Vragen gesteld door de Leden

Beantwoord door Experts

8 expert vragen

  1. Distributieketting BMW118i 2008 95.000 km

    Gevraagd op 19 oktober 2018

    Nav berichten op internet heb ik de distributieketting van mijn BMW 118i uit 2008 met 95.000 km bij een onafhankelijke garage na laten kijken. Volgens die garage heeft de ketting iets...

  2. Oliedruk lampje bmw 116

    Gevraagd op 04 augustus 2018

    Beste expert. Mijn bmw 116i gaf 2 weken geleden een melding” te lage oliedruk” Heb gelijk mn auto laten slepen naar mijn garage. Hier is geconstateerd dat mijn distributie niet in ord...

  3. Problemen motor BMW 1-serie?

    Gevraagd op 05 juni 2018

    Ik wil een BMW 116i uit 2005 aanschaffen. De auto (benzine) heeft 183.315km op de teller staan. Nu kreeg ik van een kennis het advies om dit niet te doen omdat er vaak problemen zijn ...

  4. Distributieketting en vervangen motor

    Gevraagd op 23 januari 2018

    Bmw 520. 115000 km. Distributieketting moet vervangen worden. Nu zitten er metalen deeltjes in de motor en moet deze vervangen worden. Is dit normaal?

  5. 400 euro voor vaststellen schade aan motor, is dat redelijk?

    Gevraagd op 22 augustus 2017

    Helaas is de distributieketting van mijn BMW1 serie gebroken. Hierdoor kan de auto niet meer verder rijden. De ANWB heeft de auto daarom naar de garage gesleept. We hebben de garage g...

  6. Is het normaal dat de motorketting kapot gaat van mijn BMW 520D, bouwjaar nov 2007, km stand 246.000?

    Gevraagd op 04 juni 2017

    Zowel de ANWB Wegenwacht als later ook de BMW garage constateerden dat de motorketting kapot is gegaan. BMW beveelt een nieuwe motor en turbo aan, kosten Eu 11,000. Gegeven de leeftij...

  7. BMW 118/120 automaat of Mitsubishi Lancer 1.8 automaat

    Gevraagd op 17 februari 2017

    Beste, Ik rij nu een Seat ibiza 1.4tsi FR dsg automaat.Ik wil voorkomen dat ik ook eentje wordt met een Kettingprobleem en wil nu van auto ruilen. Ik zou graag een BMW 118/120 automaa...

  8. Ratelend geluid bij koude motor BMW 3 serie

    Gevraagd op 10 oktober 2016

    Sinds enige tijd heb ik een duidelijk ratelend geluid, alleen bij een koude motor. Dit geluid verdwijnt na een minuut te hebben gereden. Het betreft een BMW 3 serie uit 2010. In de motor blijf ik een zacht tikkend geluid op de achtergrond horen. Nu valt ook de oliedruk af en toe weg en krijg ik de melding "direct stoppen". Het oliepijl is echter goed (volledig gevuld) Als ik opnieuw start, is de melding weg, maar die komt na verloop van tijd weer terug. Mijn indruk is dat de distributieketting defect is. Deze is ingebouwd in het motorblok. Mag deze ketting, bij een kilometerstand van circa 143.000 km wel defect gaan? Of is hier sprake van een product wat niet aan de gestelde eisen voldoet?