Betalen met een machtiging

Heb je de ANWB gemachtigd of wil je de ANWB machtigen voor het betalen van je facturen? Hieronder vind je veelgestelde vragen over het betalen via een machtiging.

Veelgestelde vragen over machtigingen

In Mijn ANWB kun je de betaalwijze veranderen door een vinkje te zetten in het vakje “automatische incasso”. Wij sturen je dan per post een machtigingskaart toe, stuur deze dan ondertekend retour.

De eerstvolgende vordering wordt automatisch van het door jou opgegeven rekeningnummer geïncasseerd.

 

Misschien is er iets veranderd in in uw bankgegevens? Je kunt je factuur inzien in Mijn ANWB en het openstaande bedrag via iDEAL overmaken. Mocht dit niet op tijd lukken, dan ontvang je van ons een herinnering met het verzoek op andere wijze te betalen. Wij zullen in ieder geval dit bedrag niet meer incasseren.

Wilt je in het vervolg weer via automatische incasso betalen, dan kun je dit aangeven in Mijn ANWB.

Wij kunnen alleen incasseren van het door jou opgegeven rekeningnummer. Je kunt het rekeningnummer wijzigen in Mijn ANWB.

Maak je gebruik van de overstapservice van de banken, dan is het niet nodig verder iets te doen. Je bank draagt er dan zelf zorg voor dat er van het juiste rekeningnummer geïncasseerd gaat worden. Wij ontvangen het juiste rekeningnummer achteraf van de bank.

Maak je geen gebruik van de overstapservice,  pas dan de gegevens zo snel mogelijk aan. Dit kun je doen in  Mijn ANWB. Mochten de wijziging en de incasso elkaar gekruist hebben, dan ontvang je vanzelf een herinnering per post.

 

Je kunt de betaalwijze eenvoudig aanpassen in notabetaling in Mijn ANWB,  Hierna ontvang je in het vervolg een factuur per mail of post. Om de machtiging formeel ingetrokken te krijgen, hebben wij de ondertekende rode kaart nodig. Heb je deze niet in het bezit, kun je deze aanvragen bij ons Leden Service Center. Zij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur.

 

Nee, het aanpassen van de betaalwijze is iets anders dan het beëindigen van één of meer overeenkomsten.

Formeel blijft de machtiging 3 jaar in ons systeem staan. Mocht je in de tussenliggende tijd besluiten om weer van onze diensten gebruik te maken, kan deze betaalwijze gewoon weer van kracht worden. Wil je dit niet, dan verzoeken wij je de rode kaart aan ons op te sturen. Heb je deze niet in het bezit, wij kunnen je hiervoor een set machtigingskaarten toesturen. Neem hiervoor contact op met ons Leden Service Center op 088 269 22 22. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.30 uur tot 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 uur tot 16.00 uur.