Veelgestelde vragen Veilig van Huis Woonverzekering

Op deze pagina vind je een overzicht van alle veelgestelde vragen over de ANWB Veilig van Huis Woonverzekering

Veilig van Huis Woonverzekering

Ja, dat kan.

Ja, dat kan als je een tweede woning hebt in Nederland en deze niet verhuurd aan anderen.

Je krijgt 2 e-mails:
1. De bevestigingsmail van jouw verzekering. Hierin vind je alle belangrijke documenten.
2. Een e-mail waarmee je jouw account kunt aanmaken. Let op: kies een veilig wachtwoord.

Daarna neemt een monteur contact met je op voor een afspraak. Tijdens de afspraak laat de monteur zien hoe de app werkt.

Jouw verzekering gaat in op de dag die je kiest. Ook als de monteur later langskomt om de apparatuur te installeren.

Ja, je hebt thuis een wifi-verbinding nodig. Zorg ervoor dat je wifi-netwerk goed beveiligd is met een sterk én uniek wachtwoord.

Nee, helaas niet. Op dit moment bieden wij ANWB Veilig van Huis Woonverzekering alleen aan voor particuliere huiseigenaren en huurders.

Nee, helaas niet. Op dit moment bieden we de ANWB Veilig van Huis Woonverzekering alleen aan voor huurders en niet aan verhuurders.

Nee, de apparatuur is een onderdeel van onze ANWB Veilig van Huis Woonverzekering. Het is niet mogelijk om alleen de apparatuur te kopen.

Je krijgt de volgende apparatuur om jouw woning te beveiligen:
• een camera voor binnen;
• een rookmelder;
• twee bewegingssensoren;
• twee watersensoren;
• een wifi-hub (dit is een kastje waarop alle apparaten zijn aangesloten).

Ook krijg je de ANWB Veilig van Huis app. Als er dan iets gebeurt, dan krijg je daarvan een melding in de app. Je kunt dan direct actie ondernemen. Kun je zelf niet reageren? Dan neemt de ANWB Alarmcentrale contact op met een van de mensen die je vooraf bij ons hebt opgegeven als wij jou niet kunnen bereiken.

Dat ligt aan jouw persoonlijke situatie. Op anwb.nl bereken je heel eenvoudig hoeveel ANWB Veilig van Huis Woonverzekering kost.

Op anwb.nl bereken je heel eenvoudig hoeveel ANWB Veilig van Huis Woonverzekering kost. Je kunt ons ook bellen op 088 269 22 22. Dat kan van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 18.00 uur. En zaterdag tussen 10.00 en 16.00 uur.

In jouw polisvoorwaarden en op jouw polisblad vind je alle informatie over de dekking van jouw verzekering. Je kunt ons ook bellen op 088 269 28 37. Je bereikt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur.

Je hebt een bedenktijd van 14 dagen. Deze gaat in op het moment dat de apparatuur is ontvangen Daarna kun je de verzekering na het eerste jaar dagelijks opzeggen.

Je kunt de verzekering na het eerste jaar dagelijks opzeggen.

Nee, dat mag niet. De apparatuur is van de ANWB. Als je de verzekering opzegt, dan moet je ook de apparatuur terugsturen.

Je kunt het sturen naar:

ANWB
Antwoordnummer 400
7900 VB HOOGEVEEN

Postzegels zijn niet nodig. En wil je duidelijk je polisnummer op de doos vermelden?

 

Beveiligingsapparatuur

Ja, dat kan. Je kunt een micro SD card van maximaal 32Gb in de camera stoppen. De camera neemt dan continue video en geluid op. Zowel als het systeem is ingeschakeld als uitgeschakeld. Met een micro SD kaart van 32Gb kun je ongeveer 2,5 weken opnemen in HD beeldkwaliteit.

We raden je aan de laatste versie van de app te gebruiken. Zorg er ook voor dat jouw camera aanstaat. Het blauwe lampje aan de achterkant brandt dan. Heb je nog hulp nodig met jouw camera? Dan kun je met ons chatten in de app of bellen op 088 269 2837. Dat kan van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 18.00 uur.

Ja, dat kan via de instellingen in de app.

Het kan dat jouw camera niet helemaal goed staat. Let voor de beste werking op het volgende:
• Richt jouw camera niet op plaatsen waar het licht plotseling kan veranderen, zoals een raam, een lege muur of een spiegel.
• Richt jouw camera niet door een raam naar de straat om bijvoorbeeld jouw auto in de gaten te houden.
• Als je huisdieren hebt, richt de camera dan niet op plaatsen waar zij vaak voorbij lopen.

