Veilig van Huis app

Altijd zicht op je woning

Heb je een ANWB Woonverzekering afgesloten met het Veilig van Huis Pakket? Download dan de Veilig van Huis app op je smartphone. Zo houd je je woning vanaf elke plek in de gaten als je niet thuis bent.

Wat kun je doen met de Veilig van Huis app?

De camera en sensoren van het Veilig van Huis Pakket zijn met een app verbonden. Via deze app:

  • krijg je standaard meldingen bij mogelijke inbraak en lekkage in huis;
  • krijg je meldingen van mogelijke beweging in huis als het alarm is ingeschakeld;
  • kun je via de camera direct in je woning kijken;
  • voeg je eenvoudig verschillende gebruikers toe aan de app;
  • kun je extra camera's en sensoren bestellen.

Veilig van Huis app downloaden

Je kunt de ANWB Veilig van Huis app gratis downloaden in de Apple App Store en de Google Play Store (Android vanaf versie 7.0 en iOS vanaf versie 12). De app is helaas niet geschikt voor Windows toestellen.

 

 

Veilig van Huis app instellen

De camera’s en sensoren van het Veilig van Huis Pakket moeten worden gekoppeld aan de app. Voordat je de apparatuur ontvangt, kun de installatie van de apparatuur alvast voorbereiden:

  1. download de app op je smartphone;
  2. stel een wachtwoord in voor je Veilig van Huis account. Hiervoor krijg je een mail van ons;
  3. controleer of je een goed werkende wifi-verbinding, 3G- of 4G- verbinding hebt.

Veelgestelde vragen Veilig van Huis app

Hiervoor voeg je ze toe aan de ANWB veilig van Huis app. Ga naar de tab ‘Gebruikers’ in jouw ANWB Veilig van Huis app en klik op ‘Gebruiker toevoegen’. Je kunt zelf gebruikers toevoegen of een contactpersoon kiezen vanuit jouw adresboek. Daarna creëren zij hun eigen account login en downloaden zij zelf de app op hun telefoon. Deze gebruikers hebben dan dezelfde mogelijkheden in de app als jijzelf.

Controleer eerst je software instellingen en zorg ervoor dat je de meest recente versie van de app hebt gedownload. Is het probleem dan niet opgelost dan kun je met ons chatten via de app of met ons bellen op 088 269 28 37. Je bereikt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 18.00 uur.

De ANWB Alarmcentrale ontvangt dan nog steeds de alarmmeldingen vanuit jouw woning. In geval van een watermelding nemen wij contact met je op. Lukt dat niet, dan nemen we contact op met de contactpersonen die je hebt geregistreerd in de app.

Ja, de app werkt alleen via een draadloze internetverbinding of minimaal een 3G-mobiele data verbinding. Heb je geen internetverbinding? Dan kun je geen alarmmeldingen krijgen en de beelden van jouw camera niet bekijken. De ANWB Alarmcentrale ontvangt de meldingen wel. Ook als je thuis bent en geen internet hebt.

Als er een watermelding is, dan belt de Alarmcentrale jou en indien nodig jou opgegeven noodgevallen contact. In alle andere gevallen moet je zelf een hulpdienst inschakelen.

Wordt er met de camera een beweging of geluid gedetecteerd? Dan krijg je daarvan een melding in je app.
Wordt er een open deur of raam, beweging door de bewegingssensor of water gedetecteerd? Ook hiervan krijg je een melding in je app.

Speciale aandacht voor waterincidenten. Reageer je hier niet op? Dan sturen we eerst een sms. Indien je daar niet op reageert, dan bellen we je na 3 minuten via een automatische telefoonoproep. Neem je niet op of kun je niet opnemen? Dan belt de ANWB Alarmcentrale je na ongeveer 8 minuten. Als wij je niet kunnen bereiken bellen we de noodgevallen contactpersoon die je opgaf in de app. Jouw contactpersoon kan dan namens jou in actie komen.