Tolbadge

Vraag gesteld door een ANWB-lid op 12 januari 2021

Hoe kan ik het abonnement van mijn tolbadge opzeggen. Ik heb een tweede badge ivm lege batterij.
 

Antwoord van Henny

ANWB Expert

Op welke manier u het abonnement van uw tolbadge kunt opzeggen, vindt u op de pagina van de veelgestelde vragen over de tolbadge op onze website.

Het antwoord op het opzeggen van het abonnement is als volgt:

Ik wil mijn contract opzeggen. Wat moet ik doen?
U kunt het abonnement altijd opzeggen. Dit kunt u zelf doen door de tolbadge samen met een volledig ingevuld aftersales formulier (deze kunt u vinden in uw Mango Mobilités account, voorheen AREA) aangetekend te retourneren naar Frankrijk. Het adres staat op het formulier. Wij raden met klem aan om aangetekend te versturen i.v.m. gevaar van mogelijk zoek raken van de post. Dit kan vervelende gevolgen hebben. Let op! Wanneer u de tolbadge niet meestuurt met het aftersalesformulier, volgt er een boete van €30,-. Wij raden aan om een kopie te maken van het aftersales formulier en het verzendbewijs te bewaren voor eigen administratie.

Een andere mogelijkheid is naar de ANWB-winkel te gaan. Zij kunnen uw badge blokkeren en deze verzenden naar Frankrijk. Uw tolbadge moet wel bij de ANWB aangeschaft zijn. Let op: opzeggen is op het moment alleen mogelijk bij een tolbadge waarbij op de achterkant “Porteur 00001” staat. We werken aan een oplossing, maar tot die tijd kunt u, wanneer u een ander getal op uw tolbadge heeft staan, uw tolbadge opzeggen via uw klant-account.