Veelgestelde vragen ANWB Fietsaccu

Is je accu van je elektrische fiets aan vervanging toe? Via de ANWB koop je tegen een scherpe prijs een fietsaccu van hoogwaardige kwaliteit. Bekijk hieronder de veelgestelde vragen over het kopen van een ANWB Fietsaccu.

Bestellen & bezorgen

Zoek de juiste fietsaccu voor je elektrische fiets. Als je deze gevonden hebt, klik je op 'bestellen' waarna je doorgaat naar de webwinkel van Club Logistics Services (CLS), onze partner. In de webwinkel van CLS voeg je de fietsaccu toe aan je winkelwagen en doorloop je het verdere betaalproces. 

Helaas hebben we nog niet voor alle e-bikes een accu op voorraad. Stuur een mailtje naar fietsaccu@anwb.nl met jouw fiets (merk en model) en we gaan aan de slag om deze accu zo snel mogelijk op voorraad te krijgen.

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Je kunt je bestelling alleen thuis laten afleveren. 

De levertijd van een fietsaccu bedraagt 1 tot 3 werkdagen. Zodra je bestelling door Club Logistics Services (CLS) is aangemeld voor verzending, ontvang je van CLS een e-mail met daarin de afleverdatum. Vervolgens ontvang je op de dag voor levering een e-mail van Dynologic, de bezorger van je fietsaccu. In deze e-mail vind je een tijdvak waartussen Dynalogic bij je langskomt en een Track & Trace-code zodat je je bestelling kunt volgen. 
 

Zodra Dynologic je bestelling bij Club Logisitics Services (CLS) heeft opgehaald ontvang je een e-mail met daarin een Track & Trace-code. Met die code kun je via de website van Dynalogic zien waar je bestelling is. 

Ja, dat kan. Je kunt tot uiterlijk 23.59 uur de dag voor levering van je bestelling het bezorgmomement wijzigen. Het bezorgmoment wijzig je door de stappen in de mail met Track & Trace-code van Dynalogic te volgen. 

Ja, maar je hoeft niet per se zelf te tekenen voor ontvangst. Een partner of een buur mag ook tekenen. Je fietsaccu past niet door de brievenbus en heeft een bepaalde waarde. Daarom laten wij hem bezorgen door pakketbezorger Dynalogic. Omdat het pakket verzekerd is en wij er zeker van willen zijn dat de aflevering goed is gegaan, wordt er om een handtekening voor ontvangst gevraagd.  

De verzendkosten voor aflevering in Nederland zijn €4,95 per bestelling en in België €5,95. 

Ja. Fietsaccu's zijn gemaakt van lithium-ion-cellen en daarom moeten zij op een speciale manier verzonden worden. Dynalogicheeft alle kennis in huis om dit te doen. Ook staan er veiligheidswaarschuwingen op de dozen van de fietsaccu's. Op deze manier zorgen wij ervoor dat jouw aankoop veilig bij je aankomt. 

Je krijgt een e-mail van Dynalogic op de dag voordat zij de fietsaccu bij je gaan bezorgen. In deze e-mail staat een tijdvak waarbinnen zij langskomen. Ben je niet thuis als Dynalogic bij je voor de deur staat, dan proberen zij je bestelling bij de buren af te geven. Als de buren ook niet thuis zijn, neemt Dynalogic je bestelling weer mee. 's Avonds ontvang je dan een nieuwe e-mail van Dynalogic met daarin een datum en tijdvak waarop zij een nieuwe bezorgpoging doen. In diezelfde e-mail staat ook informatie over wat je kunt doen als je op het nieuwe bezorgmoment ook niet thuis bent. 

Je kunt contact opnemen met ons  Leden Service Center als je bestelling beschadigd is en de fietsaccu tekenen van beschadiging toont en niet goed werkt. Wij maken dan een afspraak met je om de fietsaccu om te ruilen. Mocht jouw merk en type fietsaccu niet meer leverbaar zijn, of vind je de nieuwe levertijd te lang duren, dan halen wij de kapotte fietsaccu bij je op en krijg je je geld terug. 

Zolang je bestelling nog niet in het proces van verzending bij Dynalogic zit, kun je je bestelling wijzigingen en / of annuleren. Neem voor het wijzigen en / of annuleren van je bestelling contact op met ons Leden Service Center

Betalen

In de webwinkel van Club Logistics Services (CLS) kun je betalen met iDeal, VISA en Mastercard. Ook is het mogelijk om je bestelling te betalen onder rembours. Dit betekent dat je je bestelling via pin of contant betaalt als je bestelling wordt bezorgd. Het is helaas niet mogelijk om een ANWB Cadeaucard te gebruiken voor je betaling. 

Bij een online betaling (via iDeal, VISA of Mastercard) is een betaling gelukt als je een bestelbevestiging en factuur ontvangen hebt op het door jou doorgegeven e-mailadres. 

Voor de verwerking van oude fietsaccu's brengen wij €14,- verwijderingsbijdrage in rekening. Dit doen wij omdat de overheid fabrikanten verplicht een mogelijkheid te bieden om oude fietsaccu's in te leveren, zodat deze vervolgens op een verantwoorde manier gerecycled kunnen worden met respect voor mens, dier en milieu. Wij hebben ervoor gekozen om hiervoor samen te werken met STIBAT. Op hun website kun je zien hoe en waar jij je oude fietsaccu in kunt leveren.

Alle prijzen die getoond worden in de webwinkel van Club Logistics Services (CLS) zijn inclusief 21% btw en €14,- verwijderingsbijdrage. De verzendkosten voor aflevering in Nederland zijn €4,95 per bestelling en in België €5,95.

Ruilen & retourneren

Ja, je mag binnen 14 dagen, zonder opgaaf van reden, je bestelling retourneren door de Wet Koop op afstand. Deze termijn van 14 dagen gaat in op het moment dat er getekend is voor ontvangst van jouw bestelling. 

Ruilen en / of retourneren van je bestelling gaat via onze partner Club Logistics Services (CLS). Alle informatie over het ruilen en retourneren vind je op hun website

Je ontvangt het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op dezelfde manier als dat je de betaling gedaan hebt. Heb je bijvoorbeeld via iDeal betaald, dan ontvang je het geld terug op dezelfde rekening die je gebruikt hebt voor je iDeal-betaling. Heb je onder rembours betaald? Dan dien je tijdens het aanvragen van je retour een rekeningnummer door te geven waarop het bedrag teruggestort kan worden. Let op: als je een gedeelte van je bestelling retour hebt gestuurd, dan ontvang je de verzendkosten niet terug. 

Garantie

Er zit twee jaar garantie op de fietsaccu en aanverwante producten, zoals opladers. Deze garantietermijn gaat in op de datum van aankoop.

Is je fietsaccu of een aanverwant product, zoals de oplader, kapot, dan kun je garantie aanvragen via onze partner Club Logistics Services (CLS). Op hun website vind je alle informatie die je nodig hebt om aanspraak te maken op de garantie. 

Overige vragen

Ja, dat kan. Kijk hiervoor op de website van Stibat.

Als je fietsaccu niet past, kun je hem omruilen. Neem hiervoor contact op met onze partner Club Logistics Services (CLS). Zij zijn verantwoordelijk voor het ruil- en retourproces. Informatie over dit proces vind je op hun website

Na verloop van tijd en het ontladen en opladen van je fietsaccu neemt de capaciteit van je fietsaccu af. Hierdoor wordt de actieradius van je fietsaccu steeds kleiner en kun je dus steeds minder ver fietsen. 
Zie ook Is mijn fietsaccu aan vervanging toe?

Speciaal voor jou geselecteerd