Vragen gesteld door de Leden

Beantwoord door Experts

266 expert vragen

  1. Huisje afzeggen ivm corona

    Gevraagd op 8 maart 2020

    Als ik huisje geboekt heb bij particulier in noorditalie en aanbetaling gedaan en ik wil annuleren ivm het coronavirus, krijg ik dan aanbetaling terug.

  2. Welke huurauto-verzekering?

    Gevraagd op 12 februari 2020

    Voor de meivakantie wil ik een huurauto in Schotland, Inverness, huren bij Enterprise. De Damage Waiver verzekering is inclusief, optioneel is nog de Excess protection. Ben ik met beide verzekeringen dan maximaal verzekerd voor de auto, met weinig/geen eigen risico.

  3. Huurovereenkomst

    Gevraagd op 7 februari 2020

    Ik heb in 2019 een Renault Clio(of soortgelijk) gehuurd. Nr 9742083. Krijg nu een gewijzigde reservering binnen voor een VW polo. Ik heb sunny cars gebeld dat de polo niet fijn zit (te hard) of zij een andere auto willen regelen. Bijvoorbeeld de Clio. Gaan ze niet doen, hebben dus geen soortgelijk.

  4. Annuleringsmogelijkheid autohuurcontract

    Gevraagd op 4 februari 2020

    Ik ben van plan deze zomer via de anwb een auto te huren in Italie. Als ik nu boek en betaal met creditcard zit ik er dan aan vast? Ik verwacht ziektes in de familie en misschien moet ik wel annuleren.

  5. Waar zijn geremde bagagewagens te huur?

    Gevraagd op 21 januari 2020

    Overal lees ik dat een geremde bagagewagen te verkiezen is boven een ongeremde. Na vele jaren ervaring met een (geremde) vouwwagen op de Franse wegen gaan we dit jaar voor het eerst met 6 personen naar een huisje. Dus hebben we een bagagewagen nodig (ik wil een afsluitbare bak ipv een open aanhanger). Maar waar vind ik betrouwbare huuradressen (graag regio Utrecht)? Via Bovag vind ik alleen ongeremde bagagewagens!

  6. Huurauto Spanje

    Gevraagd op 19 januari 2020

    Wat is verstandig om bij een huurauto in Spanje mee te verzekeren?

  7. Auto huren in La Manga zonder creditcard

    Gevraagd op 10 januari 2020

    Ik kan hier in La Manga nergens een auto huren zonder creditcard.

  8. Huis gehuurd in Torrevieja Nederlands echtpaar

    Gevraagd op 23 december 2019

    25 augustus huis gehuurd bij Nederlands echtpaar, vertrouwd, mijn vrouw is gehandicapt en rolstoelafhankelijk. Vooraf de huurbedragen betaald, doch bij aankomst was het appartement niet rolstoeltoegankelijk, verhuurder stelt "u bent uw geld kwijt", onze vakantie weg. En teruggekeerd naar huis in NL, wat nu ?

  9. Borg huurauto

    Gevraagd op 12 december 2019

    Tijdens een vaknatie in Spanje, in oktober, hebben we een huurauto gehad bij SolAuto, Malaga. Ter plekke hebben wij een borg moeten betalen omdat we niet met creditkaart konden betalen. Tot op heden hebben we deze borgsom nog niet retour, na meerdere mails te sturen tevergeefs. We zouden een advocaat in Spanje willen inschakelen en zouden een beroep op de rechtsbijstandverzekering willen doen. Gaat dat?

  10. Verborgen schade huurauto Hertz

    Gevraagd op 2 december 2019

    Wij hebben in oktober een auto gehuurd bij Hertz op Fiumincino Airport Rome. Na inspectie van de auto reden we in een stuk naar onze bestemming waar we in de avond aankwamen We parkeerden de auto op een privéterrein waar geen sprake was van ander verkeer. De volgende dag zagen we toen we naar de auto liepen dat onder de bumper schade zat die voor ons onzichtbaar was geweest bij de inspectie van de auto in de parkeergarage op het vliegveld. Om de schade op te merken is er namelijk enige afstand nodig of je moet op je knieën zitten en onder de bumper kijken om deze op te merken. In de parkeergarage van Hertz staan de auto's zo vlak op elkaar en met de achterbumper strak tegen een railing aan geparkeerd zodat je maar net om de auto heen kunt lopen. Op het moment dat we de schade ontdekten, hebben we een foto gemaakt en contact gezocht met Hertz via een formulier online en telefonisch. Telefonisch contact bleek haast onmogelijk, als er al een verbinding tot stand kwam werd deze na een tijdje weer verbroken. Pas de avond van de dag daarop sprak ik iemand die mij een mailadres gaf waar ik mijn verhaal en foto naartoe kon sturen en dan zou het in orde zijn. Ik heb vervolgens een mail met uitleg van de situatie en een foto gestuurd naar het gegeven mailadres. Daarop heb ik (net zo min als op het ingevulde online formulier) geen reactie ontvangen. Bij het inleveren van de auto op Fiumincio kreeg ik geen bevestiging van de schade en was er niemand met wie ik deze situatie en de gang van zaken kon bespreken. We zijn teruggevlogen eigenlijk met de gedachte dat het geregeld was. Nu ontvang ik van Hertz een rekening voor de reparatie van de schade. Schade die al aanwezig was toen we de auto huurde. Mijn vraag is: wat kan ik het beste doen om deze vervelende situatie op te lossen? Kunt u mij hierin adviseren?