Vragen gesteld door de Leden

Beantwoord door Experts

272 expert vragen

  1. Auto gekocht met gebreken

    Gevraagd op 13 augustus 2019

    Auto gekocht met garantie. 7 keer voor reparatie terug geweest. Maar niet op gelost. Bedrijf behandel mij zeer netjes. En stelt voor om hem weer langst te brengen. Hoelang moet ik daar mee door gaan. 6 maanden garantie is verlopen. Auto was zo'n 10.000 euro. Wat te doen nu?

  2. Nieuwe distributieriem kapot

    Gevraagd op 09 augustus 2019

    Halverwege juni is bij mijn auto de brandstofpomp kapot gegaan. De garage heeft dit gerepareerd en ook gelijk een nieuwe distributieriem geplaatst. Binnen een week na de reparatie gaat deze distributieriem van 'tijd' af. De garage bekijkt dit en concludeerde dat er een veer van een van de kleppen is afgebroken, hij heeft alles weer gerepareed. Een best wel prijzige reparatie.

  3. Afwikkeling van schade en termijn via interne verkeringskwestie

    Gevraagd op 08 augustus 2019

    Schade gemeld op 20 juni 2019, schadeformulier op 8 juli volgens mail ontvangen door de Juridisch Adviseur. Vandaag is het 8 juli, 2 maal toe contact gehad met de Juridisch Adviseur en deze heeft aangegeven dat de tegenpartij (de verkering loopt intern bij dezelfde verzekeraar) niet te bereiken is, een bedrijf is. De tegenpartij is niet / moeilijk te pakken te krijgen en houdt de boel op.

  4. Verschil met zzp'er over vloerverwarming

    Gevraagd op 24 juli 2019

    Ik heb een zzp gevraagd om mijn vloerverwarming  in te fresen in fermacell 20mm dik. Omdat ik een houtenvloer heb was geen probleem. Ik heb de platen gelijmd op de houtenvloer   met constructieve  lijm van de fabrikant  waar ook de 20mm  fermacell  vloerplaten  weg kwamen. Die week erop kwam hijhij zou er 8uur zijn kwam tegen half negen hij is begonnen met fresen maar naar een paar groepen kreeg ik bericht van mijn vrouw dat de fermacell niet goed was en dat hij zo weg ging want alles liet los.

  5. Garage aansprakelijk stellen

    Gevraagd op 20 juli 2019

    Ik kom op 19 juli tegen vijven mijn gerepareerde auto ophalen bij Euromaster garage Hoevelaken. Ik betaal mijn reparatie (nieuwe bougies en enkele vloeistoffen, waaronder olie) en rij naar huis; althans dat hoopte ik, want ik ontdek dat mijn versnelling niet meer in zijn 2de, 4de en achteruit wil...

  6. Geld terug auto

    Gevraagd op 15 juli 2019

    Ik heb 7 juni een nissan qäshqai uit 2014 gekocht. Parkeersensoren zouden gerepareerd worden voor aflevering. verkeerde sensoren waren ontvangen auto wel betaald en afgesproken dat de sensoren een week geplaatst zouden worden

  7. Rechten en plichten auto garage tegenover consument

    Gevraagd op 11 juli 2019

    Begin maart heb ik mijn Mini Cooper S naar een erkende Bovag garage gebracht omdat ik deze niet meer gestart kreeg. Na het uitvoeren van verschillende onderzoeken, hebben ze geconcludeerd dat het motorblok zodanig kapot was dat deze of gereviseerd of vervangen moest worden.

  8. Aankoop auto

    Gevraagd op 10 juli 2019

    Bij aankoop van mijn tweede hands auto had ik na de proefrit aangegeven de beenruimte te beperkt te vinden. De autohandelaar zou de stoel verlengen met een aangepaste constructie. Ik gaf aan dat 10 CM voor mij genoeg was. Ik had de auto aanbetaald. Bij aflevering was de stoel slechts 3 CM verlengd. Voor een stoelverlenging met een aangepaste constructie zou ik extra moeten betalen?

  9. Motor vervangen, na 4 weken auto in brand. Wie is aansprakelijk?

    Gevraagd op 18 juni 2019

    In december grote beurt gehad en distributieriem vervangen. 4 maanden (ca. 13000 km) later motorolie op en motor defect. Nieuwe motor (geen originele) in laten plaatsen met onderdelen van de oude originele motor. Na 4 weken vloog de auto in brand. Kan ik mijn garage aansprakelijk stellen?

  10. Occasion 9000 euro na 1000 km probleem motor storing lampje

    Gevraagd op 17 juni 2019

    Het betreft het volgend ,er is op 9-4-2919 een fordfocus 1.1 ecoboost gekocht  2012. De garage is geen bovag lid, gaf wel drie maande garantie op motor en versnellingsbak. Eerste probleem melding deed zich voor na 1000 km ,op 24- 4 2019, garage gebeld deze veterlde dat het geen probleem was om door te rijden ,wat toch geen fijn gevoel geeft ook meteen afspraak gemaakt 3-5 2019  naar garage reset en lampje uit ,het zou aan de benzine liggen volgens de monteur.