Vragen gesteld door de Leden

Beantwoord door Experts

129 expert vragen

  1. Stuurbekrachtigingsvloeistof PSF-3 alternatief

    Gevraagd op 01 april 2019

    Ik heb een Hyundai Getz uit 2005 (1.3i) en wil zelf de stuurbekrachtigingsvloeistof vervangen. volgens de autohandleiding moet ik PSF-3 autmatische transmissievloeistof gebruiken, alleen deze is nergens meer te koop. wat is een goed alternatief voor deze vloeistof om te gebruiken voor mijn stuurbekrachtiging die mijn pomp/systeem niet beschadigd?

  2. Is het reëel dat ik na 86.000 km moet betalen voor een nieuw motorblok i.v.m. een gebrek?

    Gevraagd op 01 april 2019

    Ik heb een Hyundai i10 uit 2013 met 86.000 km op de teller. De onderhoudsbeurten zijn altijd tijdig en goed uitgevoerd door de dealer. Eind vorig jaar is er door de dealer, tijdens de apk-keuring, een rammelend geluid/tikkende motor geconstateerd. De garage stelt dat een vervanging nodig was van de distributieketting. Wegens drukte in de werkplaats is de distributieketting pas in februari van dit jaar vervangen.

  3. Hyundai i20

    Gevraagd op 30 maart 2019

    Ik wil begin volgend jaar een nieuwe Hyundai i20 kopen. Nu heb ik gehoord dat het kabinet van plan is de BPM -stevig?- te verhogen. Is dit ivm het invoeren van de WLTP waarde of weer alleen een ordinaire belastingverhoging? Misschien is het verstandig de aankoop naar dit jaar te vervroegen?

  4. Aankoop mpv tweedehands

    Gevraagd op 17 maart 2019

    Wat is de beste kleine mpv die ik 2e hands kan kopen? Ik ging helemaal voor de Hyundai 1x20 maar lees nu teveel slechte reviews. Is de Kia Venga, Ford B-max, Ford C-max, Renault Captur enz. beter?  Ik rijd 15.000km per jaar en wil graag een hoge instap/zit.

  5. Hoe gaan Kia en Hyundai om met garantie?

    Gevraagd op 16 maart 2019

    Wij rijden nu een Toyota Yaris van jan. 2012 nu is het de bedoeling om waarschijnlijk over te gaan naar een KIA NIRO plug-in Hybride veel elektrisch rijden binnen de bebouwde kom. Ik heb over KIA nare verhalen gelezen over het omgaan met garantie. Hoe gaan KIA en HYUNDAI om met een hun garantiebepalingen? Het moet niet zo zijn dat als je een probleem krijgt met een auto dat men zegt eigen schuld en betaal de kosten zelf maar.

  6. Motor valt stil van Hyundai

    Gevraagd op 14 maart 2019

    Personenauto Hyundai E10 valt zo maar stil.

  7. Aanschaf auto met dsg of thp

    Gevraagd op 11 maart 2019

    Ik ben op zoek naar een gebruikte auto om mijn caravan mee te kunnen trekken. Nu heb ik 2 verschillende auto's op het oog, een Seat 1.8 TFSI DSG automaat 140pk van 2010 en een Peugeot 308 SW 1.6 THP 150pk 2009 handgeschakeld.

  8. Rammelende Hyundai ix35

    Gevraagd op 15 februari 2019

    Ik heb onlangs een Hyundai ix35 2.o i-cather uit 2011 gekocht. Nu hoor ik na een maand een rammel uit de motor als ik in de lage toeren in zij 1ste en 2e versnelling optrek! Volgens de garage hebben ze dit allemaal, zat met och niet lekker en nogmaals mijn ongerustheid over gesteld en hij heeft me hierop een mail terug gestuurd, met de opmerking als dit type ouder wordt krijgen ze allemaal een geluid uit de versnellingsbak en we noemen dit een product eigenschap! Wat vindt de anwb hiervan? Ik vind dit niet kunnen, en ik ben er helemaal niet gerust op dat dit geen kwaad kan.. Wat moet ik doen en wat kan ik doen?  Is dit vaker gehoord onder de ix35 rijders of bij de anwb?

  9. Remprobleem Hyunday Matrix Automaat

    Gevraagd op 08 februari 2019

    Het remmen bij koude motor van mijn Hyunday Matrix automaat is in de stand D of 2 heel slapjes. Je moet de pedaal heel erg stevig indrukken wat na een tijdje niet meer nodig is; dan rem hij weer normaal fors.Wat kan het euvel zijn en is dat te verhelpen?

  10. nadere vraag over mail d.d 31 jan 2019

    Gevraagd op 07 februari 2019

    N.av.de mail van G.Gosselink op 31 jan.2019betreffende onkosten autorep.met het antwoord van Michiel Cleasen ben ik teruggegaan naar de garage. Na een week wachten ben ik teruggegaan voor het antwoord. Als antwoord kreeg ik dat er 0 euro vergoed wordt. De garantie van 5 jaar is voorbij en dus heb ik geen recht op vergoeding. Ik heb nogmaals op het antwoord van de ANWB gewezen,maar  daar hadden ze niets te maken. 5 jaar garantie is 5 jaar. Als ik wat wil moet ik volgens hen Hyunday  nederland aansprakelijk stellen,maar de kans op vergoeding is volgens de garage praktich 0 procent. Daarop was mijn antwoord dat ik niets met Hyunday nederland te maken heb maar met hen als verkoper en reparateur en zij dus aansprakelijk zijn en het moeten regelen. Op mijn antwoord dat ik het dan bij de Geschillencommisie voertuigen voorleg was het antwoord dat ik daar 0 procent kans maak. Wat is volgens jullie de kans op een gunstige beoordeling bij de geschillencommisie. P.s:aan eind van het gesprek en na intern overleg met afd.chef bood men mij aan uit coulange? de arbeidskosten terug te betalen,waarmee ik het niet eens ben en zij het aanbod meteen weer introkken.