Wil je meer hulp bij het plaatsen van jouw camera? Lees dan onze gebruikershandleiding.

Bij beweging en geluid worden jouw clips opgenomen van 12 seconden per clip. De clips zijn 14 dagen voor jou beschikbaar in de app. Je kunt ze zelf bekijken in de app en opslaan op je telefoon.

Dit kunnen alleen de mensen die je toegang geeft tot de app. Deze kunnen de beelden live bekijken. De beelden zijn 100% privé. Onze medewerkers kunnen jouw beelden dus niet bekijken.

Ja, je kunt de ANWB Veilig van Huis Woonverzekering naast een bestaand alarmsysteem in jouw woning gebruiken.

Nee, op dit moment is dat nog niet mogelijk.

Nee, op dit moment is dat niet mogelijk.

Het is natuurlijk erg vervelend als een apparaat niet goed werkt. Daar helpen wij je graag bij. Je kunt hiervoor met ons chatten via de app of met ons bellen op 088 269 2837. U bereikt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 18.00 uur.

De apparatuur heeft maar weinig onderhoud nodig. Je hoeft alleen na ongeveer 2 jaar de batterijen te vervangen. Deze batterijen krijg je van ons. Hier hoef je niet voor te betalen. Je kunt hiervoor met ons chatten via de app of met ons bellen op 088 269 2837. U bereikt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 18.00 uur.

Denk je dat een apparaat niet goed werkt? Dan helpen wij je graag. Ook dan kun je met ons chatten of bellen.

De slimme sensoren werken allemaal op batterijen. Bij de beveiligingscamera en de hub krijg je een netvoeding-adapter.

De watersensoren en rookmelders zijn altijd ingeschakeld. Je krijgt dus altijd een bericht bij brand of lekkage.

De camera en bewegingssensoren kun je met de app inschakelen als je je woning verlaat. Deze kun je ook via de app uitschakelen als je thuiskomt. Dit kun je automatisch regelen met behulp van ‘Alarm automatisch inschakelen’. Deze mogelijkheid vind je onder de instellingen. Dan wordt de apparatuur automatisch ingeschakeld als je de woning verlaat en uitgeschakeld als je weer thuiskomt.

De rookmelder registreert rook als gevolg van brand. De watermelder registreert een lekkage van water op de plek waar je hem plaatst. De bewegingsmelders waarschuwen je over ongeplande beweging in jouw woning. Met de camera kun je bekijken wat de beweging heeft veroorzaakt. Je kunt dit gebruiken voor als je aangifte doet of schade meldt.

Je kunt contact met ons opnemen via de chat in de app of door ons te bellen op 088 269 28 37. Je bereikt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 18.00 uur.

Wij hebben er alles aan gedaan om het hacken van de apparatuur te voorkomen. Wij testen regelmatig of we het hacken nog steeds zo moeilijk mogelijk maken. We hebben de beveiliging van de apparatuur getest. Daaruit bleek dat het goed is beveiligd.

Als wij merken dat we de beveiliging kunnen verbeteren, doen we dat uiteraard meteen. Zorg er zelf voor dat je wifi-netwerk goed beveiligd is met een sterk én uniek wachtwoord.

Nee, er komt een monteur bij u langs die dat voor je doet. Hij neemt contact met je op voor het maken van een afspraak.

Neem voor een nieuwe afspraak minstens 48 uur vóór de installatiedatum contact op met onze installatieservice. Dat kan via telefoonnummer 020 721 94 06. Zij zijn van maandag tot en met zaterdag tussen 08.30 en 20.00 uur bereikbaar. Je kunt ook een mailtje sturen naar support@roamlertech.nl.

Ja, de bewoner moet thuis zijn voor de monteur. De monteur doet een korte controle van jouw woning. Daarna adviseert hij waar je de sensoren het beste kan plaatsen.

De monteur hangt de ANWB-sensoren op, bijvoorbeeld op muren en deurkozijnen.

De installatie van jouw ANWB-pakket is gratis.

 

Veilig van Huis app

Je kunt de ANWB Veilig van Huis app gratis downloaden in de Apple App Store en de Google Play Store. Je kunt dit op alle apparaten downloaden.

Het kan dat jouw camera niet helemaal goed staat. Let voor de beste werking op het volgende:
• Richt jouw camera niet op plaatsen waar het licht plotseling kan veranderen, zoals een raam, een lege muur of een spiegel.
• Richt jouw camera niet door een raam naar de straat om bijvoorbeeld jouw auto in de gaten te houden.
• Als je huisdieren hebt, richt de camera dan niet op plaatsen waar zij vaak voorbij lopen.

