Vragen gesteld door de Leden

Beantwoord door Experts

Meer dan 1000 expert vragen

  1. Vervanging remklauw achter Hyundai ix 20

    Gevraagd op 10 mei 2019

    Is het normaal dat een remklauw vervangen moet worden na 4 jaar en 60.000 kilometer ? Bij het jaarlijks onderhoud en de eerste APK wordt dit geconstateerd. De Hyundai ix 20 Go benzine 1.4 van mei 2015 is aangeschaft eind juni 2017 met op dat moment een kilometerstand van 15.000 bij een Hyundai dealer. In de afgelopen bijna 2 jaar hebben wij geen remprobleem opgemerkt. Zoekend op imternet begrijp ik dat een remklauw een levenlang meegaat.Is het verstandig de oude remklauw mee te nemen ? Vanaf de aanschaf is alle reparatie en onderhoud bij dezelfde dealer uitgevoerd.

  2. Probleem contactslot Dodge Journey

    Gevraagd op 06 mei 2019

    Mijn vrouw was zaterdag met de auto boodschappen doen en kon op de terugweg de auto niet starten, de wegenwacht is er bij geweest en heeft hem met veel moeite aan de praat gekregen. Vandaag is hij naar de garage gebracht om na te kijken wat er aan de hand was. De diagnose wijst uit dat het contactslot vervangen moet worden: ruim €600! De garagehouder geeft aan dat hij contact heeft gehad met de Dodge dealer. Dit is een bekend probleem, er is een terugroep actie voor geweest. Dodge geeft aan dat er voor deze auto een herstel reparatie is geclaimd. De garagehouder geeft aan dat die dealer waarschijnlijk wel geclaimd heeft maar niet daadwerkelijk vervangen. Maar dit betekent wel dat de fabrikant niet opnieuw betaald, en ik het als consument zelf moet betalen. Dat klinkt niet eerlijk: het kan toch niet kloppen dat als Dodge een frauderende dealer heeft, ik als consument voor de kosten van de reparatie moet opdraaien?

  3. Krassen na ongevraagde wasbeurt garage

    Gevraagd op 06 mei 2019

    Na het verversen van de olie heeft de monteur de auto nog even (ongevraagd) door de wasstraat gehaald. Hierbij zijn diepe krassen ontstaan naast de motorkap, die ik bij ophalen van de auto direct opmerkte. De garage (Van Roosmalen Volvo, Den Bosch) gaat nu "uitzoeken wat het kost". Kan ik de garage aansprakelijk stellen voor 100% van de veroorzaakte schade?

  4. Distributiering

    Gevraagd op 06 mei 2019

    Ik laat mijn renault kangoo op de juiste tijden door mijn dealer onderhouden. De distributiering is nu toch voor de vervaltijd gebroken. kosten ongeveer 2.500 euro. Wie moet deze schade betalen. de dealer, renault fabriek of ik als eigenaar?

  5. Auto start soms op 3 cilinders

    Gevraagd op 05 mei 2019

    Ik rij een C4 automaat uit 2010. Vorig jaar september kreeg ik een motormanagement systeem storing. Toen is in het kader van de storing de lambdasonde vervangen en ivm groot onderhoud/apk: oliefilter, olie, remvloeistof, pollenfilter, bougies, luchtfilter. De volgende dag gingen we naar Zeeland. Bij de terugrit ineens trillende motor, geen vermogen. Terug bij de garage bleken 2 bobines defect. Deze zijn vervangen.

  6. Nieuwe schade na motorrevisie

    Gevraagd op 03 mei 2019

    In maart 2018 hebben we bij een volvospecialist een Volvo V70 gekocht. Enkele weken later is op de terugweg van onze vakantie de motor vastgelopen. Na een langdurig proces van diagnostiek, schuldvraag en (vergeefs) beroep op coulance, is de motor uiteindelijk door het garagebedrijf uitgebouwd en heeft najaar 2018 een volledige motorrevisie plaatsgevonden door een daarin gespecialiseerd bedrijf. Naar we hebben begrepen is het volgende o.a. aangepakt:

  7. Kosten tussenbak herstel

    Gevraagd op 25 april 2019

    Ik heb de tussenbak van mijn Kia Sorento okt 2017 door van Mossel Amersfoort laten reviceren/repareren. Nu moet de tussenbak opnieuw gerepareerd worden, kosten weer €1.500,- .Van Mossel zegt dat zij er niets aan kunnen doen. Ik vind dat zo'n tussenbak niet zo snel kapot mag gaan. De garantie was 1 jaar. Je kan toch verwachten dat dit onderdeel minimaal 10 jaar mee gaat.  Er is altijd rustig mee gereden en er is maar 13.000 km mee gereden in die tussentijd. Mijn vraag is: zijn er nog mogelijkheden om je recht te halen om niet zelf voor deze kosten op te moeten draaien?

  8. Inruil

    Gevraagd op 25 april 2019

    Mijn Mercedes CDI C 200 is van okt 2006 en is een diesel.Langzaam aan komen er kosten en heb er al een paar gehad. Er staat 280.000 km op de teller. Is het verstandig deze in te ruilen of beter reparaties voor lief te nemen? Het is een diesel. Er zit nu een nieuwe interierfilterkap op, een verstuiver gedaan, viseekogel moet dit jaar, een nieuwe ophanging aan één kant is vernieuwd en volgens de garage kunnen ook de koppeling en andere verstuivers aan de beurt komen gezien de km stand en de leeftijd. Mijn voorkeur gaat uit naar weer een C of een GLA. Wat is uw advies?

  9. Verhalen schade binnen garantie

    Gevraagd op 24 april 2019

    Afgelopen augustus heb ik de distributieriem ( met spanners katrollen etc. ) laten vervangen. de garage zij dat ik ook uit voorzorg beter de distributieriem kan vervangen. dit hebben ze gedaan zonder de katrollen etc. te vervangen. Op reparatie en onderdelen geeft deze autoservice 24 maanden garantie. Ook heb ik zins augustus niet zo veel gereden ( 15000 KM). nu is de multiriem gescheurd, hierdoor is de distributieriem geknapt en hierdoor is de motor aan gort, ergo de auto is economisch afgeschreven. Nu stelt de autoservice dat dit niet hun schuld is omdat het aan 1 van de katrollen ofzo licht. Hij zoekt nog verder naar de exacte toedoen.

  10. Tweedehands zonder garantie

    Gevraagd op 19 april 2019

    Ik heb in november 2018 een tweedehands Nissan quasqai gekocht voor 10.759,50. Zonder garantie. Km stand 129929. Op 28 maart 2019 stond de auto stil. Na beraad garage en de door de garage geraadpleegde Nissan dealer is het advies, motor vervangen. Kosten 7.200,-. De garage wil de kosten delen . Wij denken eigenlijk dat garage de kosten moet betalen. Schade is binnen een half jaar. Garage zegt dat hij aankoop bemiddelaar is geweest en dat hij dit aanbod eigenlijk niet hoeft te doen. Wij weten het niet meer. Jullie wel?