Gezondheidsklachten in een elektrische of connected auto?

Vraag gesteld door YAS op 09 januari 2018

Ik vraag mij af hoeveel automobilisten ook gezondheidsklachten ervaren in hun connected car of elektrische auto, vanwege de Elektromagnetische Velden/draadloze verbindingen in de auto.
Klachten zoals hoofdpijn, benauwdheid, hartkloppingen, duizeligheid, concentratiestoornissen, verwardheid, moeheid. De klachten verdwijnen als je uit de auto bent gestapt.

In dit verband wil ik wijzen op de inmiddels 8300 onafhankelijke studies die gezondheidseffecten hebben aangetoond. En dan gaat het beslist niet om het zg. opwarmingseffect, dat is verwaarloosbaar, het gaat om puur biologische effecten in het fysieke lichaam, zoals hersenverstoring. Kijk maar eens naar dit item:

"Hersenverstoring in moderne auto. Eindelijk een experiment van de Universiteit Mainz met hersenafleiding (EEG). Het blijkt dat WiFi in auto's - en andere elektronica - onmiddellijke invloed heeft op EEG patronen in groot deel van de hersenen. Duitse TV RTL-Exploviv van 28 oktober. Uitzending begint vanaf 22.00 minuten. Duur 9 min."

https://www.tvnow.de/rtl/explosiv/sendung-vom-28-10-2017/player?utm_source=RTL&utm_medium=teaser&utm_campaign=Teaser_Format_Home&utm_term=explosiv

Hier zijn nog 5000 andere onafhankelijke studies die schadelijke biologische effecten aantonen. In totaal zijn het er 8300.

De Gezondheidsraad, GGD, het RIVM en het onder Economische Zaken ressorterende Antennebureau ontkennen het bestaan van wetenschappelijk bewijs voor schadelijke gezondheidseffecten door straling, omdat dit op hoger niveau via het Antenneconvenant tussen overheid en telecom zo is afgesproken in 2002. Hier hebt u alvast 5000 onderzoeken, keurig gespecificeerd, met wetenschapper en onderzoeksthema (welke schade richt straling ver onder de GGD/RIVM/Gezondsraad-norm aan bij welke organen en biologische processen):

http://dooozz.nl/blog/freiburger-appell/

In dit verband verwijs ik ook naar beroepschauffeurs die klachten kregen van de draadloze verbinding met de tolhuisjes. Bepaald geen kleinzerige mannen, toch.

Dat er mensen zijn die nu al klachten ondervinden van alle draadloze verbindingen is een feit. Zij kunnen nu al geen nieuwe auto meer kopen.

Ik hoop dat er tijdig besef doordringt dat al die draadloze technologie een grote keerzijde heeft. Er komt een moment dat de elektrische signaaloverdracht in je lichaam (tussen hersenen en organen) zo vaak verstoord wordt, dat herstel steeds moeizamer verloopt.

Het gaat beslist niet om een enkel incident, maar om een zwaar onderkend en genegeerd probleem. Voor mij is het een kwestie van tijd voordat dit wordt erkend, en hopelijk is het dan niet te laat.

Zwaar investeren in draadloos lijkt mij onverstandig, laten we eerst de gevolgen afwachten en het voorzorgsbeginsel in acht nemen. Het laatste woord hierover is nog niet gezegd.

Hoeveel mensen ervaren ook klachten? Hoeveel mensen beseffen dat dit wordt veroorzaakt door de draadloze verbindingen?

Antwoord van experts

Er is niets nieuws onder de zon. Vanaf het eerste begin van elektrische en/of hybrideauto's regende het klachten over gezondheidsproblemen bij de Stichting Elektrohypersensitiviteit (EHS). Elektromagnetische velden afkomstig uit de kabels die sterke stromen vervoeren maakt slaperig, draaierig en geven hoofdpijn etc. Meerdere mensen keerden terug naar gewone benzine- of dieselmotoren. Het probleem 'elektrostress' wordt inderdaad krampachtig ontkend door Gezondheidsraad en artsenorganisaties. Goed dat nu ruchtbaarheid wordt gegeven aan het EHS probleem in elektrische auto's, treinen en bussen met elektrotractie.



***

Reactie van YAS:

Ik weet dat dit een zwaar miskend en onder tafel geveegd probleem is. Er wordt opzettelijk geen ruchtbaarheid aan of voorlichting over gegeven, omdat financieel-economische belangen nu eenmaal zwaarder wegen dan de gezondheid van de bevolking. Echter, er ontstaat een steeds groter probleem voor steeds meer mensen die ziek worden van draadloze technieken. Hoe moeten die mensen nog kunnen autorijden of met het openbaar vervoer reizen? Niet...

Lees ook dit over klachten van vrachtwagenchauffeurs:

https://www.transport-online.nl/site/71810/vrachtwagenchauffeurs-ziek-door-obus/



***

Reactie van wendy schouten:

Steeds meer mensen worden ziek van de torenhoge elektromagnetische velden in hun gloednieuwe SMART auto. Wie gezond wil blijven koopt beter een tweedehandsje. Cyprus is één van de weinige landen in Europa die haar burgers eerlijk informeert over de risico's van alle 'fantastische' draadloze mogelijkheden en EMV. Waarschijnlijk bij gebrek aan grote Telecom belangen.http://cyprus-mail.com/2017/12/03/beyond-hype-hazards-electric-vehicles/



***

Reactie van YAS:

Over Cyprus gesproken:

https://ehtrust.org/wp-content/uploads/Cyprus-Leaflet-EMF-and-Health-2017.pdf



***

Reactie van YAS:

Heel langzaam begint er toch eindelijk een besef door te dringen dat er een limiet moet worden gesteld aan de ongebreidelde toename van straling. Want straling op straling op straling heeft absoluut gevolgen voor de gezondheid. De erkenning daarvan zal de volgende stap zijn.

Wat als iedereen op de langere termijn ziek blijkt te worden van al die zelfrijdende auto's en de stralingsbronnen die daarvoor nodig zijn?

"Het ministerie van Economische Zaken overweegt om straling van zendmasten landelijk aan banden te leggen. Door de uitrol van 5G wordt een wildgroei aan antennes verwacht, onder meer in lantaarnpalen en bushokjes. Dat levert mogelijk gevaar op voor de volksgezondheid."

Hier lees je het volledige bericht:

https://www.ad.nl/politiek/straling-antennes-aan-banden-onduidelijkheid-over-gevaar-volksgezondheid~a388a34d/

Ik zou zeggen: hou de ontwikkelingen nauwgezet in de gaten en zet niet al te hoog in op draadloze technieken...