich een nieuw browservenster waarin staat dat uw inlogaccount is aangemaakt. U kunt nu inloggen. Heeft u geen e-mail ontvangen? Controleer uw mailmap ‘junk’ of 'ongewenste e-mail'.

U bent uw inlognaam of wachtwoord vergeten
Als u wel een inlogaccount heeft aangemaakt, maar uw inlognaam bent vergeten, dan kunt u deze heel eenvoudig opvragen. Bent u uw wachtwoord vergeten, dan kunt u eenvoudig een nieuw wachtwoord aanmaken.
Opvragen inlognaam   Nieuw wachtwoord instellen

U gebruikt niet de inlognaam waarmee u bent geregistreerd
Mogelijk gebruikt u niet de juiste combinatie van inlognaam en wachtwoord voor dit inlogaccount. Bijvoorbeeld omdat u meerdere accounts en/of inlognamen heeft. U kunt uw inlognaam opvragen om er zeker van te zijn dat u de juiste gebruikt.
Opvragen inlognaam

Als u zakelijk lid bent (ANWB voor de Zaak) logt u mogelijk op de verkeerde plek in.

Inloggen Mijn ANWB voor de Zaak  

In Mijn ANWB voor de Zaak kunt u inloggen met uw lidmaatschapsnummer en wachtwoord dat u middels een brief of e-mail heeft ontvangen. Als u uw wachtwoord kwijt bent, kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen via de optie “wachtwoord vergeten” op het inlogscherm. Gebruik hier het e-mailadres dat bij ons bekend is.

 

Wijzigen ANWB inlogaccount

Als u uw gegevens wilt wijzigen dient u eerst in te loggen. In het menu rechtsboven op elke pagina ziet u de keuzes 'Inloggen' of 'Inlogaccount wijzigen'. U kunt ook direct onderstaande link gebruiken. Kunt u niet meer inloggen, omdat u uw gegevens bent vergeten vraag dan uw inlognaam op of stel een nieuw wachtwoord in.
Inlogaccount wijzigen

Als u nog geen telefoonnummer heeft ingevuld, kunt u deze zelf online toevoegen. Om het nummer daarna te wijzigen, heeft u een wijzigingscode nodig die per brief naar uw huisadres wordt verstuurd. Dit is een extra beveiliging omdat het telefoonnummer kan worden gebruikt in het toegangsproces voor extra beveiligde diensten.

Heeft u een niet-lid account aangemaakt, dan is uw inlogaccount nog niet gekoppeld aan uw relatienummer. U kunt met uw relatienummer een nieuw inlogaccount aanmaken. Hiermee kunt u uw eigen gegevens en diensten bekijken in Mijn ANWB. Per relatienummer kan één ANWB inlogaccount aangemaakt worden. U kunt desgewenst uw inlogaccount zelf verwijderen en een nieuw account aanmaken.

Inlogaccount aanmaken

Inlogaccount verwijderen

Om uw ANWB inlogaccount te verwijderen dient u eerst in te loggen. Selecteer in het navigatiemenu Mijn ANWB rechts bovenaan de pagina de optie ‘Inloggen’ of ‘Inlogaccount wijzigen’. Op de pagina ‘Inlogaccount wijzigen’ staat onderaan de link ‘inlogaccount verwijderen’. U kunt ook direct gebruikmaken van onderstaande link.

Inlogaccount verwijderen

Heeft u het antwoord op uw vraag niet kunnen vinden? Stuur een e-mail via het contactformulier.