Komt betalen even niet uit?

Betalingsregeling en -achterstand

Als het even niet uitkomt om een factuur te betalen, kun je een betalingsregeling bij ons aanvragen. Dan verspreiden we de betaling over een aantal termijnen. En als je een factuur niet op tijd betaalt, helpen we je daar drie keer aan herinneren.

Wil je direct al je facturen inzien, log dan in Mijn ANWB in en vind dan alle facturen direct bij elkaar in 1 overzicht.
 

Veelgestelde vragen

Is je vraag nog niet beantwoord? Lees hieronder de veelgestelde vragen over de betalingsregeling en -achterstand.
 

Betalingsachterstand

Je krijgt een bericht van ons als de automatische afschrijving is mislukt. Je kunt de factuur dan nog handmatig betalen. Als je de factuur niet op tijd (volledig) betaalt, helpen we je drie keer herinneren. Vanaf de derde keer brengen we € 6,- incassokosten in rekening. Deze derde herinnering is gelijk de laatste, en daarmee de ingebrekestelling: betaal je ook na deze herinnering niet op tijd, dan schakelen we het incassobureau in.

Zodra we je factuur aan het incassobureau hebben overdragen, hebben wij geen zicht meer op je betaling. Voor vragen kun je contact opnemen met incassobureau TKB: bel 088 995 5111 of kijk op hun website. Om op hun website te komen, heb je een account nodig – dat maakt TKB voor je aan. Ze sturen je een dossiernummer en wachtwoord, hiermee kun je inloggen.

In principe sturen we alleen een herinnering als je nog niet hebt betaald. Maar het is altijd mogelijk dat je het openstaande bedrag vlak voor onze herinnering hebt overgemaakt, waardoor je deze ten onrechte hebt gekregen. Ook kan de automatische betaling zijn mislukt.

Kijk altijd even in Mijn ANWB of er nog een openstaande factuur staat. Is dat niet het geval, dan kun je de herinnering negeren. Staat er nog wel een bedrag open? Dan kun je dit makkelijk betalen via internetbankieren of de iDEAL-link in Mijn ANWB.

Als je de factuur niet op tijd (volledig) betaalt, helpen we je drie keer herinneren. Vanaf de derde keer brengen we € 6 incassokosten in rekening. Hiermee compenseren we de kosten die wij moeten maken om jou te herinneren aan het openstaande bedrag. Betaal je dan nog steeds niet, dan kunnen deze incassokosten oplopen tot minstens € 40, exclusief btw en rente.

Let op: betaal je openstaande factuur zo snel mogelijk via Mijn ANWB, zo voorkom je verdere kosten.

Wij sturen nooit zomaar een aanmaning of ingebrekestelling. Eerst krijg je minstens één herinnering. Het is mogelijk dat we de factuur en herinnering naar een verkeerd (mail)adres hebben gestuurd, waardoor je ‘m nooit hebt ontvangen. In Mijn ANWB kun je je gegevens controleren en zo nodig aanpassen.

Ook kun je in Mijn ANWB je openstaande facturen inzien en direct betalen.


Betalingsregeling

Als je onze factuur voor je lidmaatschap of Wegenwacht abonnement even niet kunt betalen, dan kun je daar een betalingsregeling voor aanvragen in Mijn ANWB. We verspreiden het bedrag over een aantal termijnen, zodat je minder in één keer hoeft te betalen. Hoeveel termijnen en hoeveel je per keer betaalt, hangt af van het totaalbedrag. Dit laten we weten bij je aanvraag.

Je kunt de Wegenwacht Service ook per maand betalen. Je hoeft het maar aan te geven in Mijn ANWB. Heb je inmiddels al een factuur ontvangen, neem dan contact op met ons Leden Service Center. Dan kijken we wat de mogelijkheden zijn.