Veilig van Huis app

Altijd zicht op je woning

Heb je een ANWB Woonverzekering afgesloten met het Veilig van Huis Pakket? Download dan de Veilig van Huis app op je smartphone. Zo houd je je woning vanaf elke plek in de gaten als je niet thuis bent.

Wat kun je doen met de Veilig van Huis app?

De camera en sensoren van het Veilig van Huis Pakket zijn met een app verbonden. Via deze app:

  • krijg je standaard meldingen bij mogelijke rook en lekkage in huis;
  • krijg je meldingen van mogelijke beweging in huis als het alarm is ingeschakeld;
  • kun je via de camera direct in je woning kijken;
  • voeg je eenvoudig verschillende gebruikers toe aan de app;
  • kun je extra camera's en sensoren bestellen.

Veilig van Huis app downloaden

Je kunt de ANWB Veilig van Huis app gratis downloaden in de Apple App Store en de Google Play Store (Android vanaf versie 5.0 en iOS vanaf versie 11.2). De app is helaas niet geschikt voor Windows toestellen.

 

 

Veilig van Huis app instellen

De camera’s en sensoren van het Veilig van Huis Pakket moeten worden gekoppeld aan de app. Dit wordt voor jou gedaan door de monteur tijdens de gratis installatie van de apparatuur. Je kunt voorafgaand aan de installatieafspraak alvast:

  1. de app op je smartphone downloaden;
  2. een wachtwoord instellen voor je Veilig van Huis account. Hiervoor krijg je een mail van ons;
  3. controleren of je een goed werkende wifi-verbinding, 3G- of 4G- verbinding hebt.

Veelgestelde vragen Veilig van Huis app

Hiervoor voeg je ze toe aan de ANWB veilig van Huis app. Ga naar de tab ‘Gebruikers’ in jouw ANWB Veilig van Huis app en klik op ‘Gebruiker toevoegen’. Je kunt zelf gebruikers toevoegen of een contactpersoon kiezen vanuit jouw adresboek. Deze gebruikers hebben dan dezelfde mogelijkheden in de app als jijzelf.

Controleer eerst je software instellingen en zorg ervoor dat je de meest recente versie van de app hebt gedownload. Is het probleem dan niet opgelost dan kun je met ons chatten via de app of met ons bellen op 088 269 28 37. Je bereikt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 18.00 uur.

De ANWB Alarmcentrale ontvangt dan nog steeds de alarmmeldingen vanuit jouw woning. Wij nemen contact op met jouw medegebruikers. Lukt dat niet, dan nemen we contact op met jouw contactpersonen die je hebt geregistreerd in de app.

Wordt er een beweging geregistreerd? Dan krijg je daarvan een melding in je app.

Ja, de app werkt alleen via een draadloze internetverbinding of een 3G- of 4G-verbinding. Heb je geen internetverbinding? Dan kun je geen alarmmeldingen krijgen en de beelden van jouw camera niet bekijken. De ANWB Alarmcentrale ontvangt de meldingen wel. Ook als je thuis bent en geen internet hebt.

Als er een rook- of watermelding is, dan belt de Alarmcentrale jou en daarna jouw medegebruikers. Lukt dat niet, dan nemen ze contact op met jouw contactpersonen.

Wordt er met de camera een beweging geregistreerd? Dan krijg je daarvan een melding in je app. 
 
Wordt er rook of water geregistreerd? Ook hiervan krijg je een melding in je app. Reageer je hier niet op? Dan bellen we je na 3 minuten via een automatische telefoonoproep. Neem je niet op of kun je niet opnemen? Dan belt de ANWB Alarmcentrale na ongeveer 8 minuten de contactpersoon die je opgaf in de app. Jouw contactpersoon kan dan namens jou in actie komen.