Wat gebeurt er bij een melding van een mogelijk incident?

Stap voor stap uitgelegd

De camera's en sensoren uit het Veilig van Huis Pakket signaleren als er thuis mogelijk iets aan de hand is. Hoe gaat dit precies in z'n werk? Wat doen wij? En welke acties moet je zelf ondernemen? Je leest hier meer over het proces bij mogelijke incidenten.

Meldingen bij lekkage en brand

1. Melding via de app

Als de sensoren lekkage en rook signaleren, krijg je hiervan direct een melding op je smartphone via de Veilig van Huis app.

 

2. Kijkje via de camera

In de app op je smartphone kun je via de camera in de woning kijken wat er aan de hand is en bepalen of je actie moet ondernemen.

 

3. Oproep

Bij mogelijke brand en lekkage krijg je altijd een melding via de app. Reageer je hier niet op, dan krijg je na 3 minuten een automatische oproep. Antwoord je niet? Dan wordt je na 8 minuten gebeld door de ANWB Alarmcentrale.

 

4. Noodcontact

Kun je zelf niet reageren op onze melding en oproepen? Dan proberen we een noodcontact te bereiken die je zelf vooraf opgeeft, bijvoorbeeld de buren.

 

5. Inschakelen hulpdiensten

Is er sprake van een noodsituatie? Dan moet jij of je noodcontact die je hebt opgegeven zelf de hulpdiensten inschakelen.

 

Meldingen bij beweging

Als de bewegingssensor beweging signaleert, krijg je hiervan standaard een melding op je smartphone. Mits je het alarm hebt ingeschakeld. Wil je ook een oproep ontvangen in deze situatie? Neem dan contact met ons op via de chatfunctie van de Veilig van Huis app om dit te activeren.

Wat gebeurt er bij schade?

Noodreparatie

Soms is er sprake van een noodsituatie en sturen we een monteur langs voor een noodreparatie. Dit gebeurt bij schade door:

  • een forse storm;

  • lekkage uit een waterleiding;

  • brand;

  • (hevige) neerslag;

  • blikseminslag.

Schade melden

Krijg je te maken met schade en is er geen sprake van een noodsituatie? Meld de schade dan eenvoudig via Mijn ANWB. Doe dit zo snel mogelijk.

Herstel van schade

Zodra jij schade bij ons hebt gemeld, zorgen wij dat er een aangesloten hersteller bij je langs komt. Die hoef je dus niet zelf te zoeken. We werken hiervoor samen met onze partner Mainplus.

Ook zorgen we voor een snelle uitbetaling van de kosten.

 

Top 5 veelgestelde vragen Veilig van Huis Pakket

Het smart beveiligingspakket kost € 12.50 per maand. Daarom krijg je 10% korting op de premie van je inboedel- en opstalverzekering. De hoogte van deze premie hangt af van je persoonlijke situatie, zoals je woonplaats en adres. Bovendien ontvang je t/m 18 november 15% korting op de premie van je inboedel, opstal en/of aansprakelijkheidsverzekering. Op anwb.nl bereken je heel eenvoudig hoeveel het ANWB Veilig van Huis Pakket met woonverzekeringen kost.

Nee, de apparatuur van het Veilig van Huis Pakket is een onderdeel van onze ANWB Woonverzekering. Het is niet mogelijk om alleen de apparatuur te kopen.

Dit kunnen alleen de mensen die je toegang geeft tot de app. Deze kunnen de beelden live bekijken. De beelden zijn 100% privé. Onze medewerkers kunnen jouw beelden dus niet bekijken.

Ja, dat kan. Je hebt een bedenktijd van 14 dagen. Deze gaat in op het moment dat de apparatuur is ontvangen. Daarna kun je de verzekering na het eerste jaar dagelijks opzeggen. Je moet de apparatuur wel aan ons terugsturen. Deze is ons eigendom.

Bij beweging en geluid worden clips opgenomen van 12 seconden per clip. De clips zijn 14 dagen voor jou beschikbaar in de app. Je kunt ze zelf bekijken in de app en opslaan op je telefoon.

Bekijk alle veelgestelde vragen over de Woonverzekering

Bekijk alle veelgestelde vragen over het Veilig van Huis Pakket