Pech of niet?

Vraag gesteld door Inganeuts op 12 maart 2018

Afgelopen week heb ik pech ondervonden met mijn auto. De ANWB was ingeschakeld maar de desbetreffende monteur kon niets doen aangezien hij het onderdeel wat vervangen moest worden, niet bij zich had.

De monteur heeft mij naar het dichtsbijzinde benzinestation gesleept en mij daar achter gelaten.

Bij een lokale garage kan mijn auto gemaakt worden tegen honderden euro’s maar waarom heeft de ANWB mij niet verder geholpen?

Mijn moeder heeft dit in het verleden ook gehad en is naar de ANWB garage in Geldrop gesleept en hebben ze haar auto daar gemaakt tegen enkel de kosten van het nieuwe onderdeel. Doordat zij ANWB lid is hoeft ze geen monteurskosten of dergelijke te betalen.

Is dit voor mij ook mogelijk? Ik sta namelijk nog steeds met pech.

Antwoord van Erik Jan

ANWB Expert

U heeft een vraag over een hulpverlening door de Wegenwacht aan uw auto.

De Wegenwacht zet zich in om auto's met pech zoveel mogelijk ter plaatse weer rijdend te krijgen. Het ANWB-lid is zo sneller en goedkoper weer op weg. In 9 van de 10 gevallen slaagt de Wegenwacht daarin. Slechts 10% van de pechgevallen moet elders worden gerepareerd.

Soms kan de auto in het Wegenwachtstation gerepareerd worden. Dat gebeurt bij pechgevallen die niet op de pechlocatie zelf gerepareerd worden, maar wel met de faciliteiten en middelen van het Wegenwachtstation. Dat is echter volledig afhankelijk van het soort pech, de uitvoerbaarheid van de reparatie en de beschikbaarheid van onderdelen. Het gebeurt helaas ook dat de Wegenwacht een auto niet zelf op weg kan helpen. In dat geval wordt de auto naar een garage gesleept waar de auto kan worden gerepareerd.

Zie ook de Voorwaarden ANWB-lidmaatschap en Wegenwacht Service.

Mocht u toch nog vragen hebben over de hulpverlening aan uw auto, dan kunt u contact opnemen met de Wegenwacht via 088-2692888. Kies voor de optie "bestaande hulpvraag".