Veelgestelde vragen over de ledenpas

Vragen over de digitale ledenpas

Je digitale ledenpas staat in een van de ANWB apps: de Onderweg app of Eropuit app. Zodra je hier bent ingelogd via Mijn ANWB, kun je je ledenpas bekijken.

Bekijk onze webpagina over de digitale ledenpas voor meer informatie

Zodra je de ANWB Onderweg of Eropuit App hebt gedownload kun je via de tab 'Mijn ANWB' rechtsonderin je scherm direct inloggen met je Mijn ANWB account. Hierna heb je gelijk toegang tot je digitale ledenpas en alle voordelen van je lidmaatschap!

Je kunt zowel onze Onderweg app als de Eropuit app gebruiken voor je digitale ledenpas. Aan welke app jij het meeste hebt? Dan beslis je zelf. Hieronder vind je de grootste voordelen van beide apps.

De ANWB Onderweg app is jouw ultieme hulp voor onderweg. Pech melden, navigeren, goedkoper parkeren, laadpalen uitkiezen en de brandstofprijzen van verschillende tankstations vergelijken: je hebt volledige controle met deze alles-in-één app. Als alles loopt zoals gepland, maar óók als je reis een onverwachte wending neemt. Zo kun jij zorgeloos en met plezier de weg op.

De ANWB Eropuit app biedt jou alles voor je dagje uit in Nederland: van fiets- en wandelroutes tot handige knooppuntplanners. Bovendien vind je er exclusieve ledenvoordelen op uitjes, theaterproducties, stedentrips en meer. En gaat er onderweg iets mis? Fietspech of -diefstal meld je eenvoudig via de app. Wel zo handig.

Ja, je kunt de plastic pas gewoon blijven gebruiken: in de winkel, voor de Wegenwacht of bij onze partners. We sturen je alleen niet meer standaard een nieuwe pas als je huidige verloopt. Bekijk je digitale pas daarom voor de meest actuele informatie, bijvoorbeeld over je paskleur en lidmaatschapsgegevens.

Wil je de ontvangstwijze van je ledenpas wijzigen? Geef het aan via Mijn ANWB

Voor toegang tot je digitale ledenpas heb je een Mijn ANWB account nodig. Deze maak je eenvoudig via onderstaande link:

Inlogaccount aanmaken

Voor het maken van een account heb je je lid/relatienummer nodig. Deze vind je op je plastic ledenpas, op je (digitale) facturen of in je welkomstmail.
Heb je een probleem met je Mijn ANWB account? Kijk dan hier

Dat kan zeker! Ieder lid heeft een eigen lidnummer en een eigen account, dus ook leden met een jongeren- of partnerpas. Gebruik bij het aanmaken van een account dit nummer en dan vind ook jij je ledenpas digitaal in de Eropuit app of de Onderweg app. 

Als je een probleem hebt met inloggen, volg dan onderstaande link:

Hulp met inloggen.

Je kunt je lidnummer op verschillende manieren vinden. Als je nog een plastic ledenpas hebt, staat hij voor op je pas. Daarnaast vind je je lidnummer op je (digitale) facturen, welkomstmails en op je digitale ledenpas in de Eropuit of Onderweg app.

Lukt het niet om je lidnummer te vinden? Neem contact met ons op, dan zoeken wij ‘m voor je op.

Als je je inloggegevens bent vergeten kun je deze eenvoudig opvragen via onderstaande link:

Inloggegevens opvragen

Vragen over de plastic ledenpas

Je ontvangt niet ieder jaar een nieuw pasje. Alleen als je overgaat naar een andere paskleur of als binnenkort de vervaldatum op je pas verloopt. De datum dat je een nieuwe kaartkleur ontvangt vind je binnen de Eropuit App of Onderweg App onder het kopje 'Mijn gegevens' in het Mijn ANWB gedeelte van de app.

Let op: heb je eind 2022 een kaartwissel? Dan is dat standaard je laatste plastic ledenpas. Volgende kaartkleuren ontvang je alleen nog digitaal via onze Onderweg of Eropuit app. 

Toch liever een plastic pas? Je kunt de ontvangstwijze van jouw ledenpas bekijken en wijzigen in Mijn ANWB.
Geen Mijn ANWB account? Klik dan hier voor andere opties om jouw voorkeur te wijzigen.

Ja, zolang hij geldig is, kun je de plastic pas gewoon blijven gebruiken: in de winkel, voor de Wegenwacht of bij onze partners. We sturen je alleen niet meer standaard een nieuwe pas als je huidige verloopt. Bekijk je digitale pas daarom voor de meest actuele informatie, bijvoorbeeld over je paskleur en lidmaatschapsgegevens.

Je kunt de ontvangstwijze van jouw ledenpas bekijken en wijzigen in Mijn ANWB.
Geen Mijn ANWB account? Klik dan hier voor andere opties om jouw voorkeur te wijzigen.

Nee, met de Onderweg app heb je alles bij de hand voor pechgevallen: je meldt pech makkelijk in de app, en je digitale pas heb je ook automatisch bij je. Wel is het handig om de app thuis al een keer te installeren.

Sinds eind 2021 heeft de ledenpas een nieuw uiterlijk, waardoor er geen vervaldatum meer op staat. Deze pas blijft geldig en heeft dus geen einddatum meer.

Neem dan contact op met ons Leden Service Center, of ga naar een ANWB Winkel bij jou in de buurt.

Wist je trouwens dat je geen plastic ledenpas nodig hebt om je te identificeren of te profiteren van ledenvoordeel? Je digitale ledenpas is voldoende, en heeft bovendien een hoop voordelen. Zo staat hij op je smartphone, waardoor je ‘m altijd bij de hand hebt. Voor je digitale ledenpas heb je maar twee dingen nodig:
 

  1. Een account voor Mijn ANWB
  2. Onze Onderweg app of Eropuit app

Je hebt je ledenpas ontvangen met daarbij het bericht dat we je vanuit duurzaamheidsoverwegingen hierna standaard géén plastic ledenpas meer versturen. Wil, of kun je geen digitale ledenpas gebruiken? Dan kan je ook volgende kaartkleuren nog per post ontvangen. 

Je kan je voorkeur op 2 manieren doorgeven:

Via Mijn ANWB

Of vul het onderstaande formulier in. Houd hiervoor je lidnummer bij de hand:

Ga naar formulier

 

Heb je een verlopen ledenpas liggen, of heb je de overstap naar onze digitale ledenpas gemaakt?

Dan kun je jouw oude ledenpas inleveren bij één van onze ANWB winkels. Wij verwerken de ledenpassen vervolgens op milieuvriendelijke wijze.

Zoek een ANWB winkel bij jou in de buurt.