Vragen gesteld door de Leden

Beantwoord door Experts

82 expert vragen

  1. Koopovereenkomst

    Gevraagd op 19 juli 2020

    Heb overeenkomst getekend om camper te kopen op basis van proefrit. Ik deed de rit niet, zag ervan af. Verkoper zegt dat ik aan de koop vastzit. Is dat zo?

  2. Camperbusje definitief schorsen

    Gevraagd op 17 juli 2020

    Ik wil ons camperbusje in onze achtertuin zetten als extra logeerplek, speelplek voor kinderen. Hoe moet ik dit juridisch regelen?

  3. Kopie paspoort en rijbewijs bij huur camper

    Gevraagd op 29 juni 2020

    Voor huur camper stuurde ik een kopie van mijn paspoort en rijbewijs op. Mijn kopieën worden geweigerd. De verhuurder wil nu als ik daar ben kopieën maken. Mag dit?

  4. Dwaling bij aankoop van een camper

    Gevraagd op 12 juni 2020

    We kochten eind 2019 een camper. Onlangs ontdekten we waterschade. De werkplaats zegt dat de waterdichtheid na reparatie niet te garanderen is. Gezien de staat van het verrotte hout bestond de schade voordat wee de camper kochten. De verkoper zegt dat de camper niet teruggestuurd kan worden voor restitutie. We lazen echter dat op basis van de wet, als er grote schade was aangericht aan de camper voordat we hem kochten en we niet op de hoogte waren, we het recht hebben het verkoopcontract te annuleren. Hoe moeten we met deze situatie omgaan?

  5. Kilometrage camper nagaan

    Gevraagd op 17 maart 2020

    Ik hoor berichten over geknoei met kilometerstand met ingevoerde campers. Weet u hoe ik de kilometerstand kan controleren.

  6. Bedrijfsauto ouder dan 5 jaar

    Gevraagd op 4 februari 2020

    Ben voornemens een Mercedes sprinter te kopen die ouder is dan 5 jaar en geregistreerd staat als bedrijfswagen sinds de eerste toelating. Ik koop de auto particulier dus betaal deze incl. btw. Moet ik dan nog een rest BPM betalen.

  7. Garantieaanvraag nieuwe caravan duurt nu al 2,5 maand

    Gevraagd op 10 januari 2020

    In de garantieperiode geconstateerd en gemeld dat de voorruit schuurplekken zichtbaar zijn (tussen de buiten en de binnenruit). Dit gemeld bij de dealer. Hij vertelde mij dat hij een aanvraag bij de fabrikant zou indienen (Hymer). Diverse keren gebeld, dan wordt er verteld dat ze nog niets van Hymer gehoord hebben. Dit is nu 2.5 maand geleden. is dit normaal?

  8. Roetfilter

    Gevraagd op 16 december 2019

    Roetfilter in 2017 laten plaatsen met EU kenmerk goedgekeurd. Camper is van december 2000. Dus 1 maand te oud om geen verhoging te betalen. Ondanks dat wordt hij niet gekeurd door de RDW. Dat doen ze sinds 2 jaar niet meer. Registreren was te veel werk.Wij zijn nu de dupe.

  9. problemen camper

    Gevraagd op 27 oktober 2019

    Wij hebben een camperreis gemaakt met veel problemen. Het betreft een Renault. Onderaan de tekst, heb ik de brief geplaatst, die ik naar Renault Nederland heb gestuurd. Daarbij had ik kopieën van de facturen, van betreffende garages, bijgesloten. Als u wilt kan ik die ook naar u sturen, met eventueel foto's van de huidige schade. Het motorblok is onherstelbaar beschadigd en moet worden vervangen. Er is een gat ontstaan tussen cilinder 3 en 4. We hebben contact gehad met Renault Nederland. Conclusie: de schade is ons zelf te wijten, omdat we doorgereden zijn.Volgens hun technici is de schade ontstaan door het verder rijden met defecte injectors. Foto's van de schade willen ze niet ontvangen en willen niet reageren op onze garagehouder, omdat het een niet Renaultgarage betreft. Wij vinden dat een motor defect kan gaan, maar vinden dat de gemaakte kosten van reparatie en onderzoeken weggegooid geld. Om maar te zwijgen over de vele dagen wachten, op plaatsen waar je niet wilt zijn. Onze vragen zijn: vinden uw technici ook, dat de schade mogelijk is ontstaan door het verder rijden? Kunnen wij mogelijk nog iets verhalen? ( juridisch).

  10. Aanvulling zojuist gestuurd bericht

    Gevraagd op 15 juni 2019

    Wat ik al eerder aangaf tijdens ons gesprek blijf ik het opmerkelijk en op zijn zachts gezegd raar vinden, dat je na 8 dagen pas contact hebt opgenomen om mij te vertellen over de krassen. Dat ik de camper eerder heb ingeleverd doet daar denk ik niet zoveel aan af. Toen ik de overeenkomst ben aangegaan heb ik getekend voor 1750 km per week; 3500 km totaal dus. Daarvan heb ik, zo schat ik in, 750 km. Gereden. Dat ik dan zo’n dikke 2500 km heb laten “weglopen” is uiteraard mijn keus en kan ik ook uiteraard niet opvoeren als onderhandelbaar item. Maar het had misschien wel een aardige actie geweest om die krassen tegen die kilometers weg te strepen als geste voor je late melding. Dat ik dan nu een mail krijg zonder specificatie met een bedrag van € 173,27 (wat een raar bedrag trouwens) komt mij dan een beetje bevreemd voor. Daarnaast was het wellicht ook wat overtuigender geweest als er wat foto’s van de krassen waren overlegd. Nu hoor ik over de telefoon wat er gaande is en daarmee zou de kous dan af zijn….