Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Benzinelek

Blog van Wegenwachter Martin Moerkerke

Als ik aankom bij een motorfiets met een brandstoflek staat de berijder ongeduldig op me te wachten. Hij doet meteen verslag. ‘Ik ben vanmorgen vroeg van huis vertrokken om op tijd in Limburg te kunnen zijn. Daar heb ik afgesproken met motorrijders voor een toerweekend Zwarte Woud’.

Ik vraag hem de motor te starten. Meteen komt de brandstof onder de motor vandaan. Wellicht dat er een lek zit in de leiding die van de elektrische benzinepomp komt.

Als ik de tank losmaak en voorzichtig iets omhoog til, zie ik wat benzine op het motorblok liggen. Bij het aanzetten van het contact zie ik benzine bij een brandstofleiding weg lekken. Als ik de kunststof leiding aanraak met een schroevendraaier, blijkt dat hij erg los zit bij de aansluiting op de stalen leiding. De snelkoppeling zit er hoogstwaarschijnlijk niet goed op geklikt en dat blijkt de lekkage te veroorzaken.

Ik moet een manier vinden  om de leiding, die lastig tussen andere slangen door loopt, weer  vast te klikken. Na wat gepruts met een lange punttang hoor ik een klik en zowaar: de lekkage is over. De motorrijder is helemaal gelukkig. Hij belt meteen zijn vrienden dat hij in aantocht is. Aan de andere kant van de lijn klinkt oorverdovend gejuich.  Na een hartelijk afscheid gaat deze ex-pechklant  op weg naar een weekeindje met zijn motorvrienden.

Ga zeker op weg. Sluit nu pechhulp voor de motor af en profiteer van dag en nacht pechhulp in Europa door 900 specialisten, ervaren partners in het buitenland en gratis advies bij twijfelgevallen. Pechhulp krijg je altijd in het Nederlands. De pechhulp is persoonsgebonden, dus je krijgt pechhulp of je nu met de motor of auto bent. We hebben geen prijsverhogingen als jouw motor ouder wordt. Je komt niet voor verrassingen te staan.