Vragen gesteld door de Leden

Beantwoord door Experts

333 expert vragen

  1. Condens in Xenon koplampen VW Golf 2015

    Gevraagd op 14 februari 2019

    Ik heb een golf van 2015 gekocht met xenon verlichting. Nu heb ik altijd met vochtig weer dat de in koplampen condens in komt. De koplampen zijn niet in zijn geheel beslagen, maar meestal komt er aan de onderkant condens. Ik heb geen glazen koplampen, maar kunststof koplampen. Nu zegt de VW dealer, waar ik de golf gekocht heb, dat hier gaat om een constructie gebonden probrobleem. Koplampen zijn niet geheel afgesloten( om warmte kwijt te kunnen) en hierdoor ontstaat er vaker tijdelijke condensvorming. Alleen is het bij mij niet tijdelijk, maar als het vochtig is, de hele tijd. Nu is mijn vraag of dit normaal is, de auto wel door een APK keuring komt en dat ik in de toekomst geen elektronisch problemen krijg.

  2. Aankoop gebruikte Volkswagen Touran 1.2 tsi bouwjaar 06-2016 met tellerstand 52125 km

    Gevraagd op 13 februari 2019

    Is deze uitgerust met distributieriem of ketting? Wanneer moet deze evt. vervangen worden? Moet een ketting uberhaupt vervangen worden?

  3. Sneeuwkettingen voor VW Tiguan 215/65 17RH

    Gevraagd op 11 februari 2019

    Welke ketting bij ANWB kopen?

  4. Getik rechterkant motorruimte Golf 4 stationair

    Gevraagd op 07 februari 2019

    Ik heb vanmiddag een 2dehands golf 1.6 uit 1998 gekocht. Nu hoorde ik na 90km rijden zodra ik bij een stoplicht stil kwam te staan een heel hard luid getik. Zodra je gas geeft en de koppeling op laat komen verdwijnt het weer en zodra je weer stationair gaat draaien en stil komt te staan verschijnt het weer. Auto staat op 193000 km distributieriem is vervangen bij 183000

  5. Kleine auto met automaat

    Gevraagd op 06 februari 2019

    Graag wil ik een nieuwe kleine auto met hogere zit in automaat. Mijn voorkeur gaat uit naar de fiat panda. Nu las ik dat deze semi-automaat vaker problemen geeft, klopt dat? Wat is een goede keuze. Is er een alternatief?

  6. Zelfrijdende VW Polo 2018

    Gevraagd op 06 februari 2019

    Mijn polo van begin 2018 heeft een merkwaardige eigenschap. Start met koude motor, gaan rijden in 1e versn. vervolgens opschakelen naar 2e versn. Na het laten opkomen van het koppelingspedaal rijdt de wagen verder zonder dat ik gaspedaal aanraak. Na +/- 1 km is het euvel over. De auto is door 2 dealers (van het zelfde bedrijf) onderzocht. Conclusie voor deze motor (1.0 95 pk) is dat normaal. VW heeft dat zo ingesteld en de dealer kan daar niets aan veranderen. Is dat juist? ​​​​​​​ Het levert soms een benarde situatie op bv als ik direct na het opschakelen een bocht om moet.

  7. Banden kampeerbus

    Gevraagd op 05 februari 2019

    Onze VW California Exclusive moet nieuwe banden. Mijn voorkeur zou uitgaan naar Continental Van 100 of de iets duurdere 200. Wat is de beste keus volgens de ANWB?

  8. Motoroliekeuze bij kantelende zuigers

    Gevraagd op 04 februari 2019

    Beste, Ben in het bezit van een VW Polo 1.4-16v 63 kw, een 6R model van 2010. Ondanks dat mij vooraf is verteld dat deze uitontwikkelde 1.4 euro5 blokken niet het probleem van kantelende zuigers zou hebben gaat de motor wel meer knikkergeluiden maken helaas, heeft nu 138000km gereden. ​​​​​​​ Dealeronderhouden auto die helaas tot aan 115000km maar 3 van die LL beurten heeft genoten, ik vermoed dat daar toch onnodig toenemende slijtage door is ontstaan omdat niet tijdig is ververst, mogelijk ook niet de juiste olie gekregen wie zal het zeggen. Zelf al tweemal nieuwe olie gewisseld eerst een goede 5w 30 en na 7500 een 5w 40 genomen, iets verschil, nu is mij door een VW specialist aangeraden een 10w 40 te proberen omdat ze daar goede resultaten mee behalen om de blokken stiller te krijgen. Revisie heb ik overwogen maar is duur tov de waarde, de blokjes schijnen er wel hoge km standen mee te behalen, revisie of ruilblok komt op zo een 3 mille, wat vind u van de 10w 40 olie om te proberen?

  9. Volkswagen Transporter T4 Westfalia camper modeljaar 1997

    Gevraagd op 02 februari 2019

    Sinds 2 1/2 jaar hebben we af en toe problemen met de koude start. Als de motor eenmaal gestart is, rijdt de auto goed. Een wegenwacht monteur heeft ons geadviseerd het voorgloei-relais te laten controleren. Onze vaste garage heeft geconstateerd dat het relais goed werkt. Het is een probleem dat moeilijk te vinden is want er gaan soms maanden voorbij dat alles goed werkt en opeens doet het probleem zich weer voor. De motor start dan alleen na heel veel pogingen of door het inspuiten van startvloeistof. Er is meerdere keren naar gezocht. Nadat er in de garage aan de auto gesleuteld wordt, doet het probleem zich opeens niet meer voor en start de auto opeens wel. Tot het proces zich later weer herhaalt...

  10. Accu problemen

    Gevraagd op 01 februari 2019

    Mijn volkswagen passat start niet door een bijna lege accu. Een paar weken geleden is de pechservice langs geweest en toen is geconstateerd dat er een probleem was waardoor er stroom weglekte. Dat is toen verholpen. Toch heb ik nu weer een probleem. Moet ik de pechhulp laten komen, of kan ik de accu misschien zelf opladen? Ik heb een wat oudere acculader, maar die is wellicht niet geschikt voor deze accu?