Wil je meer hulp bij het plaatsen van jouw camera? Lees dan onze gebruikershandleiding.

Je krijgt in de app een bericht dat een sensor of de camera iets heeft geregistreerd. Reageer je hier niet op? Dan ontvang je na 1 minuut een sms. Reageer je ook hier niet op? Dan bellen we je na 3 minuten via een automatische telefoonoproep. Neem je niet op of kun je niet opnemen? Dan belt de ANWB Alarmcentrale na ongeveer 8 minuten de contactpersoon die je opgaf in de app. Jouw contactpersoon kan dan namens jou in actie komen.

Wordt er een beweging geregistreerd? Dan krijg je daarvan een melding in je app.

De watersensoren en rookmelders zijn altijd ingeschakeld. Je krijgt dus altijd een bericht bij brand of lekkage.

De camera en bewegingssensoren kun je met de app inschakelen als je jouw woning verlaat. Deze kun je ook weer via de app uitschakelen als je thuiskomt.

Hiervoor voeg je ze toe aan de ANWB veilig van Huis app. Ga naar de tab ‘Gebruikers’ in jouw ANWB-app en klik op ‘Gebruiker toevoegen’. Je kunt zelf gebruikers toevoegen of een contactpersoon kiezen vanuit jouw adresboek. Deze gebruikers hebben dezelfde mogelijkheden in de app als jezelf.

Je kunt met ons chatten via de app of met ons bellen op 088 269 28 37. Je bereikt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 18.00 uur.

De ANWB Alarmcentrale ontvangt dan nog steeds de alarmmeldingen vanuit jouw woning. Wij nemen contact op met jouw medegebruikers. Lukt dat niet, dan nemen we contact op met jouw contactpersonen die je hebt geregistreerd in de app.

Wordt er een beweging geregistreerd? Dan krijg je daarvan een melding in je app.

Ja, de app werkt alleen via een draadloze internetverbinding of een 3G- of 4G-verbinding. Heb je geen internetverbinding? Dan kun je geen alarmmeldingen krijgen en de beelden van jouw camera niet bekijken. De ANWB Alarmcentrale ontvangt de meldingen wel. Ook als je thuis bent en geen internet hebt.

Als er iets is, dan belt de Alarmcentrale jou en daarna jouw medegebruikers. Lukt dat niet, dan nemen ze contact op met jouw contactpersonen.

Je krijgt de alarmmelding op jouw telefoon of tablet. Je veegt over het schuifje om op de alarmmelding te reageren. Daar geef je aan dat het een vals alarm is.

Alleen als jij daarvoor kiest. Ga naar de tab ‘Gebruikers’ in jouw ANWB-app en klik op ‘Gebruiker toevoegen’. Je kunt zelf contactpersonen toevoegen of een contactpersoon kiezen vanuit jouw adresboek. Deze gebruikers hebben dezelfde mogelijkheden in de app als jezelf.

 

Hulp in geval van een noodsituatie

Dat doen wij in de volgende situaties:
• Je hebt forse stormschade waarbij direct actie nodig is.
• Je hebt lekkage uit een waterleiding. Draai eerst zelf direct de hoofdkraan dicht!
• Je hebt brand gehad.
• Je hebt schade door (hevige) neerslag.
• Je hebt blikseminslag gehad.

Heb je een noodsituatie? Bel dan MainPlus via 088 011 70 00. Zij sturen dan een van onze reparateurs om het probleem op te lossen. Dit krijg je vergoed vanuit de verzekering.

 

Schade, wat nu?

Heb je schade en is er geen sprake van een spoedeisende situatie? Meld je schade zo snel mogelijk bij ANWB. Dat kan eenvoudig online via anwb.nl .

Je hebt geen eigen risico als je je schade laat herstellen door een door ons geselecteerde hersteller of wanneer herstel niet mogelijk is, bijvoorbeeld in geval van diefstal. In alle andere gevallen geldt een eigen risico van € 250,-. Let op! Bij stormschade aan je huis geldt altijd een eigen risico van € 250,-.

Of jouw schade verzekerd is, heeft niets te maken met of je beveiligingsapparatuur aan- of uitstaat als er iets gebeurt. De polisvoorwaarden blijven hetzelfde. Wij vragen je nooit naar de status van jouw systeem. Je krijgt de apparatuur om je te helpen. En we hopen daarmee schades te voorkomen of het aantal schades te verminderen.